اولین جایی که می توانید برای مشاوره تخصصی یا پاسخ به سؤالات مراجعه کنید، کجاست؟ حدس من گوگل (یا موتور جستجوی دلخواه شما) است. شما تنها نیستید. Google تنها روزانه به چهار میلیارد جستجو  پاسخ می دهد.وقتی سوالی را در نوار جستجو وارد می کنید، آن پیوندهایی که در نتایج جستجوی شما ظاهر می شوند محتوا هستند. چه آن را بدانید یا نه ، روزانه محتوا مصرف می کنید.

تولید محتوا مهمترین عنصر برای هرگونه فعالیت رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی ( ویکی پدیا) چگونه می خواهند با مخاطب هدف خود ارتباط بیشتری برقرار کنند؟ نمی دانید چگونه محتوای رسانه های اجتماعی مرتبط را بطور مداوم تحویل دهید؟

برنامه ریزی برای تولید محتوای رسانه های اجتماعی، بازاریابی شما را به صورت موثر حفظ می کند و باعث می شود که به اهداف تجاری خود برسید.آن دسته از مقاله هایی که علائم شما را تشخیص می دهند ، داستان های خبری ، فیدهای اینستاگرام ، پست های وبلاگ ، فیلم های گربه ، GIF ها ، memes … همه محتوا هستند.

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شماست. اجتناب از آن دشوار است ، اما چرا به تولید محتوا نیاز داریم؟ محتوا ما را آگاه می کند ، به سؤالات پاسخ می دهد ، ما را سرگرم می کند ، باعث می شود لبخند بزنیم ، تصمیمات خود را بگیریم  و موارد دیگر.

محتوا کمک می کند تا چشم اندازها و مشتریان را به خود جذب کنید ، درگیر شوید و لذت ببرید ، بازدید کنندگان جدید را به سایت یا صفحات اجتماعی خود بیاورید و در نهایت درآمد کسب و کار خود را ایجاد کنید.به عبارت دیگر ، اگر شما در حال تولید محتوا نیستید ، در پشت منحنی ما قرار دارید.

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا عملی نهایی بازاریابی ورودی است. هنگام ایجاد محتوا ، می توانید اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید ، مشتریان بالقوه را به صفحات اجتماعی خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت حفظ کنید.محتوا برابر است با رشد تجارت. بنابراین ، بیایید با استراتژی محتوا خود شروع کنیم.

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

شما شروع به ساختن خانه بدون طرح ، مجسمه ای بدون طرح یا شرکتی بدون اساسنامه نمی کنید. بنابراین ، بدون داشتن برنامه نباید محتوا ایجاد شود. در غیر این صورت این خطر وجود دارد دارد  که از هدف خود منحرف شوید.یک استراتژی محتوا شامل همه چیز ، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد.

اهداف محتوای خود را تنظیم کنید

مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی ، استراتژی محتوای شما باید در جهت اهداف شما  در صفحات شبکه های اجتماعی تان باشد (که به نوبه خود باید از اهداف شرکت شما باشد). اهداف شما می تواند از جذب بازدید کننده بیشتر به سایت شما تا تولید بیشتر منجر شود . پس از مشخص کردن این موضوع ، هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید باید با هدف خود مطابقت داشته و در نتیجه دلخواه خود سهم داشته باشید.

درمجموع ، از اهداف خود شروع کنید ، سپس محتوای خود را ایجاد کنید.

ساختن یک استراتژی محتوا بیشتر از آن است که در نظر بگیرید چه نوع محتوایی را می خواهید ایجاد کنید. ابتدا باید بدانید با چه کسی صحبت می کنید ، چگونه می خواهید با آنها صحبت کنید ، و کجا آنها را پیدا کنید.نکته اصلی در تولید محتوای ورودی موفقیت آمیز این است که هر خواننده را احساس کند که مستقیم با آنها صحبت می کنید.

تنها راه برای انجام این کار صمیمی بودن با بازدید کنندگان ، رهبران و مشتریان است – شما باید آنها را مانند دوست قدیمی خود بشناسید. شما باید از موانع آنها ، نقاط درد ، چالش ها و ترس های آنها آگاه باشید. به همین ترتیب ، باید بهترین نتیجه ممکن آنها ، راه حل رویایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی با انسانهایی هستید که می خواهند احساس ارتباط کنند.در حالت ایده آل می دانید و قادر خواهید بود به طور مستقیم با هر شخصی که از وب سایت یا صفحات اجتماعی شما بازدید می کند صحبت کنید ، اما نمی توانید. راه حل؟ یک شخصیت خریدار ایجاد کنید.

شخصیت خریدار شما شخصی است که می خواهید با محتوای خود به آن برسید. این شخصیت نیمه داستانی به عنوان نماینده مخاطب هدف شما ، یعنی افرادی که به احتمال زیاد از پیام شما سود می برند و مشتری می شوند ، خدمت می کند.ایجاد یک شخصیت خریدار کمی تحقیق می کند ، برخی از حدس ها و ترفندها را پیاده سازی می کند. اما نتیجه نهایی تصویر واضحی از شخصی است که می خواهید به آن بازاریابی کنید و کسی که با خوشحالی محتوای شما را مصرف کند.

سفر خرید

اگر تا به حال سردرد داشته اید ، اولین کاری که احتمالاً انجام داده اید تلاش برای کشف علت بود. شاید کمبود آب بدن داشته باشید ، و یا کافئین را کاهش داده اید ، یا شاید بیمار بوده اید. بعد از تشخیص مشکل ، به سمت راه حل ها حرکت کردید -. سرانجام ، شما بین راه حل ها تصمیم می گیرید: آب شیر؟ استارباکس یا قهوه ؟  امیدوارم سردرد شما فروکش کند و توانسته باشید روز خود را طی کنید.

این نمایشی از سفر خریدار است. هر یک از چشم اندازهای شما مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال می کند – آن مسیر شامل مراحل آگاهی ، توجه و تصمیم گیری است. اما هر یک از چشم اندازهای شما در بخش دیگری از این سفر قرار دارد ، بنابراین مهم است که از مطالب خود برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید.

با ایجاد محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار ، شما اطمینان می دهید که هیچ بازدید کننده ای شکاف ها را نمی بیند و هر شخصی که به سایت شما می آید احساس می کند که اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت می کند.

همچنین می خواهید یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد. یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی ، نمایشی زنده از محصول شما را نمی خواهد ، اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را می خوانند که به آنها کمک می کند تا مشکل خود را بهتر درک کنند. در مرحله تصمیم گیری نیاز به دانستن همه راه حل های ممکن نیستید ، آنها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند که نشان می دهد محصول شما راه حل مناسبی است. همیشه مخاطب خود را در آنجا قرار دهید.

ممیزی محتوا را انجام دهید

این که آیا شما برای مدتی بدون هیچ جهت مشخصی محتوا ایجاد کرده اید ، یا اینکه یک استراتژی را دنبال می کنید ، هر بخش بازاریابی می تواند از یک ممیزی محتوا بهره مند شود. فقط به این دلیل که با یک استراتژی کاملاً مشخص شروع نکردید ، و این به این معنی نیست که محتوای شما قبلاً در یک متن قرار نگرفته باشد.

حسابرسی محتوا صرفاً موجودی از کارهایی را که قبلاً انجام داده اید بررسی می کند ، سپس آن را سازمان می دهد تا در یک برنامه محتوای جدید شما قرار بگیرد.این روند ممکن است نوشتن مجدد نوشته ها باشد ، یا ممکن است شکاف هایی را نشان دهد که باید با محتوایی که برای شخصیت شما و مرحله سفر آنها جذاب است پر شود.

در اینجا نحوه انجام حسابرسی محتوای خود آورده شده است:

  • تمام مطالب خود را در صفحه گسترده جمع کنید.
  • ستونهایی را برای کلمات کلیدی هدف ، شخصیت خریدار ، مرحله سفر خریدار ، قالب و موضوع اصلی ایجاد کنید ، سپس این موارد را برای هر قطعه محتوا پر کنید.
  • ستونهایی را برای معیارهای کلیدی خود ، مانند نمایش صفحه ، اشتراک گذاری ها ، غیره اضافه کنید.
  • سرانجام ، هر پست را در هایلایت یا ستون دیگر ، مواردی که به خوبی انجام شده اند ، نیاز به بهبود دارند ، باید بازنویسی شوند ، یا می توانند با یک پست دیگر ادغام شوند قرار دهید.

در حالی که یک حسابرسی محتوا ممکن است خسته کننده به نظر برسد ، تمام کارهای دستی ارزش افزایش ترافیک و هدایت را دارند. به علاوه ، یک طرح تأیید شده پیش خواهید برد.

تبلیغ محتوا

چه فایده ای دارد که اگر کسی این همه محتوای عالی ایجاد شده را نبیند ؟ از این رو چرا تبلیغ محتوا به همان اندازه هر محتوایی که ایجاد می کنید برای استراتژی شما مهم است.برنامه تبلیغاتی باید توسط شخصیت شما هدایت شود. آنها وقت خود را آنلاین می گذرانند؟ در چه ساعات روز از یک بستر خاص استفاده می کنند؟ چند بار می خواهند محتوای شما را ببینند؟ چگونه محتوایی را دوست دارند مصرف کنند؟

ارتقاء محتوا به میزان متوسط ​​متفاوت است و برای هر کدام قوانین خاصی وجود دارد.

رسانه های اجتماعی

در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری برای ایجاد روابط است ، می توان از آن برای تبلیغ محتوا استفاده کرد. همه چیز در مورد یافتن تعادل مناسب بین خود تبلیغ ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی است. فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، یوتیوب و Snapchat همه رسانه های خوبی برای ایجاد و اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته اصلی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی پلتفرم است.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از بهترین راهها برای رسیدن به مخاطبان شما به هر دلیلی است ، به خصوص تبلیغ مطالب. دلیل این است که هرکسی که در لیست ایمیل شماست تصمیم به شنیدن از شما گرفته است و می توانید تضمین کنید که پیام های شما را دریافت می کنند. با این وجود بهتر می توانید نرخ های باز خود را با ارسال مطالب مربوط به لیست های تقسیم شده بهبود بخشید .

تکرار محتوا

هنگامی که محتوا را مجدداً مورد استفاده قرار می دهید ، دوباره از چیزی استفاده می کنید که مدت زمان زیادی را صرف ایجاد و تبدیل آن در قالب های مختلف کرده اید تا بتوانید مصرف بیشتری داشته باشید.به عنوان بازیافت به آن فکر کنید. می خواهید برای خلق مطالب خود در مقابل مخاطبان خود زمان کمتری صرف کنید.

به عنوان مثال ، آن پست صفحات که شما در مورد آمار بازاریابی نوشتید نیز می تواند به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو باشد.اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کردید ، سعی کنید به تمام روشهای دیگری که می توانید از اطلاعاتی که ممکن است به همان اندازه موثر باشد را استفاده کنید.