سرفصل های دوره

۲ فصل
۳۰ جلسه
۸ ساعت
۱

آموزش رایگان

۲ قسمت
۰۰:۲۶:۵۸
1

معرفی دوره مقدماتی پایتون

رایگان
۰۷:۵۰
2

چرا پایتون؟!

رایگان
۱۹:۰۸
۲

آموزش مقدماتی پایتون

۲۸ قسمت
۰۷:۴۵:۲۱

با توجه به اینکه زبان پایتون یکی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان محسوب می‌شود، ما تصمیم گرفتیم یک دوره آموزش پایتون رایگان برای شما طراحی کنیم. این دوره شامل تمامی مباحث پایتون است که به زبان ساده و با استفاده از پروژه های عملی آموزش داده میشود.

با اتمام این دوره، شما قادر خواهید بود در حوزه های مختلف برنامه نویسی مانند برنامه نویسی وب سایت و هوش مصنوعی فعالیت کنید و به کسب درآمد بپردازید. در این دوره، به صورت کامل و جامع تمامی مباحث پایتون را فرا خواهید گرفت و با استفاده از تمرینات عملی، مهارت های خود را تقویت خواهید کرد.

سرفصل دوره آموزش پایتون رایگان :

  • نقشه ی راه برنامه نویسی پایتون
  • چرا پایتون را انتخاب کنیم؟
  • نصب  آماده سازی محیط کدنویسی پایتون
  • انواع داده ای در پایتون
  • بررسی رشته ها در پایتون
  • آموزش لیست در پایتون
  • آموزش تاپل در پایتون
  • Sets در پایتون
  • کار با دیکشنری در پایتون
  • ساختار های شرطی و نحوه تعریف آن ها
  • ساختار های تکرار for , while
  • Iterators ها و کاربرد آنها
  • توابع در پایتون
  • Lambda
  • Generators
  • پروژه انواع مرتب سازی لیست
  • کار با فایلها در پایتون
  • پروژه کار با فایل (دفترچه تلفن)
  • فایلهای باینری و کتابخانه ی pickle
  • پروژه مدیریت سیستم کتابخانه
  • کتابخانه های استاندارد پایتون os time sys random urllib
  • رمزنگاری چیست؟
  • پروژه رمزنگاری
  • پروژه اول از مسابقات برنامه نویسی
  • پروژه دوم از مسابقات برنامه نویسی
  • پروژه سوم از مسابقات برنامه نویسی
  • پروژه چهارم از مسابقات برنامه نویسی
  • اضافه کردن یک ماژول
  • Try Except و مدیریت خطا
  • Pip (پکیج منیجر پایتون) چیست؟

آموزش پایتون رایگان

پایتون چیست ؟

دنیای کامپیوتر دنیای زبان های برنامه نویسی است. برنامه نویسی پل ورود ما به دنیای باینری است و زبان های مختلف راه های ورود مختلفی به این دنیا برای ما ایجاد می کنند.
شاید امروزه از میان تمام زبان های برنامه نویسی موجود، نام زبان برنامه نویسی پایتون را بیش از همه شنیده باشید. زبان برنامه نویسی که امروزه به یک ترند ( Trend ) جهانی تبدیل شده و کمتر کسی است که در دنیای تکنولوژی با این زبان آشنایی نداشته باشد و مطالبی را درباره این زبان نشنیده باشد و این زبان جزو دسته زبان های برنامه نویسی ویندوز قرار گرفته است.

زبان برنامه نویسی پایتون در سال 1991 متولد شد. خیدوفان روسوم با هدف خوانایی بالای کد ها شروع به ساخت زبان برنامه نویسی پایتون کرد و توانست این زبان برنامه نویسی را بسازد. پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا می باشد.
سوالی که ممکن است شما نیز مثل من هنگامی که اولین بار با نام پایتون و برنامه نویسی با آن مواجه شدم، بپرسید این است که حالا از بین چندین و چند زبان مختلف که در تمام دنیا وجود دارد و خیلی از آن ها نیز قدیمی تر از پایتون هستند. چرا یادگیری پایتون به این اندازه محبوب است؟ چرا همه اینروزها درباره این زبان قدرتمند صحبت می کنند؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است: سادگی در کنار قدرت. همانطوری که قبل از این اشاره کردم زبان پایتون زبان بسیار قدرتمندی است. خب ما بسیاری زبان قدرتمند در دنیا داریم اما چرا برنامه نویسان برروی پایتون پافشاری می کنند؟ تلفیق قدرت در کنار سادگی وکارامدی ترکیب بسیار قوی می شود. این ترکیب به قدری قدرتمند است که هر برنامه نویسی را وسوسه می کند تا حداقل یکبار هم شده برنامه نویسی با این زبان را تجربه کند.
شاید بگویید خب حال که من برنامه نویس نیستم و الان میخواهم این زبان را آغاز کنم آیا این زبان مناسب من است؟ جواب ساده است. بله، از آنجایی که بار ها در متن بالا نیز اشاره شد این زبان نسبت دیگر زبان ها پیچیدگی کمتری دارد و این خود چراغ سبزی برای شروع کار با این زبان است. از طرفی در همه جا از این زبان استفاده می کنند که خب این هم دلیل بسیار محکمی برای شروع کار با این زبان است پس اگر می خواهید برنامه نویسی را شروع کنید این زبان بسیار برای شروع مناسب بوده و شاید بتوان گفت که مناسب ترین زبان است.

در دوره آموزش پایتون رایگان چه می گذرد؟

آموزش صفر تا صد پایتون، در واقع گام اول شروع برنامه نویسی و خاص تر برنامه نویسی با زبان پایتون می باشد، در گام اول برنامه نویسی نیاز است با مفاهیم پایه و Concept های برنامه نویسی آشنا شوید. این مفاهیم پایه می توانند ساختمان های داده ، ساختار های تصمیم و انتخاب ، ساختارهای تکرار ، کار با توابع ، سازنده ها ، کار با فایلها ، کتابخانه های استاندارد و… باشند. البته مهمترین هدف در این قدم ، تفکر برنامه نویسی است (که درواقع منحصر به یک زبان برنامه نویسی خاص هم نیست)، تلاش اینست که این تفکر در قالب پروژه های الگوریتمی در طول جلسات یا پس از اتمام آموزش یک مبحث، در قالب جلسات پروژه محور به دانشجو منتقل شود.

برای رسیدن به این هدف مهم ، پروژه هایی چالش برانگیز مشابه پروژه ی بخش رمزنگاری با پایتون، پروژه کار با فایلها در پایتون  و… در طول دوره برای تمرین قرار داده شده است زیراکه بهترین روش یادگیری برنامه نویسی ، یادگیری در قالب پروژه های آموزشی و درواقع حل مسئله بصورت لایو است.انتظاری که از شما در انتهای این قدم می رود اینست که بهمراه مدرس کدنویسی و تمرین و تکرار کنید.در انتهای کار با کلیات زبان پایتون و از همه مهمتر بردن مسئله به دنیای کد آشنا خواهید شد.

پیشنهاد دوره ی مکمل:

بعد از دوره آموزش رایگان پایتون، برای حرفه ای شدن چه آموزشی ببینم؟

برای حرفه ای شدن در برنامه نویسی پایتون ، ما در دانشجویار یه برنامه 7 قدمی برای شما در نظر گرفته ایم ، یعنی بعد از یادگیری مباحث مقدماتی که در این آموزش به صورت در اختیارتان قرار گرفته است به مباحث مهمی در دنیای برنامه نویسی مانندتفکر رویه ای و تفکر شی گرایی ، کار با دیتابیس، کار با ابزارهای گرافیکی و ماژول های مختلف پایتون و در نهایت مهمترین دلیل محبوبیت پایتون یعنی حوزه ی هوش مصنوعی با پایتون ( ویکی پدیا ) و یادگیری ماشین با پایتون مسلط شوید، همه این موارد در دوره آموزش python پیشرفته و جامع که تکمیل کننده این آموزش می باشد بررسی و آموزش داده شده است و پیشنهاد می شود مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

نکته مهم : تسلط به این موارد نیازمند انگیزه کافی شما برای یادگیری و ورود به دنیای برنامه نویسی و کسب درآمد از این زبان می باشد و با پشتکار کافی در یک بازه زمانی 3 تا 6 ماهه امکان پذیر می باشد.

دوره آموزش پایتون رایگان توسط چه کسی تدریس شده است؟

تاکید ما در دانشجویار تدریس دوره های آموزشی توسط اساتید صاحب تجربه برنامه نویسی تجاری ، می باشد. در دوره آموزش پایتون رایگان که توسط محمد تقی زاده برنامه نویس ارشد پایتون تدریس شده است ، کلیه مواردی که شما برای شروع و حرفه ای شدن در برنامه نویسی پایتون نیاز دارید به صورت ! در اختیارتان قرار گرفته است.

مشاهده گیتهاب مدرس ( محمد تقی زاده )

ابزار‌های برنامه نویسی پایتون

داده کاوی و علم داده مربوط به فرایند‌هایی هستند که فعالیت‌های مورد نیاز آن‌ها در چند مرحله انجام می‌گیرد. این فرایند‌ها به صورت خطی نیستند وگام‌های انجام شده در هنگام رفتن به گام‌های بعدی حذف نمی‌شوند بلکه شاید در گام‌های بعدی به گام‌های قبلی بازگردیم و نکات مربوط به آن را اصلاح کنیم. فرایند داد کاوی هفت گام است که در این بخش از آموزش python بسیار مفصل به آن پرداخته شده است.

کتابخانه‌های پایتون

پایتون از کتابخانه‌های بسیار مهم و خوبی پشتبانی می‌کند مانند scrapy، pytorch، pendulum و… که در پکیج آموزش مقدماتی پایتون به زبان ساده بسیار درباره‌ی آن صحبت شده است.
اخراج اطلاعات از سمت وب
برای استخراج اطلاعات از صفحات وب می‌توان از کتابخانه استفاده کرد که کتابخانه‌ایی تخصصی برای پردازش اطلاعات محسوب می‌شود. بنابراین با زبان برنامه‌نویسی می‌توانیم داده و‌ها و اطلاعات را بازیابی و پردازش کنیم و به یک وب سایت تبدیل کنیم.

ماشین لرنینگ

در انتهای این بخش درباره‌ی ماشین لرنینگ هم صحبت خواهیم کرد که می‌توانید این دوره را هم تهیه کنید.
ماشین لرنینگ به ما آموزش می‌دهد که چگونه چیز‌های جدید را باید از خودشان بگیرند؟ ماشین لرنینگ می‌تواند چیز‌هایی که از خودش آموخته را مرتب کند و بهبود ببخشد و می‌تواند دوره‌ی مهمی در یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون باشد.

امیدواریم بعد از مشاهده این آموزش پایتون رایگان مسیر ورود به بازار کار را با آمادگی بیشتر هموارتر از قبل طی کنید.

شما می توانید سوالات خود در حین مشاهده آموزش پایتون رایگان در قسمت نظرات پایین همین دوره با مهندس تقی زاده مطرح کرده و پاسخ ایشان را دریافت کنید، همچنین مدرس محترم جهت مشاوره برای ادامه مواردی که باید آموزش ببینید که برای ورود به بازار کار آماده شوید اعلام آمادگی و همکاری کرده اند و می توانید سوالات خود را در نظرات درباره این موضوع هم به اشتراک بگذارید.

 

ادامه متن دوره ...

سوالات متداول

نقشه راه حرفه ای شدن در برنامه نویسی پایتون چه می باشد؟

بطورخلاصه به مباحث مهمی در دنیای برنامه نویسی مانندتفکر رویه ای و تفکر شی گرایی ، کار با دیتابیس، کار با ابزارهای گرافیکی و ماژول های مختلف پایتون و در نهایت مهمترین دلیل محبوبیت پایتون یعنی حوزه ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مسلط شوید.

آیا با این دوره پایتون را کامل فرا میگیریم؟

با این آموزش به صورت کامل و جامع، سینتکس زبان برنامه نویسی پایتون را فرا خواهید گرفت.

با این دوره میتونم برنامه نویسی سایت یا موبایل انجام بدم؟

خیر. این آموزش صرفا برای یادگیری زبان پایتون است. برای برنامه نویسی وب و موبایل کتابخانه های مجزایی در پایتون توسعه یافته است. این دوره قدم اول شما محسوب میشود. پس برای برنامه نویسی سایت و موبایل باید کتابخانه های مربوطه را یاد بگیرید.

یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون آسان است؟

کاملا! پایتون یک زبان سطح بالا و ساده میباشد. یادگیری پایتون سخت نبوده و میتوانید به خوبی بدان مسلط شوید.

وضعیت اشتغال برای برنامه‌نویسان پایتون چیست؟

با یک آموزش رایگان قطعا موفق به استخدام نمیشوید. بعد از این دوره بایستی کتابخانه های متنوع پایتون که برای هوش مصنوعی، طراحی سایت و تحلیل داده ها وجود دارد را یاد گرفته و در آن متخصص شوید.