در این مقاله قصد داریم برایتان توضیح دهیم که اصلا فلاتر (google flutter) چیست و چه کاربردهایی دارد.

فلاتر (google flutter) چیست

Flutter یک نرم افزار تلفن همراه SDK برای ساخت برنامه ها برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS است.

این مجموعه کامل با چارچوب، ویدجت و تمام ابزارها است که توسعه دهنده نیاز به ساخت یک برنامه جذاب و کاربردی تلفن همراه دارد.

آیا شما باید از Flutter برای توسعه برنامه تلفن همراه استفاده کنید؟

Flutter جدیدترین برنامه موبایل SDK (ویکی پدیا) از شرکت گوگل است، در نظر گرفته شده برای توسعه برنامه های متقابل پلت فرم آسان تر از نسخه قبل از آن باشد.

اما اکنون سوال این است که در حال حاضر زمان مناسب برای پیاده سازی Flutter برای توسعه برنامه های تلفن همراه است؟ به هر حال، شما می توانید به شرکت های توسعه نرم افزار تلفن همراه مراجعه کنید، اگر انتخاب شما شامل انتخاب یک برنامه حرفه ای برای ساخت یک برنامه تلفن همراه است.

ویژگی های کلیدی فلاتر:

  1. Flutter به طور کامل متن باز و رایگان است
  2. فلوتر بر اساس زبان برنامه نویسی Dart است که جدید می باشد است، و واقعا آسان برای یادگیری و شروع به کار می باشد
  3. Flutter به عنوان ویژگی خودکار بارگذاری شده و به آن در واکنش ویژگی ( Hot Recolution)، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تغییرات را در زمان واقعی همزمان با خروجی کد و تغییرات داده شده مشاهده کنند.
نکته
اگر میخواهید بیشتر با بازارکار و مزایا و معایب فلاتر آشنا شوید کلیک کنید.

کدگذاری سریعتر با بارگیری مجدد در فلاتر

همانطور که در بالا ذکر شد، بارگذاری مجدد در فلوتر به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تغییرات زمان واقعی در خروجی کد خود را در حالی که کد در حال تغییر است مشاهده کنند. این برنامه برای توسعه دهندگان برنامه های موبایل بسیار کاربردی است و آن را بدون هیچ زحمتی بارگیری می کند.

در فلوتر یک پلت فرم توسعه متقابل برای طراحی ساخته شده است

Flutter طراحی و قابلیت برنامه را دارد. بنابراین همه ویدجت در دسترس برای ایجاد یک برنامه جذاب وجود دارد. همچنین گزینه هایی برای سفارشی کردن ویدجت ها و آنها ساخته شده است.

توسعه فلوتر در حال حاضر نه تنها برای برنامه های تلفن همراه  می باشد بلکه می تواند برای وب نیز استفاده شود. گوگل به تازگی یک نسخه پیش نمایش برای همین برنامه را منتشر کرد. به عنوان یک پلت فرم وب، Flutter Code موجود را در Dartmly به CTS، CSS و جاوا اسکریپت کامپایل می کند. یک برنامه ایجاد می کند که می تواند به طور مستقیم در یک مرورگر وب جاسازی شده و در مرورگر وب برای استفاده تکمیل شود.

چرا شما باید برای توسعه برنامه تلفن همراه از فلاتر استفاده کنید؟

توسعه Flutter با توجه به چارچوب دیگری از جمله Xamarin مزایای زیادی برای کسب و کار دارد. با این حال دارای نقص های مختلف است. اولین اشکال اصلی عدم حمایت از جامعه توسعه یافته است و چارچوب آن نسبتا جدید است. دیگر نقاط فقدان شامل عدم باز کردن OpenGL، ویدئو، نقشه ها و دسترسی به قابلیت دسترسی است. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که شما باید فلوتر را در نظر بگیرید:

ادغام با سیستم عامل FUCHSIA در آینده

گوگل به زودی این سیستم عامل را تحت فشار قرار می دهد. ایده اصلی پشت Fuchsia این است که سیستم عامل دیگری را در یک نوع دستگاه ادغام کنند. Fuchsia یک سیستم عامل متقابل است که به معنای کار بر روی تمام انواع دستگاه ها، از گوشی های هوشمند و  لپ تاپ ها  کار می کند.

آیا شما برنامه Flutter را برای برنامه تلفن همراه بعدی خود انتخاب می کنید؟

با توجه به اهمیت فلوتر در آینده، و توسعه برنامه آندروید فلوتر یک انتخاب عالی برای توسعه آندروید است. ویژگی های آن از Hot Help Road و نوشتن آسان، چارچوب بهتر را در مقایسه با اکثر چارچوب های متقابل پلت فرم، شاید حتی بهتر نشان می دهد.