سرفصل های دوره

۱ فصل
۹ جلسه
۲ ساعت
۱

لیست ویدئوهای دوره

۹ قسمت
۰۲:۰۰:۱۶
1

قسمت اول-معرفی دوره

رایگان
۱۴:۰۵
2

قسمت دوم-نصب fontAwesome

رایگان
۰۷:۰۸
3

قسمت سوم-پیاده سازی Html تکست ادیتور

۱۵:۵۸
4

قسمت چهارم-پیاده سازی استایل های ادیتور

۱۲:۰۳
5

قسمت پنجم-معرفی و پیاده سازی designMode

۱۰:۲۰
6

قسمت ششم-معرفی و استفاده از execCommand

۱۸:۲۲
7

قسمت هفتم-تعریف رویداد برای دکمه های ادیتور

۱۷:۳۱
8

قسمت هشتم-پیاده سازی حالت Toggle برای تکست ادیتور

۰۹:۰۹
9

قسمت نهم-نمایش سورس کد محتوای تکست ادیتور

۱۵:۴۰

در دوره “ساخت ویرایشگر متن با جاوا اسکریپت” به کمک زبان جاوا اسکریپت یک تکست ادیتور (ویرایشگر متن) می نویسیم.همان طور که می دانید در خیلی از پنل های ادمین وب سایت ها از ویرایشگر متن استفاده می شود. برای این موضوع کتابخانه های مختلف و محبوبی مثل CkEditor وجود دارد که از آن ها استفاده کنیم.
ولی همان طور که اطلاع دارید استفاده از لایبرری ها ( ویکی پدیا ) در کدنویسی، سرعت کدنویسی و حجم سورس کد را افزایش می دهند و این افزایش حجم خوشایند نیست. پس بهتر است که خودمان به کمک جاوا اسکریپت یک تکست ادیتور بنویسیم.
در این دوره یک تکست ادیتور کامل و حرفه ای به کمک جاوا اسکریپت(بدون استفاده از هیچ پلاگین و کتابخانه) می نویسیم.

معرفی پروژه آموزش ساخت ویرایشگر متن در جاوا اسکریپت :

همان طور که متوجه شدید در این دوره به کمک زبان جاوا اسکریپت یک ادیتور متن پیشرفته می نویسیم.کد ادیتور مورد نظر ما تمامی قابلیت های مربوط به یک ویرایشگر را مثل bold، italic، افزودن عکس، لینک کردن و …. خواهد داشت.پس اگر می خواهید یک پروژه حرفه ای با جاوا اسکریپت یاد گرفته باشید این دوره را از دست ندهید.

این تکنولوژی و دوره برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از راه های حرفه ای شدن در هر زبان برنامه نویسی تمرین کردن است. یکی از راه هایی که به متخصص شدن شما در یک زبان برنامه نویسی کمک می کند این است که تمرین کنید و پروژه های مختلفی توسعه بدید.
در این دوره پروژه ای تحت عنوان “ادیتور متن پیشرفته” می نویسیم. این پروژه به شما کمک می کند تا به حرفه ای شدن در جاوا اسکریپت نزدیک تر بشید.
دوستانی که به جاوا اسکریپت علاقه دارند و می خواهند در این حوزه گامی در متخصص شدن بردارند و راحت تر بتوانند وارد بازار کار بشوند این دوره را پیشنهاد می کنم.

بازارکار دوره و تخصصی که فراگرفته می‌شود :

امروزه جاوا اسکریپت یکی از زبان های برنامه نویسی است که محبوبیت بسیار زیادی داشته و جامعه توسعه دهنده زیادی دارد.جاوا اسکریپت در حالت معمولی برای سمت کلاینت وب استفاده می شود و به دلیل دسترسی راحت تر به وب سایت نسبت به برنامه های ویندوزی، بازار کار فوق العاده ای دارد.
امروزه بنا به گستردگی که جاوا اسکریپت دارد، علاوه بر سمت کلاینت وب در زمینه های دیگری نیز استفاده می شود. به عنوان مثال شما می توانید با فریمورک ها و کتاب خانه های مختلف جاوا اسکریپت به توسعه اپلیکیشن های موبایلی اندروید و IOS بپردازید. می توانید به کمک رانتایم Node Js به توسعه سمت سرور بپردازید و … .
پس به راحتی متوجه این موضوع شدید که اگر جاوا اسکریپت را به خوبی یاد گرفته و به تخصص برسید، قطعا می توانید وارد بازار کار شده و درامد های خوبی داشته باشید.

معرفی تکنولوژی ، نرم‌افزار ، زبان برنامه‌نویسی و… که در آموزش تدریس می‌شود :

در این دوره برای کدنویسی از ویرایشگر VsCode و برای اجرا کردم کد ها از مرورگر Chrome استفاده می کنیم. البته اجباری به استفاده از این ابزار ها نیست و شما می توانید از هر مرورگر، Editor یا IDE استفاده کنید.

معرفی پیش‌نیازها :

شما برای شرکت در این دوره باید جاوااسکریپت را به خوبی یاد گرفته باشید.

سرفصل دوره آموزش ساخت ویرایشگر متن در جاوا اسکریپت:

  • معرفی دوره
  • نصب fontAwesome
  • پیاده سازی Html تکست ادیتور
  • پیاده سازی استایل های ادیتور
  • معرفی و پیاده سازی designMode
  • قسمت ششم: معرفی و استفاده از execCommand
  • قسمت هفتم: تعریف رویداد برای دکمه های ادیتور
  • قسمت هشتم: پیاده سازی حالت Toggle برای تکست ادیتور
  • قسمت نهم: نمایش سورس کد محتوای تکست ادیتور