لاراول چیست

برای درک مشکلات احتمالی در ایجاد یک برنامه بدون استفاده از فریمورک، فرض کنید که ما باید برنامه ای بسازیم که از الگوی معماری Model-View-Controller (MVC) استفاده کند. لحظه ای که شروع به تنظیم معماری می کنید ، انتخاب معماری زیادی وجود خواهد داشت که باید در مورد ساختار برنامه مورد نظر خود انجام دهیم. در اینجا چند سؤال فوری وجود دارد :

ابتدا کدام قسمت از برنامه را باید شروع به کار کنم؟ آیا ابتدا باید تمام وابستگی ها و کتابخانه های شخص ثالث را نصب کنم؟ با توجه به مقیاس پذیری برنامه ، از چه نوع کتابخانه ای باید برای تعامل بانک اطلاعاتی با استفاده از کلاس های مدل استفاده کنم. آیا می توانم از PDO استفاده کنم یا اینکه گزینه بهتری وجود دارد؟ چگونه می توانم تزریق وابستگی را مدیریت کنم؟ چگونه می توانم با توجه به اینکه در مرحله بعدی توسعه دهندگان بیشتری در همان برنامه کار می کنند ، معماری کامل را ثبت کنم؟

این سؤالات بسیار پراهمیت به نظر می رسند ، بگذارید به شما بگویم که ما تازه کار را شروع کرده ایم. احتمال اینکه اگر قبلاً از فریمورک استفاده نکرده اید ، هرگز این سؤالات را از خودتان نمی پرسیدید. اگر اینگونه است ، پس دلیل آن باید به اندازه کافی خوب باشد که شما بتوانید فریمورک Laravel را برای توسعه برنامه انتخاب کنید. Laravel از تمام این جزئیات سطح پایین برای شما مراقبت می کند و یک الگوی معماری زیبا و کارا را به شما می دهد.

Laravel ساختاری را در اختیارتان قرار می دهد که Model ، View و Controller یکپارچه با یکدیگر در تعامل باشند. جدای از این ، Laravel بسیاری از کارکردهای مختلف را در خود فریمورک ایجاد کرده است تا بتوانید روی نوشتن منطق تجاری برنامه خود تمرکز کنید. از این رو ، شما در وقت و انرژی صرفه جویی می کنید ، که در غیر این صورت برای یافتن راه حل هایی برای این مشکلات سطح پایین هزینه می کنید.

Laravel یک فریمورک محکم MVC برای PHP است که توسط تیلور اتول ساخته شده است. از زمان انتشار اولیه خود در ژوئن 2011  ، به طور پیوسته در بخش فریمورک PHP صنعت توسعه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. فریمورک PHP Laravel با محور نوشتن Syntax ساده و بیان آسان است. لاراول مزیت داشتن یک برنامه وب مناسب برای توسعه دهندگان و کدی است که قابلیت حفظ آن را دارد.

وقتی صحبت از قابلیت اطمینان و قابلیت حفظ کد می شود ، لاراول پایه و اساس خوبی و پشتیبان بسیار خوبی از جامعه در پشت فریمورک PHP خود دارد. ( آموزشهای مربوط به فریم ورک های php )

چرا از فریمورک استفاده کنیم

اجازه دهید وضعیتی را تصور کنیم که در آن شما در حال تهیه یک برنامه گسترده هستید که در آن از فریمورکی استفاده نمی کنید یا فریمورکی از خودتان نمی سازید. هنگامی که تعداد کاربران افزایش می یابد یا ویژگی های بیشتری باید اضافه شود ، برای توسعه و نگهداری برنامه به توسعه دهندگان بیشتری نیاز دارید. در هنگام  جذب برنامه نویسان جدید ، علاوه بر توضیح کل فریمورک برنامه ای که توسط شما ساخته شده است ، باید سایر فرایندهای توسعه نرم افزار که توسط تیم شما دنبال می شود ، توضیح دهید.

به همین دلیل ، توسعه دهندگان جدید می بایست از منحنی یادگیری درک معماری جدید که توسط شما ساخته شده ، عبور کنند. اگر از لاراول استفاده می کنید این نوع مشکل از بین می رود زیرا باعث می شود قوام توسعه برنامه کاربردی شود. Laravel مستندات مفصلی دارد ، و توسعه دهندگان جدید نیازی به عبور از منحنی یادگیری استفاده از یک فریمورک جدید ندارند. می توانید به راحتی یک توسعه دهنده Laravel استخدام کنید و شروع به کار کنید.

وقتی برنامه ای با استفاده از یک فریمورک استاندارد مانند Laravel ساخته می شود ، افرودن توسعه دهندگان به تیم آسان می شود. دلیل این امر آنست که شما یک توسعه دهنده Laravel را استخدام می کنید و او قادر به درک کد خواهد بود زیرا همه از همین الگو پیروی می کنند.

چرا لاراول

اگر این مورد جالب به نظر می رسد و به اندازه کافی دلگرم کننده است که از یک فریمورک برای برنامه بعدی خود استفاده کنید ، بگذارید چند مزیت را که Laravel نسبت به بقیه فریمورک های PHP دارد به اشتراک بگذارم. این مزایا مطمئنا باعث می شود که Laravel به عنوان یکی از اصلی ترین و بهترین فریمورک PHP شناخته شود.

  • احراز هویت کاربر خارج از جعبه

Laravel احراز هویت کاربر را از جعبه ارائه می دهد. هر برنامه وب مدرن امروزی به تأیید اعتبار کاربر نیاز دارد ، و شما به سختی باید کاری کنید تا این کار را با فریمورک لاراول تنظیم کنید. وقتی تأیید اعتبار کاربر را انجام می دهید ، Laravel تمام مؤلفه های مهم مانند مدل کاربر ، ثبت و کنترل کننده ورود به سیستم و نماهای مربوطه را ایجاد می کند. گسترش هر یک از این مؤلفه ها برای اضافه کردن قابلیت های دیگر مطابق با منطق تجاری دلخواه برنامه شما بسیار آسان است.

جدای از این ، لاراول همچنین بسته اجتماعی را ارائه می دهد ، که برنامه شما را قادر می سازد تا کاربران را با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف از جمله فیس بوک ، گوگل پلاس و توییتر ( ویکی پدیا ) تأیید هویت کند و حداقل پیکربندی ناچیز وجود دارد که باید این کار را انجام دهید.

  • ایمیل های اطلاع رسانی آسان

تصور هیچ برنامه امروزی بدون اطلاع رسانی غیرممکن است. ارسال اعلان های لاراول  از ایمیل بسیار آسان است. جدا از عملکرد SMTP و نامه های Php ، Laravel پشتیبانی از خدمات ایمیل مختلف اعلان مانند Mailgun ، Mandrill ، SparkPost ، Amazon SES ، SendMail و غیره را فراهم می کند. همچنین می توانید با استفاده از Nexmo اعلان ها را از طریق Slack و SMS ارسال کنید.

Laravel همچنین از علامت گذاری در الگوهای ایمیل پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد تا در کسری از زمان ایمیل های اعلان را ایجاد کنید.

  • دستورات Artisan

Artisan برای من ظریف ترین و مفیدترین ویژگی است که توسط Laravel ارائه شده است. Artisan رابط خط فرمان برای Laravel است و به توسعه دهندگان کمک می کند تا بسیاری از کارها را با استفاده از خود خط فرمان به صورت خودکار انجام دهند. دستورات artisan را می توان در برنامه خود استفاده کرد ، و توسعه دهندگان همچنین می توانند دستورات اضافی Artisan ایجاد کنند.

یک دستور Artisan برای کلیه کارهای متداول وجود دارد که می توانید به آنها فکر کنید ، مانند ایجاد یک مدل ، ایجاد یک کنترلر ، ایجاد یک عامل پایگاه داده ، مهاجرت از پایگاه داده و غیره. لیست بی پایان است. چرا می گویم ظریف است زیرا تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دستور پاس را بدهید و لاراول از آن مراقبت می کند.

  • تست توسعه محور

Laravel از PHPUnit خارج از کادر پشتیبانی می کند و توسعه تست محور را برای برنامه های PHP بسیار آسان می کند. نوشتن تست های واحد برای برنامه آسان است و اطمینان حاصل می کنید که کارها را به روشی که می خواهید انجام دهید.

  • تزریق وابستگی زیبا

پس از شروع کار با لاراول ، به زودی متوجه خواهید شد که لاراول به جای جاوا ، از Ruby و زبان های کاربردی تر الهام می گیرد. حتی از طریق راه حل های تزریق وابستگی به لاراول مشهود است. گرچه دستیابی به الگوهای پیچیده در هنگام تزریق وابستگی امکان پذیر است ، بر خلاف آن ، لاراول روشهای ساده ای برای ایجاد عملکردهای نمایه های جهانی ارائه می دهد. با کمک توابع و نمایه های جهانی ، می توان به راحتی در هر کجا که لازم باشد ، وابستگی ها را در بر گرفت.

  • تفکیک منطق تجارت و کد ارائه

Laravel از یک الگوی معماری Model View Controller (MVC) پیروی می کند و از این رو منطق تجارت را از کد جدا می کند. این روش مزایای مختلفی دارد.

  • Eloquent ORM

Eloquent اطلاعات بیشتر در مورد لارول  ORM (نقشه برداری از روابط شی) است. واکشی داده ها از پایگاه داده را بسیار آسان می کند. ایجاد روابط بین جداول و واکشی داده ها از این جداول توسط Eloquent نیز تسهیل می شود. Eloquent همچنین به شما این امکان را می دهد کانکشن مختلفی را در جداول ایجاد کنید و بسیاری از عملکردهای کمکی را ارائه می دهد که تعامل با بانک اطلاعاتی را بسیار آسان می کند. Eloquent Laravel ، این پایگاه داده ها را از جعبه پشتیبانی پشتیبانی نمی کند:

– MySQL

– PostgreSQL

– SQLite

– Server SQL

درست آن را حدس زده اید ، در واقع به این معنی است که تا زمانی که از Eloquent استفاده می کنید ، لازم نیست نگران سازگاری با هر یک از بانک های اطلاعاتی فوق باشید. همچنین ساخت سوئیچ از یک پایگاه داده به پایگاه داده دیگر بسیار آسان است. اکنون سعی کنید مقیاس پذیری را که به برنامه شما می دهد تصور کنید. بگذارید با یک مثال توضیح دهم:

فرض کنید با یک برنامه کاربردی که در ابتدا یک پایگاه کاربر کوچک دارد ، شروع می کنیم. از آنجا که تعداد کاربران کمتر است و برنامه در مراحل اولیه خود است ، تصمیم دارید از MySQL به عنوان دیتابیس استفاده کنید. بعداً ، پایگاه کاربر برنامه شما به میزان قابل توجهی رشد می کند و ممکن است مجبور شوید SQL Server را به عنوان پایگاه داده خود تغییر دهید. ایجاد این تغییر به آسانی تغییر جزئیات پیکربندی خاص در لاراول است.

  • مسیریابی تمیز و ساده

روشی که لاراول مسئولیت مسیریابی را انجام می دهد ساده است. یک پرونده web.php وجود دارد که می توانید تمام مسیرهای وب خود را کنترل کنید. اگر مسیرهای خاصی به واسطه رایج نیاز داشتند ، می توانند به راحتی در لاراول گروه بندی شوند.

یک نمونه کامل از این می تواند صفحات خاصی در برنامه شما باشد که قبل از مشاهده کاربر نیاز به تأیید اعتبار کاربر دارد. همه این صفحات را می توان گروه بندی کرد و از طریق میان افزار Auth عبور کرد تا اطمینان حاصل شود که این صفحات فقط توسط کاربرانی که وارد سیستم شده اند قابل مشاهده هستند.

  • Composer برای مدیریت وابستگی

Laravel از Composer برای مدیریت وابستگی و همچنین اتوآرایی استفاده می کند. Composer به شما کمک می کند تا بسته های لاراول را نصب کنید . در هر زمان ، می توانید پرونده pack.json خود را بررسی کنید و ببینید که تمام وابستگی های برنامه شما از چه مواردی استفاده می کند. Composer همچنین به شما این امکان را می دهد که بتوانید وابستگی های خود را با استفاده از دستور Sing Composer به روز کنید.

  • موتور قالب پره ای

Blade یک قدم جلوتر در جدا کردن دیدگاه های شما از منطق کسب و کار است. Blade،  View شما را فوق العاده تمیز نگه می دارد. اهمیت Blade هنگامی که الگوی معماری MVC و نحوه اجرای لاراول را پیاده کنید ، واضح تر می شود. با کمک Blade می توانید بخش های منطقی کوچک تری ایجاد کنید که از آن می توانید برای نمایش کامل استفاده کنید.

  • جامعه فعال

لاراول دارای یک جامعه فعال است. لحظه ای که با هر مشکلی روبرو شدید ، می توانید جستجو کنید و مطمئناً با پست های زیادی سرریز خواهید شد که به سؤال شما پاسخ می دهند. جدا از یک انجمن فعال ، تالار گفتمان Laracast وجود دارد. شما می توانید به صورت رایگان در Laracast ثبت نام کنید تا جزئی از انجمن های بحث و گفتگو باشید و جامعه در اینجا بسیار فعال است.

فکر می کنم این مزایا کافی باشد تا شما را نسبت به فریمورک لاراول هیجان زده کند. مطمئناً ، Laravel یکی از بهترین فریمورک های PHP است.