ساخت انیمیشن با فتوشاپ

GIF یا “قالب تبادل گرافیکی”یک فرمت فایل تصویری فشرده شده است که امکان ساخت انیمیشن را فراهم می کند. البته راه های زیادی برای ایجاد GIF وجود دارد، اما فتوشاپ بسیار سریع تر و آسان تر است، و با ابزار داخلی فتوشاپ راحت تر می توان انیمیشن سازی تصاویر را انجام داد.

چنانچه به تصویرسازی در فتوشاپ علاقه مند هستید دوره مربوطه برایتان در دانشجویار قرار داده شده است.

درست مانند ساخت انیمیشن کلاسیک، یک انیمیشن از مجموعه ای از تصاویر ثابت تشکیل شده است که به صورت متوالی و پشت سر هم اجرا می شوند تا از دید دیگران حرکت را ایجاد کنند.یک GIF را از اینترنت پیدا کنید و آن را در Photoshop بکشید، و فریم های جداگانه ای را ایجاد می کنید که انیمیشن را تشکیل می دهند.  این فریم ها همان چیزی است که ما می خواهیم در این آموزش بسازیم.پس با ما همراه باشید با آموزش گام به گام ساخت انیمیشن با فتوشاپ:

مراحل ساخت انیمیشن با فتوشاپ:

مرحله اول: ابعاد و رزولیشن سند فتوشاپ خود را تنظیم کنید

اسناد خود را از قبل تنظیم کنید. حتی اگر تنها خواسته شما ایجاد یک انیمیشن یا گیف ( ویکی پدیا) مشترک برای دوستانتان در رسانه های اجتماعی باشد، اجازه دهید اندازه عکس یا ویدئوی شما اندازه سند شما باشد زیرا ممکن است باعث شود پرونده بزرگتر از آنچه لازم است باشد، که باعث کیفیت پایین انیمیشن سازی در فتوشاپ می شود. انیمیشن تقریبا اندازه 600px-800px برای تصویر مربع مناسب است.

  • ابعاد

برای این پروژه، ما در حال کار با یک بنر تبلیغاتی GIF هستیم که دارای دستورالعمل هایی با اندازه استاندارد است.  طرح 720 × 300 را انتخاب کردیم.  اطمینان حاصل کنید که واحدهای شما در پیکسل باشند.

  • وضوح

برای حفظ اندازه پرونده تا حد ممکن، وضوح 150 خوب است. که این انیمیشن خیلی بزرگ نخواهد بود.  اطمینان حاصل کنید که واحدهای شما در پیکسل / اینچ هستند وگرنه انیمیشن شما خراب میشود یا اجرا نمیشود.

  • حالت رنگ

درنهایت GIF های متحرک برای صفحه ساخته شده است ، بنابراین حالت رنگی خود را روی رنگ RGB تنظیم کنید.  برای باز کردن سند جدید خود ، create را فشار دهید.

مرحله دوم: پرونده های تصویر خود را در فتوشاپ وارد کنید

 

 

به File> Scriptts> Load Files into Stack بروید و در پنجره Load Layers که ظاهر می شود دکمه مرور را انتخاب کنید. این پنجره Finder / Explorer را به وجود می آورد که در آن می توانید پرونده های خود را مرور کرده و تمام موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنید.  پس از اتمام، در پنجره بعدی بر روی باز کردن و سپس OK کلیک کنید.  پرونده ها به یک سند جداگانه وارد می شوند ، از این طریق می توانید تمام لایه ها را انتخاب کرده و آنها را در سند کار خود بکشید.

نکته
مقاله پیشنهادی: لایه ها در فتوشاپ
  • ساخت انیمیشن از فیلم

اگر ویدیویی را به GIF تبدیل می کنید، به File> Import> قاب های ویدیویی به لایه ها بروید.

مرحله سوم: پنجره جدول زمانی را باز کنید

 

به Window> Timeline بروید.  با این کار پانلی در قسمت پایین بوم باز می شود. در مرکز پنل برای باز کردن منوی کشویی ، بر روی فلش کلیک کنید و گزینه ایجاد Frame Animation را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: لایه های خود را به فریم تبدیل کنید

اولین قاب شما از قبل تنظیم شده است ، ساخته شده از تمام لایه های قابل مشاهده (به معنای دید لایه یا نماد چشم ، روشن است) در سند شما.  اکنون تنها کاری که باید انجام دهید پر کردن جدول زمانی با چند فریم برای شبیه سازی حرکت است.  برای این کار دو روش وجود دارد: فریم هایی را که قبلاً تهیه کرده اید وارد کنید یا انیمیشن خود را از ابتدا در فتوشاپ ایجاد کنید.  این بخش سناریوی اول را پوشش می دهد.

اگر قبلاً هنوز تنظیم کرده اید ، تصاویر پی در پی قبل از زمان (یا از قاب های ویدیویی وارداتی کار می کنید ، به مرحله 2 مراجعه کنید) ، بر روی نماد منوی همبرگر در گوشه سمت راست بالای پنل Timeline کلیک کنید.  Make Frames From Layers را انتخاب کنید.  جدول زمانی را با قاب هایی از لایه های خود مشاهده خواهید کرد.

مرحله پنجم: برای ایجاد انیمیشن قاب های خود را کپی کنید

اگر هنوز تصاویر ثابت را از قبل تنظیم نکرده اید یا نیاز به تنظیم قسمت هایی از انیمیشن ایجاد شده در مرحله 4 دارید ، می توانید انیمیشن را به صورت دستی با فریم بسازید (به همین ترتیب من انیمیشن خود را ساختم).  برای انجام این کار ، آخرین قاب را در جدول زمانی کپی کنید (روی نماد صفحه اختصاصی در پانل ابزارهای زیر جدول زمانی کلیک کنید) ، تغییراتی را که باید در تصویر خود ایجاد کنید و تکرار کنید.

به عنوان مثال ، انیمیشن من یک جفت عینک آفتابی است که بر روی چشمان سوژه می چرخد.  برای انجام این کار ، قاب را کپی کردم ، عینک آفتابی را به چند پیکسل منتقل کردم (چند پیکسل مورد آزمایش و خطا بود) و این روند را تکرار کردم تا اینکه حدود پانزده قاب داشتم و عینک آفتابی جایی بود که از قبل مشخص شده بود آن جا باشد.

مرحله ششم: زمان تأخیر هر فریم را تنظیم کنید

می توانید تایمر تاخیر را در پایین هر فریم (زمان چند ثانیه با فلش کرکره ای در کنار آن) پیدا کنید.بر روی فلش کلیک کنید تا منو را انتخاب کنید و مقدار زمانی را که می خواهید قاب روی صفحه نمایش داده شود انتخاب کنید.می توانید مدت زمان فریم های فردی یا چندین فریم را به طور هم زمان با انتخاب همه فریم های مورد نیاز و استفاده از منوی کشویی برای یکی از آنها تنظیم کنید.

نکته: بسیاری از فریم ها با تاخیر کوتاه ، کلید صاف کردن انیمیشن ها است در حالی که چند فریم با تاخیر طولانی ، جلوه ای تکان دهنده و متوقف را ایجاد می کند.

مرحله هفتم: تعداد دفعات حلقه انیمیشن را تنظیم کنید

تنظیمات حلقه نیز در پنل ابزارهای زیر جدول زمانی قرار دارد.  می توانید انیمیشن خود را برای حلقه برای همیشه ، یک بار یا تعداد مشخصی از زمان تنظیم کنید.

مرحله هشتم: پیش نمایش و تکرار در انیمیشن

دکمه پخش در صفحه ابزار پنجره گاه شماربه شما امکان می دهد تا پیش نمایش انیمیشن خود را انجام دهید. از این مسئله استفاده کنید تا مطمئن شوید که انیمیشن شما باورپذیر است و همانطور که باید رفتار می کند.  اگر اینطور نیست ، سعی کنید با تاخیر به هم بزنید یا فریم های بیشتری را اضافه کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.  برعکس ، این زمان بسیار خوبی نیز برای آزمایش هر چه بیشتر فریم ها بدون شکستن توهم حرکت است تا بتوانید کمترین اندازه ممکن فایل را بدست آورید.

مرحله نهم: سند فتوشاپ خود را به عنوان انیمیشن صادر کنید

اول از همه ، فراموش نکنید که PSD کار خود را ذخیره کنید!پس از آماده شدن برای صادر کردن انیمیشن نهایی ، به File> Export> Save for Web (Legacy) بروید.  (توجه: اگر با نسخه قدیمی Photoshop کار می کنید ، احتمالاً File> Save for Web & Devices خواهد بود).  این پنجره خروجی نهایی را به وجود می آورد.

  • اندازه پرونده را مرتب کنید

هدف اصلی شما با گزینه های باقیمانده این است که با کاهش مقدار جزئیات در GIF خود بدون اینکه کیفیت کیفیت تصویر را کاهش دهید ، اندازه پرونده خود را کم نگه دارید.  به یاد داشته باشید که اندازه پرونده بزرگ به معنای زمان حرکت آهسته است ، که می تواند برای اهداف بازاریابی مانند تبلیغات بنر ، تولید شود ، جایی که بیننده به دنبال محتوای شما نبوده و منتظر بارگذاری آن نیست.

 

آموزش انیمیشن سازی با ۷ ابزار کلیدی

آموزش انیمیشن سازی با افتر افکت – صفر تا صد و پروژه محور