به نام خدا

امروز با اولین پکیج اموزشی برنامه نویسی اندروید در خدمتتونم.

لطفا قبل شروع برنامه نویسی “مبانی برنامه نویسی اندروید و پیشنیازها برای شروع” را مطالعه نمایید.

این پکیج اموزشی دارای ۵ ساعت فیلم اموزشی به زبان فارسی است که در قالب ۷ قسمت به صورت سرفصل های استاندارد ارائه شده است. این پکیج اموزشی بدون نیاز به هیچ گونه پیشنیازی ارائه شده است و تنها کافیست کاربران گرامی آشنایی مقدماتی با نحوه کدنویسی داشته باشند. در این پکیج از صفر یعنی نحوه راه اندازی برنامه های لازم برای شروع کد نویسی شرح داده شده است و تا قسمت اخر که نحوه ساخت یک ماشین حساب به صورت عملی و کاربردی بیان شده است تمامی موارد به صورت کامل مورد بررسی قرار میگریند.

 

بخشی از موارد اموزشی موجود در این پکیج:

اموزش نصب و راه اندازی محیط کار
آموزش نحوه استفاده از ماشین مجازی
معرفی ابزارهای موجود و شروع کار
معرفی قسمتهای مختلف یک سورس
چرخه اجرا در اندروید
شروع برنامه نویسی به زبان جاوا
ساخت اولین پروژه و گرفتن خروجی از برنامه
xml نویسی و طراحی رابط گرافیکی
کار با کنترلر ها و ابجکتها
معرفی کامل فایل manifest.xml
کار با intent ها و کلاسها
تبادل اطلاعات بین اکتیویتیها و کلاسها
مقدمات شی گرایی در جاوا و ارث بری
انجام پروژه ماشین حساب

 

موارد اموزشی بر اساس جلسه:

در جلسه اول:

در این جلسه به معرفی محیط Eclipse  و نحوه نصب و راه اندازی این محیط میپردازیم. همچنین پروژه ای جدید ایجاد کرده و تمامی قسمتهای یک سورس اندروید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در جلس دوم:

در این جلسه نحوه ساخت یک ماشین مجازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین نحوه اتصال ماشین مجازی به Eclipse و اجرا اولین پروژه اندرویدی را انجام خواهیم داد سپس به معرفی چرخه اجرا اکتیویتی در آندروید خواهیم پرداخت.

در جلسه سوم:

نحوه استفاده از کنترلر های Button , TextView  و EditText را شرح خواهیم داد و اینکه چگونه این کنترلر ها را به فایل اکتیویتی مربوطه اتصال دهیم. سپس با انجام یک پروژه ساده که دو عدد را از کاربر دریافت کرده و حاصل جمع را نمایش میدهد به صورت کاربردی تر با این کنترلر ها آشنا میشویم.

در جلسه چهارم:

در این جلسه به تشریح لایه ها در آندروید میپردازیم دو نوع لایه Relativlayout و LinearLayout را مورد بررسی قرار میدهیم. نحوه چینش کنترلر ها را نیز بر روی هر کدام از این لایه ها مشاهده خواهیم کرد. همچنین به کمک پنجره Propertise خصوصیات کنترلر ها را بررسی و تغییر خواهیم داد.

در جلسه پنجم:

در این جلسه ابتدا فایل Manifest.xml را به طور کامل شرح خواهیم داد و سپس به کمک تعریف intent  اقدام به جابجایی بین اکتیویتی های مختلف خواهیم کرد. همچنین نحوه انتقال اطلاعات بین دو اکتیویتی را در این جلسه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در جلسه ششم:

در این جلسه به سراغ مقدمات شی گرایی در جاوا رفته و به کمک این روش یک برنامه محاسباتی اجرا خواهیم کرد. کلاسی با نام math2 ساخته و یک ابجیکت از این کلاس در اکتیویتی اصلی برنامه تعریف خواهیم کرد که به کمک این آبجکت عملیاتهای ریاضی را انجام دهیم.

در جلسه هفتم:

در این جلسه به صورت کاملا عملی و کاربردی یک ماشین حساب طراحی نموده و تمامی موارد لازم برای ساخت یک پروژه عملی گفته خواهد شد.

 

نکته: سرفصلهای ای پکیج به صورت کاربردی انتخاب شده اند.

 

سورس : دارد

 

رمز فایل فشرده: www.nikandroid.com

 

 

دریافت این دوره آموزشی

 

———————————————————————————————————