قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آشنایی کلی با بازار فارکس و تعاریف ابتدایی
  • نحوه ورود به بازارهای مالی
  • نحوه افتتاح حساب
  • نحوه واریز و برداشت وجه
  • پلتفرم های معاملاتی و آموزش مختصر متاتریدر
  • روش رسم خطوط روند و کانال و بهینه سازی آنها با دیدگاه متفاوت
  • اساس حرکت قیمت
  • انواع نمودارها و نحوه کار کردن با آنها
  • کندل استیک با رویکرد جدید
  • اندیکاتورها و نقص های آنها
  • رسم فیبوناچی از دیدگاهی کاملا متفاوت
  • مدیریت سرمایه و حفظ بقا در بازار
  • فاندامنتال
  • و ...

سرفصل های دوره

۱۵ فصل
۶۴ جلسه
۱۸ ساعت
۱

فصل اول – ورود به فارکس

۴ قسمت
۰۱:۱۸:۳۸
1

قسمت اول - فارکس چیست؟

رایگان
۲۰:۱۲
2

قسمت دوم - آشنایی با بروکرها و روشهای واریز و برداشت

رایگان
۲۴:۱۵
3

قسمت سوم - پلتفرم های معاملاتی

رایگان
۱۳:۵۷
4

قسمت چهارم - دستورهای معاملاتی

رایگان
۲۰:۱۴
۲

فصل دوم – قیمت و انواع نمودارهای قیمت

۲ قسمت
۰۰:۳۴:۲۵
۳

فصل سوم – ژاپنی ها چه می گویند؟

۵ قسمت
۰۱:۲۰:۳۹
۴

فصل چهارم – صنعتی یا سنتی

۱ قسمت
۰۰:۱۸:۱۰
۵

فصل پنجم – روند،رنج،پولبک

۱۲ قسمت
۰۲:۵۶:۳۷
۶

فصل ششم – نحوه حرکت بازار و شیب ها – خطوط کارا و انواع کانال ها

۶ قسمت
۰۱:۳۱:۳۴
۷

فصل هفتم – سطوح حمایت و مقاومت ، قبول یا نقض سطح

۱۲ قسمت
۰۳:۳۹:۴۱
۸

فصل هشتم – بررسی تعدادی از الگوهای کلاسیک و انطباق آنها با دیدگاه معاملاتی

۵ قسمت
۰۱:۲۱:۲۲
۹

فصل نهم – واگرایی با دیدگاهی متفاوت

۶ قسمت
۰۱:۱۸:۰۸
۱۰

فصل دهم – فیبوناچی از دیدگاه BRAHMAN

۲ قسمت
۰۰:۳۶:۳۲
۱۱

فصل یازدهم – دیدگاه مولتی تایم و مراحل تحلیل

۵ قسمت
۰۱:۵۵:۲۵
۱۲

فصل دوازدهم – تاثیر اخبار بر بازار

۱ قسمت
۰۰:۳۰:۰۰
۱۳

فصل سیزدهم – مدیریت سرمایه

۱ قسمت
۰۰:۲۶:۳۸
۱۴

فصل چهاردهم – فارکس، جام جم یا شوکران؟

۱ قسمت
۰۰:۲۴:۵۵
۱۵

فصل پانزدهم – کلام آخر

۱ قسمت
۰۰:۰۵:۴۰

دوره جامع آموزش فارکس – مادر بازارهای مالی

امروزه ورود به بازار های مالی موضوعی کاملا تخصصی و جدی است.بازارهای مالی و بخصوص بازارهایی مانند فارکس و ارزهای دیجیتال از حجم نقدینگی بالایی برخوردار بوده و با یک آموزش صحیح و پلکانی می توان با خیال راحت به آنها ورود نموده و کسب درآمد نماییم.در این دوره که از سطح مقدماتی در حوزه بازار فارکس و ارزهای دیجیتال شروع می شود، سعی داریم تا مباحث را با دیدگاهی کاملا کاربردی بیان نماییم و در پایان دوره قادر به انجام معامله در بازار باشیم.

نکته
این دوره که توسط حسام برهمن با بیش از هشت سال سابقه فعالیت در بازار فارکس ارائه شده است، هیچ پیش نیازی نداشته و برای افراد علاقمند به فعالیت در بازارهای جهانی و به طور تخصصی فارکس و ارزهای دیجیتال توصیه می شود.

 

بورس یا فارکس، کدام بهتر است؟

در سالیان اخیر طیف گسترده ای از مردم وارد بازار بورس ایران شده اند. بخشی از این افراد حال به نقطه ای رسیده اند که دیگر بازار محدود بورس با دامنه های نوسانی محدود و همچنین قوانین موقت آن ها را مجاب به ورود به بازاری دیگر برای انجام معاملات کرده است. یکی از گزینه های جذاب برای ورود، بازار فارکس است. در زیر نگاهی گذرا به تفاوت های مهم و اساسی این دو بازار شده است.

  • قابلیت تدوین دستورات دو سویه

شما در معامله ای که در فارکس ثبت میکنید این امکان را دارید که حد ضرر و حد سود خود را مشخص نمایید و که این مورد به کاهش ضرر ها و افزایش سود ها می انجامد اما در بازار بورس با توجه به اینکه صف های فروش و خرید وجود دارد ممکن است شما در صف فروش بمانید و تمام سود و حتی بخشی از سرمایه اولیه خود را از دست بدهید.

  • نقدشوندگی

بازار فارکس محیطی است که بر خلاف بازار ایران هیچ گونه صف خرید و فروشی ندارد، این مورد باعث می شود در هر لحظه شبانه روز بتوانید تبدیل سهام خود را انجام دهید و پول نقد را در حسابتان دریافت نمایید.

  • بزرگی بازار

بازار فارکس به عنوان بزرگترین و گسترده ترین بازار جهان روزانه حجمی معادل  1.5 تریلیون دارد که خود بیانگر موضوعات بسیار مهمی است. زیرا میزان سود شما در ارتباط مستقیم با حجم بازار شماست. طبیعی است که با کاهش حجم و کاهش پول موجود در بازار، میزان سود شما و ریسک پذیری شما کاهش می یابد.

  • ساعت فعالیت بازار

فارکس یک بازار 24 ساعته می باشد که در گوشه گوشه جهان فعال است و هیچ محدودیتی ندارد اما بازار بورس ایران دارای محدودیت روزانه است. به این صورت که بازار ایران از 9 تا 12:30 فعالیت می کند و خارج از این بازه هیچ چیز امکان پذیر نیست. این مورد تاثیر مستقیمی در ایجاد سفارشات دارد و یافتن پوزیشن های مناسب برای ورود و خروج در نماد ها می باشد.

  • سود دلاری و ریالی

شما با فعالیت در بازار فارکس علاوه بر سودی که از بازار کسب می نمایید، سودی دیگر از نوسانات ارزی کسب خواهید نمود که این مورد سود دوگانه برای شما می باشد، اما در بازار بورس شما درآمد ریالی دارید و با توجه به نوسان قیمت ها که وابسته به دلار است عموما از بازار اجناس عقب خواهید ماند.

  • بازار دو سویه

یکی از عجییب ترین تفاوت های فارکس و بازار بورس همین نکته است. این نکته بیان گر آن است که اگر قیمت نمادی کاهش یابد، شما می توانید از این کاهش سود کسب کنید که این مورد به هیچ عنوان در بازار بورس ایران قاب دسترس نیست. این مورد باعث جذاب تر شدن فارکس می شود و بعضی افراد صرفا با استفاده از این گونه پیش بینی ها اقدام به کسب درآمد می نمایند.

  • محدودیت های بازار

در بازار ایران شما محدودیت های نظیر کف خرید، کف فروش، کف خروج پول را  دارید اما در فارکس این موارد وجود ندارد. شما می توانید با استفاده از قوانین بروکر خود از ریز ترین خرید ها تا درشت ترین خرید ها را انجام داده و به معاملات خود ادامه دهید.

حال پس از آشنایی با تفاوت های این دو بازار، در این بخش توضیحاتی کوتاه پیرامون دوره جامع آموزش فارکس دریافت خواهید نمود تا با این دوره کاملا آشنا شوید.

بازارهای مالی

بازار مالی یا بازار سرمایه محیط یا بازاری است که در آن تمامی افراد حقیقی و حقوقی به انجام معامله بپردازند. در این بازار تمامی خدمات، کالاها، سهام شرکت ها و اوراق ضمانت و …. مورد معامله قرار میگرند.

فارکس چیست؟

فارکس که در حال حاضر گسترده ترین بازار مالی جهان است، یک بازار غیر متمکرز برای انجام معاملات دو سویه است. تعریف ساده تر بازار فارکس را می توان در ترکیب های ” بده بستان” و تبدیل ارز به ارز” یافت. این تبادل ها بین خدمات، کالا و سهام شرکت ها رخ می‌دهد و این معاملات منشا سود و ضرر و کسب درآمد افراد هستند.

ارز دیجیتال چیست؟

برای بررسی این موضوع ابتدا باید با مفهوم پول آشنا باشید. پول کالایی مبادلاتی است که به ازای پرداخت آن کالا یا خدماتی را دریافت می کنید. پول جنبه فیزیکی داشته و در شکلی هایی نظیر سکه و اسکناس خود در اطراف ما به وفور  دیده می‌شود. این اسکناس ها در هر گوشه جهان به یک شکل بوده و ارزشی متفاوت با پول سایر کشور ها دارد. به همین سبب این پول مشکلاتی نظیر برابر کردن خواسته ها، جا به جایی در مقایس بالا و سایر موارد را دارد. ارز های دیجیتال نیز یک نوع پول هستند. تعریف رسمی و علمی ارز دیجیتال بیان می دارد که، یک واحد پولی یا واسطه تبادلی است که بر پایه ی دنیای مجازی و اینترنت تعریف می ‌شود و  ویژگی ‌هایی مشابه با پول فیزیکی را دارد، اما تراکنش‌ های انتقال سرمایه را به ‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌ دهد.

اولین بار موضوع ارز های دیجیتال در اواخر قرن 20 توسط دیوید چاوم مطرح شد، زیرا در این زمان بانک ها برای جا به جایی رقم های مالی نیاز به راهکاری داشتند که در کوتاه ترین زمان و به صورت آنی بدون جا به جایی فیزیکی رقم های مالی را در بین خود جا به جا نمایند. امروزه با گذشت حدودا سه دهه از اختراع ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجتال فراوانی به وجود آمده اند که ممکن است در یک پلتفرم اختصاصی استفاده شوند و یا در سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرند. از جمله این ارز های دیجتال می توان به بیت کوین، اتریوم، پرفکت مانی و تتر نام برد.

نکته بسیار مهم در خصوص این دوره اینست که چندین آموزش و تیپس اختصاصی از دستاوردهای مدرس که در سایر آموزش ها دیده نمی شود در این دوره آموزش داده شده است. تیپس های معاملاتی پیشرفته و البته کاملا کاربردی.

توضیحات کامل تر و دقیق تر را می توانید با خرید دوره مشاهده نمایید.

اهداف و مسیر دوره فارکس

در این دوره دانشجو آشنایی کلی با بازار فارکس و تعاریف ابتدایی، نحوه ورود به بازارهای مالی، نحوه افتتاح حساب، نحوه واریز و برداشت وجه، پلتفرمهای معاملاتی و آموزش مختصر متاتریدر، اساس حرکت قیمت، انواع نمودارها و نحوه کار کردن با آنها، کندل استیک ها با رویکرد جدید، اندیکاتورها و نقص های آنها، مفهوم روند، روش رسم خطوط روند و کانال و بهینه سازی آنها با دیدگاهی کاملا متفاوت، سطوح حمایت و مقاومت و قبول یا رد آنها، الگوها، واگرایی و انواع آن، رسم فیبوناچی از دیدگاهی کاملا متفاوت، دیدگاه مولتی تایم و مراحل تحلیل، فاندامنتال، مدیریت سرمایه و حفظ بقا در بازار را فرا می گیرد.

در پایان این دوره از دانشجویان انتظار می رود که توانایی تحلیل نمودار قیمت را فرا گرفته باشند و جهت کلی بازار را درک کنند. همچنین با آموزش چند تیپس معاملاتی کاملا اختصاصی و پیشرفته و کاربردی قادر به انجام ترید در شرایط تعریف شده باشند.

نکته
مباحث آموزشی در حوزه تحلیل به گونه ای است که برای سایر بازارها مانند ارزهای دیجیتال،بازار سهام و… کارایی دارند.

سرفصل های دوره آموزش فارکس

  • فارکس چیست؟
  • آشنایی با بروکرها و روشهای افتتاح حساب
  • پلتفرمهای معاملاتی و آشنایی با متاتریدر و اصطلاحات پایه
  • حساب دمو و حساب ریل
  • انواع دستورهای معاملاتی
  • قیمت چیست و چگونه حرکت می کند؟
  • انواع چارت و کاربردهای آنها
  • ژاپنی ها چه می گویند؟
  • صنعتی یا سنتی؟
  • روند،رنج،پولبک
  • نحوه حرکت بازار و شیبها-خطوط کارا و انواع کانال ها
  • سطوح حمایت و مقاومت و رفتار قیمت در محدوده این سطوح-قبول یا نقض سطح
  • بررسی تعدادی از الگوهای کلاسیک و انطباق آنها با دیدگاه معاملاتی
  • واگرایی و ابزارهای کاربردی
  • فیبوناچی از دیدگاه BRAHMAN
  • دیدگاه مولتی تایم و مراحل تحلیل
  • تاثیر اخبار بر بازار
  • مدیریت سرمایه
  • فارکس، جام جم یا شوکران؟

فرصت های شغلی پس از گذراندن دوره فارکس

تحلیل گر فارکس:

این شغل اولین و راحت ترین شغلی می باشد که شما بعد از گذراندن دوره می توانید برای خود انتخاب نمایید و از آن کسب درآمد نمایید. این مورد بعد از انتخاب بروکر مناسب و طی کردن روند ثبت نام قابل انجام است و تنها نکته آن این است که این مورد نیازمند مقداری سرمایه اولیه می باشد که این سرمایه باید، پولی باشد که شما هیچ نیازی به آن ندارید. هر چه این سرمایه بیشتر باشد طبیعی است میزان سود شما هم می تواند بیشتر باشد. از این رو هیچ سقف یا کف درآمدی برای این جایگاه شغلی مطرح نیست.

سبدگردان فارکس:

شغل دیگری که بعد از گذراندن این دوره برای شما وجود دارد، سبد گردانی است. سبدگردانی یعنی شما با پول سایر افراد اقدام به معامله می نمایید و بخشی از سود بسته به قرار داد فی مابین به شما تعلق می گیرد. این شغل هم با توجه به این که سرمایه گذار شما خورد یا کلان است و درصد موفقیت خود در معاملات متفاوت است.

استخدام در شرکت های سرمایه گذاری:

گروهی از شرکت ها به نام شرکت های سرمایه گذاری وجود دارند که کارشان جذب سرمایه های خرد افراد و کار کردن با آن ها ست. این مورد یکی از فرصت های شغلی است که شما می توانید استخدام شوید و در یک تیم اقدام به تحلیل و بررسی بازار نمایید و متناسب با آن برای شرکت خرید و فروش انجام نمایید. این شغل بسته به سطح کاری شما دارای درآمد مشخص و ثابت است اما نکته مثبت آن است که درآمد شما وابسته به سود یا ضرر در معاملات نیست.

نکته قابل ذکر در خصوص این شغل آن است که ممکن است قرار داد شما در این شرکت ها به نحوی باشد که درصدی از سود یا ضرر هر معامله به حقوق شما اضافه یا کم گردد.