سرفصل های دوره

۱

لیست ویدئوهای دوره

۱۲ قسمت
-
1

قسمت اول

رایگان
2

قسمت دوم

رایگان
3

قسمت سوم

4

قسمت چهارم

5

قسمت پنجم

6

قسمت ششم

7

قسمت هفتم

8

قسمت هشتم

9

قسمت نهم

10

قسمت دهم

11

قسمت یازدهم

12

قسمت دوازدهم

امروز از مجموعه آموزشی جدیدی در دانشجویار رونمایی می شود که می تواند باب جدیدی در آموزش های سایت و ذهن و خلاقیت دوستان باز کند.

این مجموعه ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار را در قالب یک پروژه عملی مورد استفاده قرار داده که میتواند منشاء ده ها ایده جدید باشد.

این بسته آموزشی در 4 بخش آماده شده و هر بخش به طور کامل توضیح داده شده

پروژه هم در محیط eclipse و هم basic4android توضیح داده شده سعی شده به ساده ترین شکل ممکن توضیح داده شود.

 برای خرید و دانلود این مجموعه ی آموزشی اینجا کلیک کنید.

پروژه های آموزش داده شده در مجموعه:

پروژه اول :روشن و خاموش کردن لوازم توسط تلفن همراه با استفاده از بلوتوث؛ آشنایی کامل با پروژه و تشریح بخش های مختلف آن، تشریح کامل شماتیک مدار و توضیحاتی در خصوص آن و در نهایت تست آن (کلیه مراحل به صورت کامل توضیح داده شده است) ( در این پروژه ما از یک LED استفاده کرده ایم )

پروژه دوم :کنترل شدت لوازم (به عنوان مثال می توانیم شدت نور یک لامپ را توسط تلفن همراهمان کنترل کنیم) و همچنین روشن و خاموش کردن آن که به صورت 3 کاناله می باشد یعنی ما می توانیم 3 وسیله را توسط تلفن همراهمان کنترل کنیم!!!؛

 

در این بخش آموزش، به طور کامل، (صفر تا صد) ساخت برنامه کنترل تجهیزات توسط تلفن همراه دستگاه های اندروید توسط بلوتوث آموزش داده شده است.

 

توضیحاتی در خصوص بخش اول آموزش :

در طول این دوره در مورد برد آردیونو و نحوه برنامه نویسی در محیط آن کاملا توضیح داده شده است و در هر قسمت به منظور درک بهتر یک پروژه به همراه سورس کد آن ارائه شده است؛ برخی از این آموزش ها به شرح زیر است :

ü              آموزش پیکربندی برد آردیونو و نحوه استفاده از آن

ü                تشریح کامل محیط برنامه نویسی برد آردیونو و آموزش قسمت های مختلف آن

ü                آشنایی کامل با پین های آنالوگ و دیجیتال در برد آردیونو

ü                آشنایی با حلقه های شرطی و حلقه های تکرار در محیط برنامه نویسی آردیونو و کاربرد آنها

ü                آشنایی با تعریف توابع در محیط آردیونو و فراخوانی توابع تعریف شده

ü                آشنایی با پین های ورودی و خروجی برد آردیونو و سایر قسمت های این برد

ü                آشنایی با ارتباط های سریال در این برد و کاربرد آن

ü                کنترل برد آردیونو از طریق رایانه و آموزش قسمت سریال مانیتور در نرم افزار برد آردیونو

ü                آموزش ساخت یک لامپ چشمک زن توسط برنامه نویسی و تشریح کامل آن

ü                آموزش کنترل یک LED ساده توسط رایانه و روشن و خاموش کردن آن

ü                آموزش کامل مبحث PWM ( Pulse Wide Modulation ) برای کنترل لوازم

ü                آموزش کامل کنترل LED RGB در محیط نرم افزاری آردیونو با استفاده از تکنیک PWM

ü                آموزش کامل طراحی پروژه رقص نور 5 حالته (به منظور آشنایی کامل با پین های ورودی و خروجی و کار با سریال مانیتور در محیط نرم افزار آردیونو) ( برای آشنایی با حلقه های تکرار و آموزش توابع)

ü                ارتباط بین پین های ورودی و پین های خروجی در آردیونو و شبیه سازی آن توسط یک پروژه

ü              آشنایی با ورودی های آنالوگ و مقایسه آنها با ورودی های دیجیتال در قالب یک مثال

ü              آموزش کار با آرایه ها در محیط نرم افزاری برد آردیونو

ü              آموزش یک مثال در رابطه با تولید صوت در برد آردیونو و تشریح آن

ü              آموزش یک پروژه تحت عنوان تنظیم شدت نور یک LED توسط رایانه از طریق سریال مانیتور

ü              ارائه یک مثال جالب در رابطه با کنترل صدا توسط شدت نور و تشریح آن

ü              آشنایی با انواع موتورهای dc و کاربرد آنها

ü     و….

توضیحاتی در خصوص برد آردیونو :

آردوینو ابزاری است برای تولید کامپیوترهایی که نسبت به کامپیوتر شخصی شما، مقدار بیشتری از دنیای فیزیکی را احساس و کنترل می کنند. این ابزار، یک پلت فرم محاسباتی فیزیکی open-source است که بر اساس یک برد میکروکنترلر ساده تهیه شده، و نیز یک محیط توسعه برای نوشتن نرم افزار جهت کار با برد می باشد.

آردوینو می تواند جهت ایجاد اشیای تعاملی، گرفتن ورودی از تعداد زیادی سوییچ و حسگر، و کنترل تنوعی از لامپ ها، موتورها، و سایر خروجی های فیزیکی به کار گرفته شود. پروژه های آردوینو می توانند مستقل باشند، و یا با نرم افزاری که روی کامپیوتر شما در حال اجراست(مثلFlash ، Processing، ( MaxMSP، ارتباط برقرار کند.  شما می توانید بردها را به طور دستی مونتاژ کنید و یا به صورت از پیش مونتاژ شده، خریداری کنید؛ محیط برنامه نویسی open-source را می توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

توضیحات ذکر شده در بالا توسط وبسایت رسمی آردیونو ارائه شده است ولی اگر بخواهیم به زبان ساده برد آردویونو را توضیح دهیم؛ این برد شبیه یک رایانه کوچک می باشد و قابل برنامه ریزی می باشد و ما می توانیم از آن به عنوان یک میکروکنترلر استفاده کنیم با این تفاوت که قابلیت های برد آردیونو در مقابل میکروکنترلر بسیار وسیع است و کار کردن با آن در مقایسه با میکروکنترلر بسیار آسان است

 

Untitled

چرا آردوینو؟

برد آردوینو کار با میکروکنترلرها را تسهیل می کند. لذا مزایایی را برای معلمان، دانش آموزان و مبتدیان علاقه مند در کلیه سیستم های دیگر ارائه می دهد؛ ویژگی های ممتاز برد آردیونو در مقابل دیگر بسته ها عبارت اند از :

ارزان : درمقایسهباسایرپلتفرمهایمیکروکنترلر، بردهای آردوینو نسبتاً ارزان هستند. ارزان ترین نسخه از ماژول آردوینو می تواند به صورت دستی مونتاژ شود، و حتی ماژول های آردوینو از پیش مونتاژ شده، دارای قیمت بسیار اندکی هستند.
مستقل از سیستم عامل (Cross-platform) :نرم افزار آردوینو روی سیستم های عامل ویندوز، مکینتاش OSX و لینوکس اجرا می شود. در حالیکه اکثر سیستم های میکروکنترلر منحصر به ویندوز شده اند.
محیط برنامه نویسی شفاف و ساده : محیط برنامه نویسی آردوینو برای استفاده مبتدیان، ساده است، در عین حال جهت استفاده ی کاربران حرفه ای از مزیتها نیز به اندازه کافی منعطف است. برای مدرسان، بر اساس محیط برنامه نویسی Processing به راحتی قابل استفاده است، بدین ترتیب، دانش آموزانی که برنامه نویسی در آن محیط را یاد می گیرند، با ظاهر و باطن آردوینو آشنا خواهند شد.
نرم افزار قابل توسعه و open-source :نرم افزار آردوینو به صورت یک ابزار open-source منتشر شده است که برای توسعه توسط برنامه نویسان باتجربه موجود می باشد. این زبان می تواند از طریق کتابخانه های C++ گسترش یابد، و افرای که می خواهند جزئیات فنی را بفهمند، می توانند از آردوینو گریزی به زبان برنامه نویسی AVR C که زبان پایه ی آن است، بزنند. به طور مشابه اگر بخواهید، می توانید مستقیما کد AVR-C را درون برنامه های آردوینو خود درج کنید.
سخت افزار قابل توسعه و: open-source آردوینو بر اساس میکروکنترلرهای ATMEGA8 و ATMEGA328شرکت Atmel پایه ریزی شده اند. طرح ماژول ها تحت لیسانس Creative Commons مجوز گرفته اند، بنابراین طراحان با تجربه مدار، می توانند ماژول خود را ساخته، توسعه داده و آن را بهبود ببخشند. حتی کاربران نسبتاً بی تجربه می توانند یک نسخه بردبوردی از ماژول را جهت فهم شیوه کار آن بسازند و هزینه ای جهت آن نپردازند.

موفق باشید

مدرس : شادریان