سرفصل های دوره

۱ فصل
۴ جلسه
۱ ساعت
۱

لیست ویدئوهای دوره

۴ قسمت
۰۱:۰۴:۲۰
1

دمو

۰۳:۱۸
2

قسمت اول- تاریخچه چهارچوب مایکروسافت

۱۸:۵۰
3

قسمت دوم-Net5 چگونه و چرا

۱۸:۵۴
4

قسمت سوم-از NetCore به Net5 مهاجرت کنید

۲۳:۱۸

بالاخره بعد از مدت ها انتظار ،مایکروسافت پاسخ منتقدان و دوست دارانش را با یک فریمورک واحد که بسیار حرفه ای باشد، داد و Net 5. در آستانه معرفی کامل است.اگر تابه حال از نصب SDK  های مختلف مایکروسافت که در بعضی موارد همه یک کار را انجام می دهند خسته شده اید و پروژه های مختلفی در طول زمان داشته اید که هرکدام با یک فریمورک مایکروسافت نوشته شده و همیشه برای شما سخت بوده است که به نسخه های جدید تر مهاجرت کنید،حالا می توانیم بگوییم تمام این مشکلات برطرف شده است.

NET 5. معرفی شده است تا تمام خوبی های 3 فریمورک و تکنولوژی معروف مایکروسافت ( ویکی پدیا ) یعنی NET Framework,  .NET Core , Mono Xamarin را یکجا در اختیار کاربران خود قرار بدهد.

Net 5. چیست؟

آیا معرفی Net 5. به معنی از بین رفتن NET Framework, Mono , Xamarin. و عدم پشتیبانی از آنها خواهد بود؟ خیر. Net 5. در واقع ورژن جدید Net Core. خواهد بود و همچنین  قابلیت های خوب NET Framework, Mono, Xamarin.  که در این فریمورک جدید گنجانده شده است.

حال که این فریمورک در واقع نسخه جدید NET Core. است آیا تغیر اساسی در آن رخ داده و ما باید هرچه در .NET Core  را یاد گرفته ایم فراموش کنیم و دوباره درگیر یادگیری این فریم ورک بشویم؟ خیر. تغیرات اصلی در هسته فریمورک اتفاق افتاده و عملا هیچ تغییر ملموسی در نحوه کد نویسی ها و تکنولوژی های داخل این فریمورک اتفاق نیافتده است.

این خود خبری خوبی است.درواقع در حال حاضر ما با یادگیری Net Core ، .Net 5. را یاد گرفته ایم. اما با انتشار نسخه ای اصلی و فرعی جدیدتر باید منتظر اضافه شدن قابلیت های جدید و جذاب به این فریمورک و تکنولوژی های مختلف آن باشیم.

قابلیت های جدید ASP با ASP Core 5 ؟

دات.نت نسخه 5 به صورت یکپارچه همه ی API های دات نت را تحت یک runtime در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.به این ترتیب توسعه دهندگان می توانند تنها با استفاده از یک کد برنامه هایشان را در محیط های مختلف اجرا کنند.همچنین افزایش کارایی از وعده های مایکروسافت در این فرمورک جدید خواهد بود.

در کنار قابلیت های موجود:

  • متن باز بودن
  • کراس پلتفرم بودن
  • افزایش کارایی و سرعت
  • نصب کنار به کنار
  • حجم پایین پروژه ها و Sdk ها
  • استفاده از یک CLI واحد
  • و…

در عین حال که ساختار Net Core. را حفظ خواهد کرد باید منتظر اتفاقات خوب و افزوده شدن قابلیت های جدید ASP با ASP Core 5 باشیم.

 

آموزش asp core 3 و angular 9 در قالب پروژه جامع درگاه واسط بانکی(مشابه زرین پال)