برنامه ی ادیوس می تواند به شما کمک کند تا در زمینه ی تدوین فیلم به خودکفایی برسید. در این بخش از آموزش ادیوس می خواهیم ترانزیشن گذاری ادیوس  بین تصاویر را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

دوره معرفی شده در آموزش ترازیشن گذاری در ادیوس

در ابتدا تب bin را انتخاب کنید و دوبار بر روی آن کلیک کنید و تمامی عکس هایی را که از قبل انتخاب کرده بودید را دراین بخش انتخاب کنید.

ترانزیشن گذاری بین تصاویر در ادیوس

سپس برای اینکه آن را به تایم لاین انتقال دهید با درگ کردن روی یک کدام از آن ها راست کلیک کنید و گزینه ی Add to Timeline را انتخاب کنید.

ترانزیشن گذاری در ادیوس

با کمک اسکرول می توانید تمامی آن ها را ببینید. در این بخش می توانید با کمک گزینه ی زوم اوت عکس ها را جابه جا کنید و می توانید به صورت کلی تمامی عکس ها را ببینید و بررسی کنید.

ترانزیشن گذاری تصاویر

وقتی عکس ها را نگاه می کنید می بینید که فیلم خیلی معمولی است و هیچ ترانزیشنی بین عکس ها وجود ندارد. در این برنامه باید سعی کنید ترانزیشن عکس ها را به خوبی و با سلیقه درست کنید تا افت و جلوه ایی خاص در آن نمایان شود. در آموزش ترانزیشن گذاری می خواهیم به همین نکته برسیم و نکاتی را به شما یادآور شویم.

چگونه تایم لاین بین عکس ها را تغییر دهیم؟

برای اینکه ترانزیشن گذاری به خوبی انجام شود سعی کنید تایمی مناسب برای عکس ها درست کنید و بهتر است تایم لاین عکس ها را از 5 ثانیه کمی کمتر کنید می توانید تایم لاین عکس ها را روی 3 ثانیه بیاورید. می توانید به خوبی مشاهده کنید که تایم بین عکس ها چند ثانیه است.

برای انتخاب مدت زمان برای عکس های خود کافی است؛ عکس اول خود را انتخاب کنید و در گوشه ی آخر عکس کلیک را نگه دارید و می توانید عکس را کوچک تر کنید و با صبر و زمان حوصله تمامی عکس ها را کم کنید و دانه دانه عکس ها را به یک دیگر بچسبانید.

خط تایم لاین را می توانید به صورت الگو قرار دهید و عکس های خود را از 5 ثانیه به 3 ثانیه تغییر دهید. بعد از اینکه ویدئو را دوباره مرور می کنید، میبینید که زمان عکس ها از 5 ثانیه به 3 ثانیه تغییر کرده است.

تغییر تایم لاین بین عکس ها

چگونه می توانیم بین عکس ها ترانزیشن بگذاریم؟

برای ترانزیشن گذاری بین عکس ها باید این کار در بین تایم لاین گذاری اتفاق بیوفتد. برای ترانزیشن گذاری باید بر روی آیکون set default Transition است که با  cntrl+Pهم می توانید این کار را انجام دهید.

چگونه بین عکس ها ترانزیشن بگذاریم

می توانید مدت زمان ترانزیشن را هم تغییر دهید فقط کافی است که گوشه های آن را به جلو یا عقب ببرید با این کار مدت زمان ترانزیشن را طولانی تر می کنید

اگرترانزیشن را کوچک تر کنید می بینید که عکس ها با سرعت بیشتری برای شما play می شوند. وقتی بین عکس ها ترانزیشن گذاری می کنید می توانید تغییر را ببینید. این کار مربوط به سلیقه ی شما می شود می توانید هرجور که بخواهید عکس مورد نظرتان را ترنزیشن گذاری کنید.

آموزش ترانزیش در ادیوس

ترانزیشن ها به چند بخش تقسیم می شوند و شامل چه مواردی هستند؟

می توانید نوع ترانزیشن خود را عوض کنید. برای اینکار باید بر روی سربرگ افکت کلیک کنید و قسمت افکت را باز کنید و در بخش ترانزیشن دسته ها و انواع مختلف ترانزیشن ها برای شما نمایش داده شده است و به خوبی قرار گرفته است. و هرکدام از ترانزیشن ها را که بخواهید می توانید کلیک کنید و بین عکس ها آن را قرار دهید. برای اینکه بتوانید ترانزیشن ها را بر روی ترانزیشن قبلی جای گذاری کنید فقط کافی است آن را درگ کنید و در جای مورد نظر خود قرار دهید. در پلی کردن عکس می توانید تغییرات در بخش ترانزیشن را به خوبی ببینید.

ترنزیش گذاری در ادیوس

دسته بندی 3D

در دسته بندی دیگر ترانزیشن در بخش  دسته بندی 3D  می توانید انواع مختلف دیگری از ترانزیشن ها را مشاهده کنید. می توانید در این نوع ترانزیشن ها هم یک کدام را انتخاب کنید و در بخش مورد نظر قرار دهید. این بخش هم مانند بخش قبلی است که با درگ کردن می توانید ترانزیشن را در بخش مورد نظر انتخاب کنید و با پلی کردن عکس می توانید تغییرات را مشاهده کنید. همچنین همانطور که در بالا گفته شد می توانید اندازه ترانزیشن را هم کوچک یا بزرگ کنید.

دسته بندی 3D در ترنزیش گذاری در ادیوس

 دسته بندی آلفا

در دسته بندی بعدی هم بخش الفا را مشاهده می کنید که می توانید یک کدام از ترانزیشن ها را انتخاب کنید و برروی بخش مورد نظر کلیپتان بگذارید و با پلی کرد عکس می توانید تغییرات را مشاهده کنید.

ترنزیش ادیوس

دسته بندی GPU

در بسته بندی GPU ها می توانید دسته بندی های مختلفی را نگاه کنید و با باز کردن آن ها می توانید دسته ی کامل آن را به خوبی ببینید در بخش هم مانند بخش های قبلی ترانزیشن های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن در عکس ها استفاده کنید.در بخشی به اسم ریپل می توانید که ترانزیشنی به شکل موج؛ می توانید آن را انتخاب کنید و با پلی کردن می توانید تغییرات را در عکس به خوبی مشاهده نمایید.

دسته بندی GPU در ترنزیش گذاری ادیوس

دسته بندی رتیشن ها(Rotations)

در دسته ی رتیشن ها می توانید انواع ترانزیشن ها را ببینید و آن ها را انتخاب نمایید و با درگ کردن در ما بین کلیپ تغییراتی را ببینید و با تغییرات در اندازه آن می توانید به آنچه که می خواهید دستیابید.

در دسته بندی دیگر ترانزیشن که می توانید آن ها را هم همانطور که در بالا توضیح داده شد انتخاب نمایید. و با درگ کردن بین عکس ها تغییرات و جلوه ایی دیگر به عکس ها بدهید.

ترنزیش گذاری ادیوس

 تغییر ترانزیشن ها به چه صورت انجام می شود؟

بعد از اینکه این کار را انجام دادید می توانید آن را بررسی کنید و از اول کلیپ را نگاه کنید. اگر دیدید که بین کلیپ از تغییراتی که داده اید خوشتان نیامده است می توانید دوباره ترانزیشن های دیگری را انتخاب کنید و بین کلیپ قرار دهید تا مورد پسند شما قرار بگیرید. برای تغییر دادن ترانزیشن می توانید پیش نمایش آن را ببینید و اگر خوشتان آمد آن را با درگ کردن بر روی عکس مورد نظرتان قرار دهید. می توانید در بخش های دیگر هم وارد آپشن های مربوط به ترانزیشن ها شوید و تغییراتی برای آن ها ایجاد نمایید. که می توانید برای آشنایی با امکانات بیشتر در این رابطه وارد سایت دانشجویار شوید.

کلام آخر

از شما همراهان گرامی بسیار سپاسگزایم که تا این بخش از مقاله با ما همراه بوده اید امیدواریم توانسته باشیم که اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. منتظر کامنت های پر مهر شما هستیم.

همچنین می‌توانید برای یاگیری صفر تاصد ادیوس  از دوره آموزش ادیوس وب سایت دانشجویار نیز استفاده کنید.