عرض سلام و خسته نباشید به شما کاربران وبسایت آموزشی دانشجویار ، در خدمتتون هستیم با یکی از دوره های جامع و منحصر به فرد کشور ، آموزش بازیسازی به صورت ۳D با انجین unity به زبان فارسی و اختصاصی ، آموزشی که اهمیت آن زمانی محرض می شود که با حقیقت صنعت بازی سازی آشنا شوید و مطالعاتی در این زمینه داشته باشید.

امروزه صنعت بازیسازی حقیقتا مبدل شده است به یکی از پول ساز ترین و متنوع ترین صنایع در کشورهای صنعتی دنیا ، کشورهایی که فرهنگ سازی اجتماعی و القا نظریه ها و سیاست هایشان به مردم به صورت غیر مستقیم اهمیت زیادی دارد و برای آن ارزش بسزایی قائل می شوند ، و میلیاردها دلار هزینه برای ساخت یک بازی را معقول میدانند و برای هدف خود هزینه های گزافی میکنند.

در کشورهای در حال توسعه نیز برای مقابله با این رویکرد کشورهای صنعتی برای ساخت بازیهای مورد نظر هزینه های زیادی می شود و عموما دولت ها تسهیلات خوبی به سازندگان این بازی ها ارائه می دهند ، البته بازی هایی که کیفیت خوبی داشته باشد و به صورت گروهی و با هدف و سناریویی صحیح پیاده سازی شود.

اما برای پیش برد هر کاری باید مراحل را مرتبا پیگیری کرد و برای ساخت بازی نیز باید ابتدا قدرت ساخت بازی های ساده را داشته باشید ، باید قدم اول را بردارید و با مفاهیم موتورهای بازیسازی آشنا شوید سپس سراغ قدم های بعدی بروید.

موتور بازی سازی یونیتی یکی از قدرتمندترین مواردی است که می توانید برای بازیسازی از آن استفاده کنید و کدنویسی آن می تواند با زبان سی شارپ انجام شود که عموما اکثر کاربران دانشجویار با سینتکس آن آشنایی دارند.

در دنیای بازی های رایانه ای امروز بسیاری از بازی ها بر اساس event ها ساخته میشوند به این معنا که بازیکن باید یک فعالیت یا عمل خاصی را انجام دهد تا یک اتفاق جدید در بازی رخ دهد به عنوان نمونه اکثر باس فایت ها در بازی های رایانه ای بر اساس این ایده پیاده میشوند.در این اموزش(تقریبا) دوازده ساعته پمی خواهیم در هفت قسمت یک بازی Platfromer 2D با انجین Unity3D بسازیم . در این بازی سعی میکنیم با هم یک باس فایت پیاده کنیم و میبینیم چگونه میتوان یک بازی اونت محور را ساخت.

فایل اجرایی بازی را اینجا میتوانید با حجم ۹ مگابایت دانلود کنید.

tetst

ساخت این بازی در هفت قسمت و به مدت زمان تقریبا ۱۲ ساعت تهیه شده است . زبان اسکریپت نویسی در این آموزش سی شارپ می باشد .

سرفصل های دوره دوره ی آموزش Unity3D در قالب پروژه ی ساخت بازی Action_Platformer2D

  • موارد گفته شده در این آموزش :
    • ورورد به دنیای دو بعدی : دوربین در unity 2D , ساخت پلتفرم , گام اول در ساخت پلیر , اشنایی با ساخت انیمیشن در یونیتی و اشنایی با وMecAnime, حرکت دادن پلیر با ورودی کاربر , گام اول در کار کردن با اونت ها
    • دوربین (چگونه دوربین ما را تعقیب میکند ؟ ) , سقوط (آشنایی با trigger ها در یونیتی و ساخت dead trigger) , مرگ و احیا (نقطه بازگشت به بازی) , پیاده سازی پرش , دوباره فیزیک دوبعدی (بررسی برخورد), ], چگونه بفهمیم پلیرمان روی زمین هست ؟
    • بزرگتر کردن دنیا ,پیاده سازی شلیک
    • ساخت دشمن , پیاده سازی حرکت و حمله دشمن و نحوه شکارش توسط پلیر
    • کامل کردن دنیای بازی ,parallaxScrolling , لایه ها (در یونیتی چگونه لایه بندی کنیم ) ,پیاده سازی سیستم امتیاز دهی , چگونه یک سیستم تولید دشمن ساده (برای تعداد نا محدود ) را پیاده سازی کنیم.
    • پیاده سازی باس فایت
    • پیاده سازی دورهای مختلف برای بازی و پیاده سازی UI