قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آموزش حلقه‌ها در sass
  • آموزش توابع در SASS
  • آموزش ادغام بوت استرپ با sass
  • آموزش دستورات شرطی
  • و...

سرفصل های دوره

۵ فصل
۲۸ جلسه
۷ ساعت
۱

معرفی دوره

۱ قسمت
۰۰:۰۷:۱۴
1

معرفی دوره

رایگان
۰۷:۱۴
۲

فصل اول – آماده سازی

۲ قسمت
۰۰:۲۲:۴۰
۳

فصل دوم – آموزش Sass

۱۱ قسمت
۰۲:۲۳:۳۳
۴

پروژه اول – وب سایت رستوران

۸ قسمت
۰۱:۴۹:۵۲
۵

پروژه دوم – وبسایت فروشگاه لباس

۶ قسمت
۰۲:۱۰:۵۵

زبان CSS، به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای برنامه ‌نویسی وب در کنار HTML شناخته می‌شود. CSS برای زیباسازی صفحات وب استفاده می‌شود و وظیفه استایل‌دهی به بخش‌های مختلف را دارد. در پروژه‌های بزرگ، استفاده از CSS خام بسیار زمان‌بر و پرهزینه است؛ به همین دلیل، در پروژه‌های تجاری، مدیریت و تغییر کلاس‌ها بسیار دشوار است. Sass و SCSS به عنوان پیش‌ پردازنده‌های CSS این مشکلات را حل کرده‌اند. در دوره جامع آموزش Sass، این پیش ‌پردازنده را به خوبی یاد می‌گیرید و می‌توانید به راحتی از آن در پروژه‌های بزرگ استفاده کنید.

هدف دوره جامع آموزش Sass چیست؟

همانطور که در بالا متوجه شدید، sass برای بالا بردن سرعت و کیفیت کدنویسی css توسعه داده شده است. همین موضوع، استفاده از آن در پروژه‌های بزرگ و تجاری را ممکن می‌سازند. بسیاری از پروژه‌های مشهور، با استفاده از Sass توسعه پیدا کرده‌اند که مشهورترین آن را می‌توان پلتفرم مدیریت پروژه Asana دانست.

با گذراندن دوره آموزش sass، می‌توانید پروژه‌های مختلفی را به سرانجام برسانید. بزرگترین مزیت استفاده از sass نسبت به css خام، سرعت بالاتر و کدنویسی تمیزتر است. این دوره، کلیه مباحث لازم برای یادگیری و استفاده از sass در توسعه Front End را دارا است.

پیش نیازهای دوره آموزش Sass

برا یادگیری این دوره، باید html و css را فراگرفته باشید. برای این کار، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا دوره آموزش Html و Css با پروژه عملی دانشجویار را بگذرانید و پس از آن، این دوره را مشاهده کنید.

دوره جامع آموزش Sass برای چه افرادی مناسب است؟

  • طراحان وب
  • توسعه دهندگان فرانت اند
  • صاحبان کسب و کار
  • طراحان قالب‌های سایت
  • شکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال کاهش زمان و هزینه توسعه سایت هستند.
  • افرادی که در حال یادگیری برنامه نویسی Front end هستند

 سرفصل‌های دوره جامع آموزش Sass

در دوره جامع آموزش Sass، مباحث زیر تدریس شده است:

  • آموزش متغیرها
  • آموزش Nesting
  • آموزش ایمپورت مقادیر
  • آموزش عمل‌های ریاضی و Map
  • آموزش Mixinها
  • آموزش توابع در SASS
  • آموزش Extend
  • آموزش انواع داده‌ها
  • آموزش حلقه‌ها در sass
  • آموزش دستورات شرطی
  • مباحث تکمیلی نظیر @content و Grid System و Pseudo Classes
  • آموزش ادغام بوت استرپ با sass

sass چیست؟

پیش پردازنده sass که مخفف عبارت Syntactically Awesome Style Sheets است، یک زبان پیش پردازنده CSS است که ویژگی‌های یک زبان برنامه نویسی را به آن اضافه می‌کند. CSS یک زبان نشانه گذاری (Markup Language) است که امکان تعریف متغیر، وراثت، توابع، ماژول و… در آن وجود ندارد. به کمک پیش پردازنده‌ها می‌توان این موارد را به CSS اضافه کرده و از آن در پروژه‌های مختلف استفاده کنیم.

به زبان ساده، sass یه عنوان مکمل و نوعی افزونه برای css شناخته می‌شود که امکانات پرکاربردی را به آن اضافه کرده و برخی ضعف‌های آن را برطرف می‌کند.

هدف از توسعه و ساخت sass، پوشش ضعف‌های CSS در بخش‌های مختلف بود. برای مثال، در صورتی که قصد توسعه یک سایت کوچک را داشته باشید، باید در کلاس‌های مختلف مقادیر متعددی را وارد کنید. در اکثر موارد، مقادیر وارد شده مشابه یکدیگ هستند. حال تصور کنید یک پروژه بزرگ در ابعاد تجاری داشته باشید! در این صورت، باید زمان، هزینه و انرژی بسیار زیادی برای استایل‌دهی کلاس‌ها در پروژه صرف کنید. برای فعالسازی Sass روی پروژه هایتان میتوانید از مقاله ای مرتبط در وبسایت sass-lang کمک بگیرید.

چرا باید Sass را فرا بگیریم؟

با یادگیری این پیش پردازنده، می‌توانید سرعت کدنویسی به زبان css را تا حد زیادی افزایش دهید. علاوه بر این، می‌توانید قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی و جدیدتری را به این زبان اضافه کنید که به شما در توسعه پروژه‌های بزرگ و تجاری کمک می‌کنند.

با یادگیری sass، مسیر شما برای یادگیری سایر فریمورک‌ها و کتابخانه‌های CSS هموارتر می‌شود. علاوه بر این، این زبان پیش پردازنده با فریمورک‌هایی نظیر Django از زبان پایتون و فریمورک Ruby on Rails از زبان Ruby سازگاری داشته و امکان ادغام با آنها را دارد. در کل با یادگیری sass می‌توانید به خوبی فریمورک‌ها و کتابخانه‌های پرکاربرد در طراحی وب را مورداستفاده قرار دهید و سرعت کدنویسی خود را بهبود ببخشید.

با گذراندن دوره جامع آموزش Sass، می‌توانید به خوبی به این زبان پیش پردازنده تسلط پیدا کنید و پروژه‌های متعددی را با این زبان پیاده سازی کنید.

بازارکار sass در ایران و جهان

به طور کلی، هیچ بازارکار خاصی وجود ندارد که با یادگیری sass بتوانید مستقیما وارد آن شوید. Sass در نهایت، یک ابزار برای کدنویسی سریع و تمیزتر است. بنابراین حتی بعد از یادگیری آن، باید به فکر یادگیری بیشتر در زمینه برنامه نویسی باشید تا بتوانید وارد بازار کار شوید.

اما، بعد از یادگیری sass و فریمورک‌های مورداستفاده در توسعه فرات اند، می‌توانید تعدادی نمونه کار حرفه‌ای ایجاد و مشغول به کار شوید. به طور کلی، فرصت‌های شغلی زیادی برای یک توسعه دهنده Front-end وجود دارد. می‌توانید به عنوان توسعه دهنده سمت کاربر در یک تیم یا شرکت استخدام شوید و شروع به کار کنید. همچنین اگر بتوانید نمونه کارهایی خلاقانه ایجاد کنید، می‌توانید به عنوان توسعه دهنده آزاد با دریافت پروژه‌های مختلف، کسب درآمد کنید.

بازارکار برنامه نویسی Front-end در ایران

به صورت کلی، درآمد یک توسعه دهنده جونیور چندان قابل توجه نیست و معمولا کمتر از 10 میلیون تومان است و بیشتر به صورت کارآموزی، مشغول به کار می‌شوند. این مورد برای برنامه نویسان سنیور (ارشد) حدود 20 تا 30 میلیون تومان و بالاتر است. درآمد شما به تخصص و سطح تجربه شما بستگی دارد. مسلما هرچه بیشتر کار کنید و تخصص و مهارت خود را افزایش دهید، درآمد بیشتری دریافت خواهید کرد.

برای کسب درآمد به صورت فریلنسری نیز می‌توانید به روش‌های مختلف اقدام کنید. از دریافت پروژه از پلتفرم‌های مختلف گرفته تا ایجاد تیم و دریافت پروژه‌های بزرگ و پرتعداد. در هر صورت، بازارکار مناسبی پیش روی طراحی فرانت اند وود دارد؛ به شرطی که مهارت‌های لازم را به خوبی فرا بگیرید.

بازارکار برنامه نویسی Front-end در خارج از کشور

توسعه فرانت اند در خارج از کشور نیز طرفداران زیادی دارد. برای مثال، برنامه نویسان جونیور بین 60.000 تا 63.000 دلار در سال درآمد دارند. این در حالیست که درآمد توسعه دهندگانی که بین 3 تا 5 سال سابقه کار دارند، بیش از 73.000 دلار در سال درآمد دارند. این مقدار برای برنامه نویسان ارشد همین حوزه، تا حدود 90.000 هزار دلار و بالاتر نیز قابل ارتقا است.

چنانچه هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا سوالی در مورد دوره آموزش Sass دارید، میتوانید در ادامه همین صفحه از بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان گذاشته تا در کمترین زمان ممکن مناسب ترین پاسخ را دریافت کنید.