احتمالا جالب‌ترین قسمت ارتباطات آنلاین، گیف‌ها هستند؛ دنباله‌ای از تصاویر ساکن که وقتی بهم پیوند می‌خورند یک اثر منحصر به فرد ایجاد می‌کنند. آن‌ها هیجان را به پست‌های شبکه‌های اجتماعی و انرژی را به مکالمات متنی و ایمیل اضافه می‌کنند و به طور کلی اینترنت را به مکانی جالب‌تر تبدیل می‌نمایند. بسیاری از افراد دوست دارند گیف‌های شخصی را برای استفاده در وبسایت خود، در رسانه‌های اجتماعی یا سایر سیستم‌عامل‌های دیجیتال ایجاد کنند. اگر شما هم یکی از آن‌ها هستید، برای آشنایی با بهترین برنامه‌های ساخت گیف اندروید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

برنامه گیف ‌ساز چیست؟

برنامه گیف ‌ساز به کاربران امکان می‌دهد فیلم‌ها یا تصاویر را برای ساخت گیف از ابتدا جمع‌آوری یا بارگذاری کنند. بیشتر این ابزارها به کاربران امکان می‌دهند جلوه‌های ویژه مانند شکلک‌ها، تصاویر، متن، فیلترها و پس زمینه‌ها را برای شخصی‌سازی اضافه کنند. آن‌ها همچنین خروجی فایل را دارند و برخی از آن‌ها مستقیماً با کانال‌های رسانه‌های اجتماعی ادغام می‌شوند تا ارسال به آن‌ها را تسهیل کنند.

هر یک از برنامه‌های ساخت گیف اندروید در این لیست دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند، بنابراین قبل از انتخاب برنامه مناسب برای استفاده شخصی یا حرفه‌ای خود، حتماً کل پست را بخوانید.

برنامه گیف‌ساز برای iPhone و Android

 GIPHY Cam

در میان برنامه‌های ساخت گیف اندروید، GIPHY Cam گیف‌ساز متحرک حرفه‌ای است که توسط GIPHY، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در دنیای گیف ساخته شده است. GIPHY Cam به شما امکان می‌دهد فیلم‌هایی را با تلفن خود ضبط کنید و سپس جلوه‌های ویژه، متن و فیلترها را قبل از اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌های متنی اضافه کنید.

اما GIPHY Cam فقط گیف‌ساز حرفه‌ای نیست. همچنین می‌توانید فیلم‌های خود را در آن وارد کرده و از ابزار آن برای افزودن عناصر سرگرم‌کننده به فیلم‌های موجود استفاده کنید. تنها نکته منفی که می‌توان در مورد این برنامه گفت، نامطمئن بودن آن است. برخی از کاربران هنگام تلاش برای ذخیره گیف در تلفن‌های خود، خرابی سیستم را گزارش می‌دهند. GIPHY Cam به صورت رایگان در هر دو دستگاه iPhone و Android در دسترس است.

 Gif Me! Camera

Gif Me! Camera یکی از برنامه‌های ساخت گیف اندروید با کاربرد آسان است. این برنامه با یک رابط کاربری ساده و بصری طراحی شده است که ساخت گیف را سریع و آسان می‌کند. از بسیاری جهات، بسیار شبیه به گیف‌ساز حرفه‌ای دیگر در این لیست است. شما می‌توانید فیلترها، جلوه‌های ویژه و سایر عناصر سرگرم‌کننده را قبل از خروجی گرفتن از گیف‌‌های خود اضافه کنید.

چشمگیرترین قسمت Gif Me! Camera مجموعه عظیمی از ویژگی‌ها است. شما می‌توانید از ابتدا گیف بسازید، گیف‌های موجود را ویرایش کنید، فیلم‌ها و حتی تصاویر را به گیف تبدیل کنید. تعداد کمی از کاربران گزارش وجود باگ در این برنامه گیف‌ساز متجرک را داده‌اند، اما به طور کلی این برنامه به خوبی طراحی شده است. Gif Me! Camera برای Android و iPhone در دسترس است.

 Pixel Animator: GIF Maker

Pixel Animator: GIF Maker یکی از برنامه‌های ساخت گیف اندروید است که با تمرکز ویژه بر روی گیف‌های مبتنی بر پیکسل، نوآوری منحصر به فردی در ساخت گیف ایجاد می‌کند. این برنامه به شما امکان می‌دهد اثر پیکسلی ایجاد کرده و آن را به یک گیف تبدیل کنید تا احساسی منحصر به فرد و به سبک بازی ویدیویی داشته باشید. با استفاده از Pixel Animator: GIF Maker، می‌توانید آواتارها را پیکسل به پیکسل بسازید، یا کاراکترهایی را با قطعات موجود در برنامه طراحی کنید. سپس طرح خود را به گیف متحرک تبدیل کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید، یا فایل آن را در تلفن خود ذخیره کنید. استفاده از این برنامه گیف‌ساز متحرک آسان است و این فرم هنری یکپارچه، پیچ و خم سرگرم‌کننده‌ای را در گیف ایجاد می‌کند این برنامه گیف‌ساز حرفه‌ای برای iPhone و Android به صورت رایگان در دسترس است.

 ImgPlay-GIF Maker

برنامه گیف ‌ساز Pixel Animator: GIF Maker سرگرم‌کننده و کاربردی است. برای شروع به کار با این برنامه اندازه بوم مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس مجموعه عظیمی از عناصر طراحی را به کار گیرید.Pixel Animator: GIF Maker در میان برنامه‌های ساخت گیف اندروید، مجموعه گسترده‌ای از برچسب‌های ثابت، برچسب‌های متحرک، فیلترها و موارد دیگر را دارد. همچنین می‌توانید بالای گیف با استفاده از ویژگی نقاشی با قلم طرح بکشید تا طرح‌های سفارشی ایجاد کنید.

شما همچنین می‌توانید از برنامه گیف‌ساز Pixel Animator: GIF Maker برای ساخت دومین چیز برتر در اینترنت استفاده کنید: میم‌ها. تنها چیزی که ما در مورد این برنامه دوست نداریم این است که هر گیف به طور خودکار با یک علامت در گوشه پایین سمت راست همراه است. Pixel Animator: GIF Maker در iPhone و Android در دسترس است. هر دو نسخه رایگان هستند و دارای گزینه‌ای برای خرید ویژگی‌های اضافی در برنامه یا پرداخت هزینه برای حذف علامت چاپ هستند.

 Tumblr

اگر نام گیف را شنیده‌اید، احتمالاً با Tumblr آشنا هستید. Tumblr یک پلتفرم میکروبلاگینگ و اجتماعی است که در سال 2007 کار خود را آغاز کرد و هنوز هم قدرتمند است. Tumblr به عنوان یکی از برنامه‌های ساخت گیف اندروید، دارای ویژگی سازنده گیف داخلی است که به کاربران امکان می‌دهد گیف‌ها را ایجاد و شخصی‌سازی کنند. برنامه گیف‌ساز Tumblr اگرچه به اندازه برخی از برنامه‌های موجود در لیست ما که به طور خاص برای ساخت گیف ایجاد شده‌اند مقاوم نیست، اما به شما امکان ساخت گیف، استفاده از برچسب‌ها، متن و موارد دیگر را می‌دهد. برنامه گیف‌ساز متحرک Tumblr در هر دو دستگاه iPhone و Android رایگان است.

 GIF Toaster

GIF Toaster به شما امکان می‌دهد تقریباً هر چیزی را به گیف تبدیل کنید. فیلم‌ها، عکس‌ها، پانوراما و … . هر چیزی که بخواهید را می‌توانید با استفاده از این برنامه به گیف تبدیل کنید. ویژگی‌های ویرایش آن کاملاً استاندارد است، اما GIF Toaster همچنین دارای ویژگی ایجاد کلاژ عکس است که اندکی تمایز به برنامه اضافه می‌کند. GIF Toaster برای iPhone و Android در دسترس است و هر دو نسخه رایگان هستند. با این حال، بسیاری از کاربران اندروید وجود مشکلات فنی را در کیفیت، عملکرد و سهولت استفاده از این برنامه گزارش می‌دهند.

برنامه‌های ساخت گیف اندروید

GIF Maker – GIF Editor

برش، ویرایش، سرعت عمل: همه این‌ها در گیف‌ساز متحرکGIF Maker – GIF Editor  امکان‌پذیر است. این یکی از برنامه‌های ساخت گیف اندروید است که با عملکردی که انتظار دارید ارائه می‌شود و گرچه اصول اولیه را دارد، اما دارای هیچ ویژگی برجسته‌ای نیست که باعث شود بیشتر از سایر برنامه‌های گیف‌ساز حرفه‌ای در این لیست به چشم آید. علاوه بر این، بسیاری از کاربران گزارش وجود باگ در جدیدترین نسخه را می‌دهند، بنابراین اگر از این برنامه استفاده می‌کنید حتماً برنامه پشتیبان تهیه کنید. GIF Maker – GIF Editor  برای دانلود از طریق Google Play در دسترس است. این برنامه رایگان همراه با تبلیغات درون برنامه‌ای است.

 GIF Studio

شعار GIF Studio در میان دیگر برنامه‌های ساخت گیف اندروید،”بیشتر از گیف‌ساز” است و حق با آن‌هاست. شما می‌توانید تمام اصول مانند کنترل زمان، افزودن فیلتر و برش و ویرایش گیف را انجام دهید. اما GIF Studio از ویژگی‌های منحصر به فردی نیز برخوردار است. کاربران می‌توانند چندین گیف را در یک انیمیشن ادغام کنند، اندازه فایل‌ها را با حفظ کیفیت کاهش دهند و یک کلاژ ایجاد کنند و یک بُعد کاملا جدید به این رسانه اضافه نمایند. رابط کاربری آسان برنامه برای آسان کردن ویرایش و پنهان کردن پیچیدگی‌های فنی در پس‌زمینه طراحی شده است. GIF Studio برای Android در فروشگاه Google Play در دسترس است. این برنامه رایگان همراه با تبلیغات است، اما کاربران می توانند با قیمت 0.99 دلار به نسخه بدون آگهی ارتقا دسترسی پیدا کنند.

GIF Camera

GIF Camera  یکی از برنامه‌های ساخت گیف اندروید است برای ایجاد گیف از تصاویر جمع‌آوری شده شما ساخته شده است. این یک برنامه ساده است، اما کاربرانی که به دنبال تبدیل تصاویر یا فیلم‌ها به گیف ساده هستند بسیار آسان از آن استفاده می‌کنند. با این حال، اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که به شما امکان اضافه کردن برچسب‌ها و فیلترهای هنری را بدهد، بهتر است که گزینه دیگری را در لیست ما بررسی کنید. GIF Camera  در فروشگاه Google Play رایگان است اما همراه با تبلیغات درون برنامه‌ای خواهد بود. در حال حاضر گزینه‌ای برای ارتقا به نسخه بدون تبلیغ وجود ندارد.

بهترین برنامه گیف‌ساز اندروید از نظر ما

جایزه بهترین برنامه گیف‌ساز برای Android به GIPHY Cam تعلق می‌گیرد. این گیف‌ساز حرفه‌ای نه تنها تجربه کاربری بسیار آسانی دارد، بلکه دارای گزینه‌های شخصی‌سازی بی‌نظیری است. شما می‌توانید در این برنامه متن رنگی را اضافه کنید و سپس آن متن را متحرک کنید تا روی صفحه حرکت کند، پوشش‌های دستی را اضافه کنید. لایه را روی فیلترها و برچسب‌ها قرار دهید. می‌توانید ساعت‌ها وقت خود را صرف استفاده از ویژگی‌های مختلف این برنامه کنید و باز هم همه موارد را پوشش ندهید. علاوه بر همه این‌ها، این برنامه کاملا رایگان است. اگر به دنبال بهترین برنامه‌های ساخت گیف اندروید هستید، بیشتر از این نگردید. GIPHY Cam برنامه‌ای است که شما بدنبال آن بوده‌اید.

جمع‌بندی برنامه‌های ساخت گیف اندروید

آیا ذهن شما پر از ایده‌ها و چشم‌اندازهای ایجاد و به اشتراک‌گذاری گیف‌های الهام بخش است؟ اگر چنین است، به یاد داشته باشید که مجبور نیستید آن‌ها را از ابتدا درست کنید. اگر فیلم‌هایی موجود دارید که می‌خواهید به گیف تبدیل شوند، می‌توانید در میان برنامه‌های ساخت گیف اندروید، از یک مبدل ساده فیلم به گیف استفاده کنید.