اینستاگرام برای کاربران خود دو نوع حذف اکانت را در قرار داده است، حذف موقت یا دی اکتیو کردن که قابلیت برگرداندن پیج دی اکتیو شده وجود دارد، یا حذف دائمی که به هیچ عنوان چیج بازگشایی خواهد شد. اگر به صورت دائمی اکانت را پاک کرده باشیم، نمی‌توانیم حساب کاربری و نام کاربری را برگردانیم. همان طور که می‌دانیم اکانت‌های دی اکتیو شده را می‌توانیم دوباره برگردانیم. ولی اکانت‌هایی که به صورت دائمی حذف شده باشند را، نمی‌توان برگرداند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که برای اینستاگرام پیش می‌آید این است که، کاربران گاهی اوقات با بسته شدن اکانت به دلایل مختلف روبرو می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با آموزش بازیابی اکانت دی اکتیو شده آشنا کنیم.

آموزش بازیابی اکانت دی اکتیو شده اینستاگرام
آموزش بازیابی اکانت دی اکتیو شده اینستاگرام

چرا اکانت من غیر فعال شده؟ (مقدمه)

برنامه اینستاگرام قوانینی دارد که، همه‌ی کاربران موظف‌اند به آن قوانین عمل کنند. این قوانین و ضوابط در هنگام ثبت‌نام در برنامه‌ی اینستاگرام از کاربر می‌خواهد تا به آن پایبند باشد. گاهی پیش می‌آید با اینکه شما ظاهرا به قوانین و ضوابط عمل می‌کنید، اکانت شما غیرفعال می‌شود. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که اینستاگرام اکانت شما را ربات تشخیص دهد. مثلا اگر در یک مدت زمان کوتاه، تعداد زیادی افراد را فالو یا آنفالو کنید. یا بیش از حد لایک کنید و کامنت بگذارید ممکن است دچار محدودیت شوید و اکانت شما غیرفعال شود. این امور از طرف اینستاگرام موضوع مشکوکی است. به هر حال می‌توان اکانت دی اکتیو شده یا غیر فعال شده را برگرداند.

چگونه می‌توان یک اینستاگرام غیرفعال شده را برگرداند؟

ابتدا باید یوزرنیم و پسورد غیرفعال شده را، وارد کرد و سپس گزینه‌ی login را انتخاب کرد یک پیامی داده می‌شود:your account has been disabled for اگر با این پیام روبرو شدیم باید گزینه‌ی learn more را انتخاب نمایید.
سپس گزینه let us now را انتخاب کنید، در قسمت my Instagram was deactivated دو گزینه وجود دارد. اگر حساب کاربری شما حساب کاری یا بیزینس است، باید yes و سپس send را انتخاب کنید. ولی اگر حساب کاربری شخصی است باید گزینه‌ی no و سپس send را انتخاب نمایید.

در این مرحله باید به گزینه‌ها پاسخ دهید. در بخش انتخاب محل زندگی باید روی گزینه‌ی united states کلیک کنید.
اگر از شما درخواست شد که فایل مشخصی را آپلود کنید این پیام را نادیده بگیرید.

به مدت چند ساعت دیگر، یک پیام از اینستاگرام دریافت می‌کنید که، در آن نوشته شده که روی کاغذ چند شماره به همراه کاربری و نام خود بنویسید. در حالی که این برگه را دست گرفته‌اید، از آن عکس بگیرید. عکسی که گرفته می‌شود باید خیلی واضح باشد، سپس این عکس را باید ارسال کنید.
بازیابی اکانت دی اکتیو شده مرحله‌ی دیگری نیز دارد که، هم اکنون به آن می‌پردازیم. در این مرحله در صورت بیزینسی بودن اکانت، از شما خواسته می‌شود تا از مدارک موجود عکس گرفته و آن را ارسال کنید. سپس این عکس توسط گروه اینستاگرام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مواردی که شاید برای هر کسی اتفاق بیفتد

اگر همه‌ی این مراحل را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید به support@instagram.com ایمیل بزنید. در این ایمیل ذکر کنید که، اکانت شما بدون دلیل غیرفعال شده‌است. از طریق فیس‌بوک نیز می‌توانید مشکل را در میان بگذارید و توضیح دهید که اکانت شما غیر فعال شده‌است. گاهی ارتباط با فیس‌بوک می‌تواند خیلی موثرتر از اینستاگرام باشد.

گاهی اوقات اکانت به هر صورتی که غیرفعال شده باشد، برگردانده نمی‌شود. البته به خاطر داشته باشید که این پروسه امکان دارد تا 3 هفته به طول انجامد. اگر تا 3 هفته نتوانستیم با این راهکارها اکانت را برگردانیم باید به فکر یک اکانت دیگری باشیم. برنامه اینستاگرام قوانین سفت و سختی در حوزه کپی‌رایت نیز دارد بنابراین باید در انتشار محتوای ویدیویی و صوتی نهایت دقت را داشته باشید و از ویدیو‌ها و موسیقی‌های کپی رایت دار در محتوای خود استفاده نکنید.

برگرداندن پیج دی اکتیو شده
برگرداندن پیج دی اکتیو شده

برای باز گرداندن اکانت دی اکتیو شده اگر پسورد را به خاطر نداشته باشیم، بسیار کارمان پیچیده می‌شود. حتی ممکن است در این صورت نتوانیم پیج خود را فعال کنیم. بنابراین بهترین کار قبل از غیر فعال شدن اکانت، یادداشت برداری از کلیه اطلاعات مربوط به پیج می‌باشد. اگر پسورد را به هر دلیلی فراموش کردید و نتوانستید آن را فعال کنید، باید با پشتیبانی اینستاگرام مکاتبه نمایید.
شبکه اینستاگرام یکی از بهترین و کارآمدترین شبکه‌هایی است که، تاکنون شناخته شده‌است. این شبکه توانسته است در زندگی مردم جهان از جمله ایران، جای خود را باز کند. تعداد زیادی از مردم توانسته‌اند کسب و کار خود را از طریق این شبکه، رونق دهند. بنابراین غیرفعال شدن ناگهانی آن می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

برگرداندن پیج دی اکتیو شده

در مطالب درج شده خواندیم که برای برگرداندن پیج اینستاگرام، باید پسورد را داشته باشیم. هنگامی که سایت اینستاگرام بخواهد اکانت غیر فعال شده را فعال کند باید پسورد داشته باشد. برای فعال کردن و بازیابی اکانت دی اکتیو شده اینستاگرام، وقتی از آن خارج شویم باید نام کاربری و رمز را وارد نماییم. در مطالب خوانده شده در مقاله ی امروز به چگونگی فعال کردن اینستاگرام و فرق بین دی اکتیو کردن با حذف کردن اکانت، پرداختیم. در صورت هرگونه سوال، نظر و یا مشاوره در این مورد می‌توانید با کارشناسان تیم ما در ارتباط باشید.