در عصر ارتباطات و تکنولوژی امروز، یکی از راه‌های مهم و بسیار موثر در بازاریابی ساخت ویدیو تبلیغاتی است. شیوه تبلیغات در گذشته به علت کمبود امکانات و نبود تکنولوژی به گونه‌ای دیگر بود، حال آنکه امروزه تمامی شرکت‌ها و مجموعه‌ها برای دیده‌شدن احتیاج به تبلیغات دارند. ویدیو تبلیغاتی به زبانی بسیار ساده به دیده شدن و ارتقای برند با استفاده از ویدیو کمک می‌کند، در ادامه توضیحات بسیار کاملی در زمینه ساخت فیلم صنعتی و نکات مهم در ساخت ویدیو تبلیغاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ویدیو تبلیغاتی چیست؟

ویدیو و تیزر تبلیغاتی با توجه به معنای واژه تیزر که به معنای کنجکاو کننده است، سعی در برانگیختن حس کنجکاوی در مخاطب را دارد. ویدیو تبلیغاتی شامل کلیپ‌ها و ویدیوهای کوتاهی است که در مدت زمانی محدود معرف یک پروژه بزرگتر است و باعث ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب می‌شود. به طور کلی تیزر و ویدیو تبلیغاتی یک نوع تکنیک برای معرفی هرچه بهتر محصول و خدمات در رسانه‌های دیجیتال است. به طور مثال تیزر تبلیغاتی برای یک فیلم سینمایی را در نظر بگیرید. این ویدیو با نشان دادن مدت زمان کوتاهی از فیلم حس کنجکاوی مخاطب را برای دیدن فیلم تحریک می‌کند. در واقع به نوعی باعث ایجاد علاقه در مخاطب برای دیدن کامل فیلم می‌شود. این اتفاق نه تنها در سینما بلکه در تمامی زمینه‌های تجاری و صنعتی رخ می‌دهد به طوریکه یک ویدیو تبلیغاتی باعث معرفی محصول و خدمات به مشتریان و مخاطبان می‌شود.

به بیانی دیگر می‌توان گفت بدون برملا کردن اصل داستان، ویدیو مخاطب را تحریک و به سمت خود جذب می‌کند. در سال‌های اخیر از تیزرها و ویدیوهای تبلیغاتی برای بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ استفاده می‌شود. با توجه به درون مایه و محتوا نوشته شده برای ویدیو تبلیغاتی مخاطب به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کنجکاو و تحریک می‌شود. به خاطر داشته باشید که فیلم نامه و سناریو ویدیو تبلیغاتی از جمله نکات بسیار مهم و قابل توجه در ساخت یک تیزر تبلیغاتی می‌باشد.

انواع تیزر تبلیغاتی

در ساخت تیزر تبلیغاتی، قالب تیزر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی قالب تیزر به دو شکل رئال و یا به صورت انیمیشنی قابل ساخت می‌باشد. که باتوجه به نیاز و جامعه هدف می‌تواند شامل ترکیبی از هر دو حالت باشد. در ویدیوهای تبلیغاتی که به صورت رئال نمایش داده می‌شوند، افراد و محیط فیلم‌برداری به صورت کاملا واقعی و حقیقی می‌باشند. این در صورتی است که تیزرهای تبلیغاتی به صورت انیمیشنی، با شکل‌های مختلفی مانند موشن گرافیک، اینفوگرافی، کارتون، انیمیشن و غیره قابل نمایش هستند. تفاوت دیگر ویدیوهای تبلیغاتی در موضوع و پلتفرم پخش می‌باشد. ویدیوهای تبلیغاتی در دسته تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های صنعتی، تلویزیونی و اینترنتی تقسیم می‌شوند. اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و… از جمله زیرگروه‌های تیزرهای اینترنتی می‌باشند. برای ساخت ویدیو تبلیغاتی یا ساخت فیلم صنعتی نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت کنید.

روش ‌های ساخت تیزر تبلیغاتی

یکی از اولین مراحل پیش تولید در ساخت ویدیو، شناسایی دقیق مخاطبین می‌باشد. در واقع با پیدا کردن مخاطب خود سعی در بالا بردن جذابیت ویدیو برای یک دسته از مخاطبین می‌شوید. هر قسمت ویدیو دارای یک پیام است. به عنوان تولید کننده تیزر تبلیغاتی باید هر قسمت را با یک هدف خاص تولید کنید. در واقع هر قسمت حاوی یک پیام به مخاطب باشد تا بتواند در طولانی مدت بیشترین نتیجه را داشته باشد.

بعد از نهایی کردن مخاطبین هدف و پیام قابل انتقال، نوبت به تعیین بودجه می‌رسد. تعیین بودجه در مرحله پیش تولید یکی از اصول شروع کار می‌باشد. برای ساخت فیلم صنعتی حتما سناریو و فیلمنامه را تهیه کنید و بارها آن را بخوانید و مورد بررسی قرار دهید. قبل از شروع فیلمبرداری باید مفهوم کلی روی کاغذ آورده شود تا نکات مثبت و منفی آن بررسی شود.

یکی از نکات کلیدی در ساخت ویدیو تبلیغاتی جذب مخاطب در هشت ثانیه اول می‌باشد. در صورتی که موفق به جذب مخاطب در 8 ثانیه اول نشدید، او را برای همیشه از دست داده‌اید. باید تمام تلاش خود را برای جذب و درگیری مخاطب در هشت ثانیه اول بکنید. همچنین بهترین و بهینه‌ترین مدت زمان برای ویدیو خود را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که مدت زمان زیاد ویدیو باعث از دست دادن بیننده می‌شود. تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد طول مدت ویدیو باید کمتر از 2 دقیقه باشد.

نکاتی که در ساخت ویدیو تبلیغاتی به آن ها توجه کنید

هدف از ساخت فیلم صنعتی یا تیزر تبلیغاتی، تبلیغ و بازاریابی برای یک کالا یا خدمات است، با توجه به این نکته که ویدیو تبلیغاتی در واقع یک فیلم کوتاه به شکل مستند است، ساخت یک ویدیو تبلیغاتی مانند ساخت یک فیلم مستند علاوه بر داشتن یک تیم کارگردانی بسیار قوی احتیاج به یک فیلم نامه، صحنه آرایی و پروداکشن جدی دارد. نخستین گام در تولید یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت، خلاقیت و ایده پردازی در نوشتن سناریو است. جذب هرچه بیشتر مخاطب و در واقع به نوعی تحریک مخاطب نیازمند ایده پردازی خلاقانه است. در این قسمت تجربه تیم سازنده نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. بررسی روانشناسی مخاطب یکی دیگر از ابزارهای اولیه برای کمک به ساخت یک تیزر تیبلیغاتی موفق است.

توجه داشته باشید که در صورت نداشتن یک سناریو قوی و مناسب برای معرفی محصول و خدمات خود، می‌توانید نتیجه‌ای عکس دریافت کنید. صداگذاری و داشتن هنرپیشگان توانمند از جمله دیگر نکات اساسی در ساخت ویدیو تبلغیاتی است. مجموعه تمام نکات بالا باعث ارتقا کیفیت تبلیغ می‌شود.

داشتن ایده جدید و خلاقانه در به تصویر کشیدن سوژه یکی دیگر از نکات و عوامل کلیدی در ساخت تیزر است. همیشه بکر بودن در هر کاری باعث ایجاد جذابیت بیشتر در مخاطب می‌شود. در ساخت ویدیو تبلیغاتی بکر بودن باعث به فکر فرو بردن مخاطب می‌شود و باعث ایجاد احساس نیاز در او می‌شود. سوژه‌های تکراری باعث از بین بردن پول و سرمایه صاحب برند می‌شود و نتیجه دلخواه را حاصل نمی‌کند.

بهترین شرکت ساخت تیزر تبلیغاتی

شرکت ایران نوین یکی از بهترین شرکت‌های تبلیغاتی برای ساخت تیزر تبلیغاتی و یا ساخت فیلم صنعتی است. آژانس تبلیغاتی ایران نوین با سابقه‌ای بیش از بیست سال در زمینه طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی در عرصه تلویزیون و سوشال مدیا فعالیت دارد. این شرکت با در دست داشتن پروژه‌های بسیار بزرگ تلویزیونی توانسته است به یکی از بی رغیب‌ترین شرکت‌های فعال و موفق در این حوزه تبدیل شود.