روش‌های کسب درآمد با تولید محتوای صوتی

 

اهمیت تولید محتوای صوتی

افراد ازنظر یادگیری به ۴ گروه تقسیم می‌شوند:

  • خواننده: بسیاری از افراد برای یادگیری کتاب کاغذی، جزوه یا کتاب الکترونیکی را انتخاب می‌کنند.
  • بیننده: بعضی از افراد به خواندن اکتفا نمی‌کنند و برای یادگیری فیلم آموزشی یا وبینار (سمیناری که در بستر وب برگزار می‌شود) را انتخاب می‌کنند.
  • عمل‌کننده: این گروه از افراد دوست دارند با دیگران تعامل برقرار کنند به همین دلیل در کلاس، کارگاه و سمینارها به‌صورت حضوری شرکت می‌کنند.
  • شنونده: و اما گروهی که در این مقاله می‌خواهیم بیشتر با آن‌ها آشنا شویم شنونده‌ها هستند. این گروه کسانی هستند که خواندن کتاب یا دیدن ویدیو را دوست ندارند یا زمان کافی برای شرکت در کلاس و کارگاه را نداشته و ترجیح می‌دهند روشی باشد که در هر زمان و هر مکان بتوانند آموزش ببینند. فایل‌های صوتی بهترین پیشنهاد برای این افراد است.

اگر محصولات صوتی نداشته باشید این دسته از مخاطبین، که تعداد بسیار قابل‌توجهی هستند را از دست خواهید داد.

روش‌های کسب درآمد با تولید محتوای صوتی , تولید محتوای صوتی , Adobe Audition 2018

 

ویژگی‌های فایل صوتی

  • در دسترس بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فایل‌های صوتی همیشه در دسترس بودن آن‌هاست می‌توان آن‌ها را روی تلفن همراه خود ذخیره کرده و هرزمان که وقت آزاد داشته باشید آن‌ها را گوش کنید.

  • استفاده از آن هنگام پیاده‌روی

می‌توان با یک تیر دو نشان زد در هنگام پیاده‌روی که نمی‌توان کتاب خواند یا ویدیو دید فایل صوتی بهترین گزینه برای استفاده درست از زمان است.

  • گوش دادن در خودرو

یکی از بهترین گزینه برای استفاده درست از زمانی که در حال مسافرت هستید فایل صوتی است چرا که خواندن کتاب زمانی که خودرو در حال حرکت کردن است باعث ضعیف شدن چشم‌ها می‌شود.

  • حجم کم

فایل‌های صوتی به نسبت فایل‌های ویدیویی حجم بسیار کمتری دارند و گوش دادن آن‌ها بسیار راحت‌تر است.

  • دیگر مزیت‌های فایل صوتی

برای گوش دادن صوت نیازی به اینترنت ندارید، با سیستم‌های مختلف از جمله کامپیوتر، موبایل، موزیک پلیر می‌توان فایل‌های صوتی را گوش داد.

 

صدای ضبط شده خودم را دوست ندارم…

ما در طول روز مقدار قابل توجهی حرف می‌زنیم و هیچ نکته غیر عادی حس نمی‌کنیم اما زمانی که صدای خود را ضبط می‌کنیم و به آن گوش می‌دهیم یک حس ناخوشایند نسبت به صدای ضبط شده خودمان داریم. اما دلیل این تفاوت چیست؟ صدای واقعی ما کدام صداست؟

صدای واقعی ما همان صدایی است که در فایل ضبط شده می‌شنویم. اطرافیان ما صدای ما را دقیقاً همانگونه که در فایل ضبط شده است می‌شنوند. دلیل ناخوشایند بودن صدا، ناآشنا بودن آن است. ما صدای خودمان را با کیفیت بیشتری نسبت به دیگران می‌شنویم وقتی صدای ضبط‌شده را گوش می‌دهیم غیرعادی است و آن چیزی نیست که تابه‌حال می‌شنیدیم.

اگر چندین بار صدای خود را ضبط کنیم و به آن گوش دهیم به‌مرورزمان به صدای خود عادت می‌کنیم و این مشکل برطرف می‌شود. البته پایین بودن کیفیت تجهیزاتی که با آن صدای خود را ضبط می‌کنیم بر روی خروجی صدای ضبط‌شده تأثیر دارد و باعث کم بودن کیفیت می‌شود.

 

روش‌های کسب درآمد با تولید محتوای صوتی , تولید محتوای صوتی , Adobe Audition 2018

تجهیزات موردنیاز

همیشه استفاده از تجهیزات مناسب باعث بالا رفتن کیفیت کار می‌شود برای ضبط فایل های صوتی نیز به تجهیزاتی ازجمله میکروفن و یک نرم افزار تخصصی برای ویرایش فایل صوتی نیاز است.

میکروفن:

اگر برای ضبط از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید یکی از مهم‌ترین نکات این است که از میکروفنی استفاده کنید که با پورت USB به سیستم متصل می‌شود میکروفن‌های USB کیفیت بهتری نسبت به میکروفن‌هایی که با جک ۳.۵ به سیستم متصل می‌شوند دارند.

هدست ها:

هدست‌هایی که میکروفن دارند مناسب‌ترین گزینه برای شروع هستند قیمت آنها خیلی بالا نیست و علاوه بر میکروفن حرفه‌ایی می‌توان از آنها برای گوش کردن فایل صوتی هنگام ویرایش استفاده کرد.

چند مورد از مناسب‌ترین هدست‌ها:

Microsoft LifeChat LX-6000

Sennheiser PC 8

Jabra UC Voice 250 Wired

گزینه بعدی voice recorder است:

یکی از بهترین ابزارها برای ضبط فایل صوتی ویس رکوردها هستند. مزیت آن‌ها نسبت به مورد قبل سبک و قابل حمل بودن است علاوه بر این در بیشتر آن‌ها قابلیت حذف نویز به‌صورت سخت‌افزاری وجود دارد.

نکته‌ایی که برای خرید ویس رکوردر نیاز است به آن توجه کنید داشتن یک گیره برای وصل کردن آن به لباس در هنگام تدریس در کارگاه یا سمینار است.

 

چه محصولاتی را می‌توان به صورت صوتی تولید کرد:

به‌صورت کلی هر آموزشی که نیاز به تصویر نداشته باشد را می‌توان به‌صورت صوتی تولید کرد. ازجمله:

  • ضبط صوت کلاس‌ها و کارگاه‌ها
  • ضبط صوت سمینارها
  • ضبط مستقیم یک آموزش
  • ضبط مصاحبه‌ها
  • تبدیل فایل‌های آموزشی تصویری به صوتی (مواردی که تصویر مهم نیست)

 

چگونه در فایل‌های صوتی صحبت کنیم:

بیشتر افراد زمانی که پشت میکروفن قرار می‌گیرند لحن صحبت‌شان رسمی می‌شوند در فایل صوتی لحن مهم‌ترین نکته است و داشتن یک لحن دوستانه می‌تواند تاثیرگذاری فایل صوتی را بیشتر کند.

نکته مهم دیگر ویرایش فایل صوتی است. بعضی از افراد فایل صوتی خود را به گونه‌ای ویرایش می‌کنند که از حالت عادی خارج می‌شود موزیک پس‌زمینه، موزیک اول و آخر فایل صوتی چندان اهمیت ندارد. وجود موزیک در فایل صوتی باعث کم شدن تمرکز می‌شود اگر موزیک بسیار زیبایی باشد توجه شنونده را به خود جلب می‌کند؛ نباید فراموش کنیم که هدف اصلی ما محتوای صوتی است و می‌خواهیم کاربر آموزش ببیند نه اینکه به موزیک توجه کند.

روش‌های کسب درآمد با تولید محتوای صوتی , تولید محتوای صوتی , Adobe Audition 2018

ویرایش فایل صوتی

برای ویرایش فایل‌های صوتی نرم افزارهای زیادی وجود دارد. می‌توانید عبارت Audio Editor یا نرم افزار ویرایش فایل صوتی را در اینترنت جستجو کنید.

یکی از بهترین و قوی‌ترین نرم افزارهای ویرایش صوت Adobe Audition است.

ویژگی‌های نرم افزار Adobe Audition

  • وجود صدها افکت صوتی
  • قابلیت خروجی گرفتن با فرمت‌های مختلف
  • قابلیت ضبط صدا با بالاترین کیفیت
  • سازگاری با صداهای چند کاناله و دالبی
  • خروجی گرفتن با سرعت بالا
  • حذف نویز
  • تقویت صدا

برای یادگیری تولید محتوای صوتی حرفه‌ایی می‌توانید در دوره آموزش تولید محتوای صوتی با Adobe Audition 2018 شرکت کنید.

در این دوره به‌صورت کامل استانداردهای لازم برای تولید محتوای صوتی و نحوه کار با نرم‌افزار adobe audition آموزش داده‌شده است.