این روزها نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را زیاد می‌شنویم. شاخه‌ای از بازاریابی که با دنیای دیجیتالی و اینترنتی پیوند خورده و یکی از روش‌های نوین برای کسب درآمد و بالا بردن فروش محسوب می‌شود. بسیاری می‌خواهند دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرند و سریعا وارد این دنیای جذاب بشوند اما راه مناسب آن را بلد نیستند. در این مقاله دوره رایگان یادگیری دیجیتال مارکتینگ ایرانی و خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به بازاریابی در بستر فضای دیجیتال به کمک ابزار دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. در واقع شما اگر قصد دارید هر نوع محصول یا خدمات را در فضاهای دیجیتال معرفی کنید و به فروش برسانید باید از علم دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

معرفی دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ

۱- مقالات وبلاگ آکادمی اینفوگرام

آکادمی اینفوگرام یک مرکز آموزشی است که در راستای توسعه فردی تلاش می‌کند. دیجیتال مارکتینگ یکی از شاخه‌های اصلی آکادمی اینفوگرام است. موضوعات تخصصی که در وبلاگ آکادمی اینفوگرام به آن‌ها پرداخته شده عبارت هستند از:

  • اینستاگرام مارکتینگ
  • لینکدین مارکتینگ
  • انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال

۲- بوتکمپ دیجیتال مارکتینگ

در مقاله‌ای از اینفوگرام درباره دوره دیجیتال مارکتینگ می‌خوانیم: بوتکمپ یک برنامه آموزشی و تمرینی است که به منظور ارتقا دادن مهارت‌های مختلف برگزار می شود. بوتکمپ‌ها معمولا دوره‌های ۲-۳ ماهه هستند که کسب‌وکارها و شرکت‌ها آن را برگزار می‌کنند. آموزش در آن‌ها فشرده است، ارتباط نسبتا نزدیکی میان دانشجویان و مربی‌ها وجود دارد و در نهایت دانشجویان پس از پایان دوره به مراکز مختلف برای استخدام معرفی می‌شوند.

در بوتکمپ دیجیتال مارکتینگ آکادمی اینفوگرام، افراد طی یک دوره کلاس‌های فشرده تمام مفاهیم مربوط به شاخه‌ها دیجیتال مارکتینگ را یاد می‌گیرند. این کلاس دیجیتال مارکتینگ فشرده به گونه‌ای طراحی شده که افراد بتوانند پس از پایان دوره مستقیم به عنوان کارآموز وارد بازار کار بشوند.

۳- دوره اینباند مارکتینگ آکادمی هاب اسپات

هاب اسپات بنیانگذار متدولوژی اینباند مارکتینگ یا بازاریابی درونگرا، قسمتی به نام هاب اسپات آکادمی دارد که به دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ اختصاص پیدا کرده است. در این بین دوره اینباند مارکتینگ هاب اسپات محبوبیت ویژه‌ای دارد. در این دوره رایگان که شامل ۱۲ کلاس می‌شود شما با مفاهیم مختلفی از جمله سئو، تولید محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی با رویکرد درونگرا آشنا می‌شوید. در پایان دوره نیز به شما گواهی پایان دوره از طرف هاب اسپات تعلق می‌گیرد.

۴- اینترنت مارکتینگ برای افراد باهوش Internet Marketing for Smart people

این دوره توسط copy blogger ارائه شده و شامل ۱۶ کتاب الکترونیکی و ۲۰ ایمیل شامل محتوای دوره است که بازاریابی اینترنتی را به همراه روش‌ها و استراتژی‌های آن به شما آموزش می‌دهد. کپی بلاگر مجموعه‌ای است که به آموزش نویسندگی، کپی رایتینگ و تولید محتوا و در کل بازاریابی محتوایی می‌پردازد و دوره‌های آن از باکیفیت‌ترین دوره‌های انگلیسی زبان محسوب می‌شوند.

۵- Online SEO Training

اگر اسم افزونه YOAST SEO در وردپرس برای شما آشنا باشد، جالب است بدانید که این دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ هم از طرف تیم ارائه‌دهنده همین افزونه طراحی شده است. در این دوره تمام مباحث مربوط به سئو از مبتدی تا پیشرفته پوشش داده می‌شود و همچنین تمپلیت‌های متنوعی برای تمرین کردن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۶- مبانی دیجیتال مارکتینگ گوگل

به نقل از آکادمی اینفوگرام درباره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ می‌خوانیم:  یک دوره بسیار جامع ۴۰ ساعته از گوگل که با به پایان رساندن آن گواهی شرکت در دوره را هم از گوگل دریافت می‌کنید. سرفصل‌های این دوره عبارت هستند از آشنایی با فروش آنلاین، آشنایی با موتورهای جست‌وجو و سئو،‌ آشنایی با تبلیغات آنلاین، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مانیتورینگ و تحلیل. سطح دوره هم مبتدی در نظر گرفته شده است پس با کمترین اطلاعات می‌توانید در آن شرکت کنید.

۷- Diploma in Social Media Strategy

یک دوره رایگان در وبسایت آلیسون که به شما آموزش می‌دهد چگونه یک استراتژیست شبکه‌های اجتماعی بشوید. در این دوره شما درباره ماهیت شبکه‌های اجتماعی، نوع محتواهای مربوط به هر شبکه و استراتژی‌های رشد کردن در آن‌ها اطلاعات کسب خواهید کرد.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم ۷ منبع و دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. هریک از این دوره‌ها بخشی از مفاهیم مربوط به دیجیتال مارکتینگ را پوشش می‌دهند و طبعا برای داشتن دیدی جامع به بازاریابی دیجیتال خوب است که تنها به یک دوره اکتفا نکنید.