طراح باشید یا بازاریاب، کارمند باشید یا فریلنسر، فتوشاپ یکی از معدود برنامه‌هایی است که می‌تواند به شما در مسیر رشد کسب و کارتان کمک کند. ممکن است فکر کنید استفاده از آموزش فتوشاپ مناسب کسانی است که به صورت تخصصی در حوزه گرافیک مشغول به کار هستند اما اینطور نیست!

آموزش فتوشاپ می‌تواند برای هر فردی مزایای خاص خود را داشته باشد. از تمرین خلاقیت گرفته تا توانایی استفاده از یکی از قدرتمندترین برنامه‌های ویرایش و مونتاژ تصاویر همگی در یادگیری فتوشاپ خلاصه می‌شوند. این بار همراه شما هستیم تا اهمیت یادگیری فتوشاپ را بررسی کنیم و راجع بازار کار آن صحبت کنیم.

اهمیت یادگیری و آموزش فتوشاپ

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، دلایل زیادی برای یادگیری فتوشاپ وجود دارد. اینجا اما، به سراغ جذاب‌ترین و مهم‌ترین دلایل یادگیری فتوشاپ می‌رویم.

یادگیری فتوشاپ به شما کمک می‌کند کار پیدا کنید

شاید مهم‌ترین و ساده‌ترین دلیل آموزش فتوشاپ همین باشد! خیلی از افرادی که در دنیای مجازی فعالیت می‌کنند یا طراحی و گرافیک را دوست دارند باید استفاده از فتوشاپ را بلد باشند. به علاوه، حرفه‌ای بودن در استفاده از این برنامه ویرایش به هنگام ارسال درخواست همکاری برای شغل‌هایی مثل تولید کننده محتوا، بازاریاب و طراحان رابط کاربری امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. اکثر کارفرماها ترجیح می‌دهند کسی را استخدام کنند که حداقل در حد مبتدی با فتوشاپ آشنا باشد.

برای یادگیری و آموزش فتوشاپ پیشنهاد میکنم دوره های مروبطه را در photoshopessentials ببینید.

یادگیری فتوشاپ می‌تواند به ارتقا شغلی شما کمک کند

اگر همین الان هم مشغول به کار هستید، یادگیری و آموزش فتوشاپ می‌تواند باعث ارتقا شغلی شما شود! آشنا بودن به نحوه کار فتوشاپ به شما کمک می‌کند دایره فعالیت خود را گسترده‌تر کنید. این را هم در نظر بگیرید که بعد از یادگیری فتوشاپ انتخاب‌های بیشتری برای موقعیت شغلی خود خواهید داشت؛ چیزی که به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر از قبل به درآمد برسید.

یادگیری فتوشاپ به پرورش خلاقیت کمک می‌کند

در بدترین حالت ممکن اگر فتوشاپ نتواند به موقعیت شغلی شما کمک کند، قطعا به پرورش خلاقیت و ابراز آن کمک خواهد کرد. با فتوشاپ شما به بودجه و ابزاری که در اختیارتان است محدود نمی شوید. هر چقدر هم بیشتر تمرین کنید بیشتر از کار کردن روی این برنامه لذت خواهید برد. ویژگی‌ها و ابزار فتوشاپ آنقدر زیاد‌ هستند که حتی پس از سالها کار کردن با این برنامه می‌توان چیزهای جدیدی یاد گرفت.

تصویرسازی در فتوشاپ

با چه فرمت‌هایی می‌توان از فتوشاپ خروجی گرفت؟

خوشبختانه فتوشاپ در بحث خروجی گرفتن پروژه‌ها مثل نرم‌افزار آفیس به یک فرمت مثل docx بسنده نکرده و به کاربران خود اجازه می‌دهد از پروژه‌های خود در فرمت‌های مختلف خروجی بگیرند. در ادامه با بخشی از این فرمت‌ها آشنا خواهیم شد:

فرمت PSD

PSD فرمت خروجی پیش فرض فتوشاپ است. با اینکه اجباری در ذخیره فایل‌ها با این فرمت وجود ندارد، خروجی گرفتن از پروژه‌ها به صورت PSD، به شما اجازه می‌دهد تصویر خود را با تمام جزئیات ذخیره کنید تا بتوانید بعدا ویرایش و طراحی خود را از سر بگیرید.

فرمت‌های معمول مثل JPG و JPEG

انتخاب دیگر شما برای خروجی گرفتن از پروژه‌ها، ذخیره آنها در فرمت‌های JPG، JPEG و یا PNG خواهد بود. مزیت استفاده از این فرمت‌ها این است که تقریبا در همه دستگاه‌ها قابل استفاده‌اند؛ چیزی که این فرمت‌ها را برای به اشتراک گذاشتن نتیجه نهایی پروژه به بهترین انتخاب فتوشاپ کار تبدیل می‌کند.

ذخیره برای استفاده در وب

اگر قصد دارید تصویر یا طراحی خود را روی وبلاگ یا وب سایت منتشر کنید، باید از ویژگی Save for Web استفاده کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را به صورت بهینه شده برای فضای مجازی ذخیره کنید. این کار دانلود و مشاهده آنلاین تصاویر را آسان تر می کند و به شما اجازه می‌دهد خیلی راحت و سریع اندازه تصاویر را بسته به هر شرایطی تغییر دهید.

طول دوره آموزش فتوشاپ

یادگیری فتوشاپ می‌تواند از یک تا چند ماه طول بکشد. با این حال شما بعد از چند ساعت آموزش و یادگیری اصول اولیه می‌توانید کار خود را شروع کنید. البته حرفه‌ای شدن در استفاده از فتوشاپ بسته به زمینه‌ای که می‌خواهید در آن کار کنید ممکن است بیشتر هم طول بکشد. برای مثال ممکن است دوره‌های آموزش نقاشی دیجیتال با فتوشاپ تا چند سال هم طول بکشند. این نکته را هم به خاطر بسپارید تا جای ممکن از دوره‎های آموزش فتوشاپ بصورت پروژه محور استفاده کنید.

میزان درآمد یک فتوشاپ کار

میزان درآمد یک فتوشاپ کار به موارد مختلفی مثل میزان حرفه‌ای بودن فرد، زمینه کاری وی و خیلی چیزهای دیگر وابسته است. با این حال اگر بخواهیم یک بازه مشخص داشته باشیم فتوشاپ کارهای فریلنسری می‌تواند در ماه بین 2 تا 50 میلیون تومان درآمد داشته باشند. پس وقت را غنیمت شمارید و آموزش فتوشاپ را آغاز کنید.