در این مقاله سعی داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که پردرآمد ترین شغل فنی حال حاظر که بازار کار خوبی هم داشته باشد چیست؟ طبق آمار های بدست آمده و صحبت های صاحب کاران شغل تعمیرات موبایل یکی از پر درآمد ترین شغل هایی است که در چند سال اخیر توانسه بازار کار خیلی خوبی برای خود به وجود بیاورد.

ما از گوشی های موبایل فقط برای برقراری تماس استفاده نمی کنیم زیرا این وسیله ی پرکاربرد به غیر از تماس خیلی امکانات دیگری را در اختیار ما قرار می دهد. پس با توجه به اینکه این وسیله ی پرکاربرد هم مانند دیگر وسایل دچار مشکلات مختلف و خرابی می شود و این ایرادات حتما باید بر طرف شوند. افراد زیادی به آموزش تعمیرات موبایل روی آوردند.

پس با توجه به اینکه امروزه هر فرد از گوشی تلفن همراه استفاده می کند و این گوشی ها ممکن است که خراب شوند می توانیم نتیجه بگیریم که بازار کار خیلی خوبی برای این شغل وجود دارد، از طرفی هم افراد زیادی مشتاق شده اند تا این حرفه را یاد بگیرند.

اگر شما هم مشتاق هستید که این حرفه را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید پیشنهاد می کنیم که با ادامه ی این مطلب همراه باشید.

در ابتدای آشنایی با این شغل باید این موضوع را بدانید که تعمیرات موبایل به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود. تعمیرات سخت افزاری گوشی شامل تمام قسمت های فیزیکی موبایل مانند: برد ، ال سی دی تاچ ، باتری و… می شود. تعمیرات نرم افزاری هم ویروس گرفتن ، هنگر کردن زیاد موبایل ، نصب نشدن اپ های مختلف و … می شود.

از این رو افراد مشغول در این حرفه هم به سه دسته تقسیم شده اند: دسته ی اول افرادی که فقط تعمیرات سخت افزاری گوشی موبایل را انجام می دهند.

دسته ی دوم افرادی که فقط تعمیرات نرم افزاری را انجام می دهند.

دسته ی سوم هم افرادی هستند که هم تعمیرات تخصصی سخت افزاری را انجام می دهند هم تعنیرات نرم افزاری، پس شما برای ورود به این حرفه می توانید خودتان انتخاب کنید که در کدام یک از دسته های این حرفه شروع به کار کنید.

این شغل علاوه بر اینکه بسیار پر مخاطب است متخصص در آن به مقدار زیادی وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که اگر به این حرفه علاقه مند هستید حتما خودتان را قوی کنید و وارد بازار کار شوید زیرا این شغل ممکن است در آینده ی نزدیک به شغلی اشباع تبدیل شود و شما نتوانید دیگر در آن عرصه فعالیت کنید.

درآمد تعمیرات موبایل

یکی از موارد مهم در هر شغلی که هر فردی به آن توجه می کند درآمد شغل است، پس شاید درباره ی این شغل هم همین سوال برایتان پیش بیاید که درآمد این شغل به چه صورت است؟ اگر بخواهیم با توجه به پولی که باید خرج کنیم حساب کنیم باید بگوییم که به نسبت این شغل درآمد خیلی خوبی دارد به صورتی که اگر شما مهارت معمولی داشته باشید می توانید در ماه به در آمد 7 الی 20 میلیون برسید و باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که هرچه شما حرفه ای تر شوید به نسبت درآمدتان هم افزایش پیدا می کند و بیشتر می شود.

موضوع مهم بعدی که هر فردی ممکن است در ابتدای شروع هر کار نگرانی آن را داشته باشد، سرمایه ی لازم برای شروع کار است؟ باید در این باره به شما بگوییم که نیازی به نگرانی وجود ندارد. چون شما به سرمایه ی خیلی زیادی نیازی ندارید. با یک مثال اگر بخواهیم این موضوع را برای شما باز کنیم باید بگوییم که اگر برای وسایل اولیه مانند: منبع تغذیه ، مولتی متر ، پیچ گوشتی و.. 10 میلیون خرج می کنید و برای مکانی هم که می خواهید در آن کار کنید حدودا 7 میلیون در ماه خرج کنید سر جمع می شود 17 میلیون که با این حال هیچ نگرانی نداشته باشید چون شما با کمی داشتن حرفه و باهوش بودن می توانید در ماه این پول را برگردانید و به سودی حدودا بین 7 الی 20 میلیون دست پیدا کنید.

موضوع بعدی که ممکن است در رابطه با آن برای شما سوال پیش بیاید مشکلات مختلفی است که برای گوشی موبایل پیش می آید، حالا باهم بررسی می کنیم که در هر دسته از این شغل اغلب افراد به چه دلیل به شما مراجعه می کنند و میانگین دستمزد هر کار چقدر است.

رایج ترین مشکلاتی که افراد برای بر طرف کردن آنها به افراد متخصص در سخت افزار موبایل مراجعه می کنند: مشکل پیدا کردن شارژر  ، شکستن صفحه ی ال سی دی ، خرابی باتری ، خرابی بلند گو و سوختن برخی از اجزا به علت آب خوردگی و یا اتصالی برق است. هر یک از این موارد اجرت تعمیراتشان حدودا 100 تا 200 هزار تومان است. شاید بعد از شنیدن این قیمت ها تعجب کنید و با خود بگویید که این قیمت ها درست نیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بله هیچ وقت یک تعمیر کار این قیمت ها را برای انجام کاری که می کند نمی گیرد زیرا روز به روز قطعات موبایل ها گران می شوند و فرد هم برای کاری که انجام می دهد ارزش قائل است پس هیچ وقت انقدر ارزش کار خودش را پایین نمی آورد.

در حال حاظر قیمتی که برای تعمیر قطعات معمول یک گوشی پرچم دار رده ی متوسط گرفته می شود حدودا 1 میلیون تومان است. پس حالا باید ببینید که با توجه به این موضوع قیمت تعمیر و تعویض قطعات تخصصی تر به چه صورت است.

دو نمونه از مشکلاتی که افراد متخصص سخت افزار گوشی می توانند از آن پول خلی خوبی بدست آورند تعمیرات برد گوشی موبایل و تعویض ال سی دی تاچ است.

رایج ترین مشکلاتی که افراد برای بر طرف کردن آنها به افراد متخصص در نرم افزار موبایل مراجعه می کنند: هنگ کردن گوشی ، ویروس گرفتن ، نصب نشدن اپ های مختلف ، ساخت اکانت و… است.

میانگین قیمتی که برای از بین بردن ویروس یک گوشی موبایل گرفته می شود حدودا 500 هزار تومان می باشد.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که با قیمت بالای قطعات داخلی موبایل و اینکه نمی توان از خارج کشور زیاد جنس وارد کرد قطعات موبایل ها از کجا می آیند؟

در جواب این سوال باید بگوییم قطعات گوشی های مختلف را اغلب از گوشی های اوراقی ، برخی مراکز فروش قطعات موبایل و همچنین صفحات اجتماعی که این قطعات را وارد می کنند و به فروش می رسانند تهیه کرد.

تا به اینجا درباره ی بازار کار و درآمد تعمیرات موبایل صحبت کردیم، حالا موضوع بعدی که می خواهیم آن را بررسی کنیم این است که هر یک از تخصصات تعمیرات گوشی ائم از تعمیرات سخت افزار و نرم افزار را باید چگونه یاد بگیریم؟

چگونه وارد بازار کار تعمیرات موبایل شویم؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که افرادی وقتی می خواهند وارد این حرفه شوند می پرسند. در جواب این سوال باید بگوییم که برای یاد گرفتن این حرفه اغلب افراد در کلاس های آزاد آموزش تعمیرات موبایل شرکت می کنند و برخی هم در کلاس های فنی حرفه ای شرکت می کنند و یا در کنار افرادی که در این حرفه حرفه ای هستند به صورت عملی این حرفه را یاد میگیرند.

شما هم می توانید از هر روشی که خواستید وارد این حرفه شوید اما پیشنهاد می شود که ابتدا در کلاس های آزاد تعمیرات موبایل از مبتدی تا حرفه ای شرکت کنید و وقتی دوره ی شما تمام شد چند وقت در کنار یک فرد حرفه ای مشغول شوید وقتی که مطمعن شدید که با تمام پستی و بلندی های این شغل آشنا شدید می توانید خودتان وارد بازار کار شوید و کارتان را یا در یک شرکت یا به صورت آزاد آغاز کنید.

نکته: انتخاب نوع کار با شما است و تفاوت چندانی وجود ندارد در هر صورت شما باید تلاش کافی داشته باشید تا بتوانید به جایی که می خواهید برسید.

در آخر هم باید بگوییم که تعمیرات موبایل هم مانند دیگر مشاغل نیازمند تلاش و پشت کار است پس شما نمی توانید با یک جا نشستن به تمام چیز هایی که می خواهید برسید پس بهتر است اگر می خواهید این کار را انجام دهید و وارد این کار و حرفه شوید از همین الان شروع کنید.

آموزشگاه فن آموزان دوره آموزش تعمیرات موبایل و بالغ بر هشتاد دوره تخصصی دیگر نظیر آموزش تعمیرات لپ تاپ ، آموزش تعمیرات برد و … را ویژه بازار کار و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای کشور برگزار می کند. جهت اطلاع از نحوه برگزاری دوره های و مشاوره رایگان با شماره 02166477300 تماس بگیرید و یا به سایت https://fanamoozan.com/ مراجعه نمایید.