5تکنیک ساده انیمیشن را در جلوه های افترافکت بیاموزید

با استفاده از آموزش ساخت انیمیشن با افتر افکت سعی کنید بازی گرافیکی خود را با چند نکته سریع و ساده انجام دهید.

برای کسانی که در Adobe After Effects به اندازه کافی طولانی کار کرده اند که می دانند، ایجاد انیمیشن گرافیکی حرفه ای برای موارد ساده مانند متن، و عناوین می تواند روی کاغذ ساده باشد.  هنگامی که شما از هزاران قالب و آموزش سریع راهنمایی استفاده می کنید، همیشه گزینه های کاملی وجود دارد که شما می توانید توانایی خود را بالاتر ببرید.( آموزش انیمیشن سازی با افتر افکت – صفر تا صد و پروژه محور )

اصطلاح “انیمیشن شخصیت” می تواند برای توصیف تعدادی از رشته های مختلف هنری مورد استفاده قرار گیرد، اما در اصل صرفاً ارائه خصوصیات عالی برای اشیاء بی جان است. شخصیت ها می توانند شخصیت های کارتونی باشند اما می توانند یک مربع ساده، یک لامپ یا حتی یک رنگ باشند.

درک این چارچوب در واقع برای بهبود پروژه های طراحی حرکت شما بسیار مهم است. اگر به متن، اشکال و پیش زمینه های خود به عنوان شخصیت ها فکر کنید، پروژه های شما بیشتر با هدف واقعی تر می شوند.در عصر نرم افزار After Effect  انیمیشن شخصیت از آنچه در گذشته بوده است فاصله زیادی دارد، اما هنوز بسیاری از اصول تأسیس شده در دهه 1930 و 40 هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

نرم افزار گرافیکی و جذاب افتر افکت با قابلیت ها و امکانات زیادی که دارد به کاربر امکان خلق اشکال دو بعدی و سه بعدی، ساخت موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک ) و ایجاد افکت های جذاب و جلوه های صوتی متنوع را می دهد.یکی از پر طرفدارترین و بهترین نرم افزار ها برای تبلیغ یک محصول، یک شرکت و… ساخت انیمیشن و مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان است.

در این پست، ما در مورد روند ایجاد شخصیت های متحرک در افتر افکت و همچنین  در مورد برخی از نکات و ترفندها برای بهبود مهارت های انیمیشن شخصیت خود صحبت خواهیم کرد.

ساخت انیمیشن با افتر افکت

شما می توانید انیمیشن سازی را به راحتی با ایجاد یک یا چند خاصیت، و یک لایه یا اثر بر روی یک لایه دیگر متحرک کنید.  به عنوان مثال، می توانید خاصیت Opacity یک لایه را از 0٪ در زمان صفر تا 100٪ در زمان 1 ثانیه متحرک کنید تا لایه محو شود. هر ویژگی با دکمه کرنومتر در سمت چپ نام آن در پانل Timeline یا  صفحه کنترل اثر می تواند به راحتی متحرک شود.

بسیاری از پیش تنظیم های انیمیشن شامل کلیدهای واژه و اصطلاحات هستند به گونه ای که می توانید به سادگی از پیش تعیین شده انیمیشن را بر روی لایه اعمال کنید تا به نتیجه دلخواه و یک انیمیشن کامل شده برسید.

شما در یکی از دو حالت با عبارت های کلیدی و اصطلاحات در After Effects کار می کنید: حالت نوار لایه یا حالت Graph Editor که حالت پیش فرض است، همینطور لایه ها را به عنوان نوار طول نشان می دهد و با فریم های کلیدی به طور عمودی و با خواص آنها در پانل Timeline تراز شده است. حالت ویرایشگر نمودار نوارهای لایه را نشان نمی دهد، و فریم کلیدی و نتایج را در نمودارهای سرعت نشان می دهد.

فریم های کلیدی

برای تنظیم پارامترهای حرکات انیمیشن، جلوه های صوتی، و بسیاری از خصوصیات دیگر، معمولاً از کلید های فریم ( ویکی پدیا) استفاده می شود که معمولاً در طول زمان آنها را تغییر می دهند. یک فریم کلیدی نقطه زمانی را مشخص می کند که شما یک مقداری را فقط برای یک ویژگی لایه مانند موقعیت مکانی یا میزان صدا را مشخص کنید.

مقادیر بین فریم کلیدی درون یابی می شوند. وقتی از فریم کلیدی رای ایجاد تغییر در طول زمان استفاده می کنید، معمولاً از حداقل دو کلید واژه استفاده می کنید، یکی برای حالت در ابتدای تغییر، و دیگری برای حالت جدید در پایان تغییرآن (به تنظیمات یا اضافه کردن فریم کلیدی مراجعه کنید.)

بگراند انیمیشن

با استفاده از یک انیمیشن با عنوان اصلی می توانید هر انیمیشن را با سهولت روشن تر کنید. روند کار بسیار ساده است و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برخی از لایه های پایه انیمیشن خود را کپی کنید، سپس آنها را با چند فریم تنظیم کنید و با تعدادی جلوه پر کنید. این کار باعث می شود دو لایه از پسوند به انیمیشن شما ایجاد شود که سپس می توانید با رنگی (یا جلوه های دیگر) را اضافه کنید تا انیمیشن را کمی طولانی تر کنید.

انیمیشن به شکل سریع

یک ترفند جالب که می توانید از هر تعداد انیمیشن گرافیکی متحرک استفاده کنید. ایجاد لایه های شکل خاص (در این مثال ما از ابزار ellipse استفاده می کنیم) که به بعضی از کلیدهای ساده، “پشت سر هم” قرار داده می شوند، سپس تکرار و متناوب در انیمیشن (ویکی پدیا) شما، جلوه ای بسیار فعال و جذاب می دهند.

طراحی

اکثر پروژه های انیمیشن هنوز هم باید با یک طرح قلم و کاغذ شروع شوند. هدف این است که به سادگی، یک ایده کامل را از آنچه می خواهید شخصیت شما در نمایش های کلیدی به نظر برسد، بدست آورید. شخصیت شما پیچیده تر است، و شما زمان بیشتری را برای صرف انیمیشن کردن آن در After Effects نیاز خواهید داشت.

من شخصاً توصیه می کنم در ابتدا کاراکترهای خیلی ساده ایجاد کنید. اگر شخصیت های کارتونی طراحی می کنید ، بازوها و پاها را ساده طراحی کنید و از خلق شخصیت هایی که دارای اندام های اضافی مانند دم یا بال هستند، خودداری کنید.

هنگامی که شخصیت خود را خلق کردید اکنون وقت آن است که آن را به “زندگی” برگردانید و به آن شخصیت دهید. فتوشاپ را وارد کنید و اسکن یا تصویر خود را وارد کنید. شما می توانید طرح خود را به عنوان یک شکل اصلی برای طراحی یک نسخه رنگی از شخصیت خود استفاده کنید.

شما باید لایه های جداگانه را برای تمام قطعات متحرک شخصیت خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، به جای ایجاد یک لایه بازو، شما می خواهید که دست ، ساعد خم شوند. مهم است که به درستی برچسب ها را در جای خود قرار دهید، هنگامی که شما شخصیت را پس از اثر وارد می کنید آن را با پسوند psdذخیره کنید.