سلام

اگه آموزش های یونیتی رو تا اینجا دنبال کردید باید بگم که این آموزش اولین آموزش کاملا جدی هست که کلی مطلب جدید توش یاد میگیرید، با ابزارهای جدید یونیتی آشنا میشید و خلاصه میتونید یه گیم جدی  از اول تا آخرش رو خودتون بسازید!

این مجموعه، آموزش ساخت یک بازی در سبک تیراندازی بقاء (Survival Shooter) است .

برای دانلود نمونه نهایی بازی ساخته شده در این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

بازی تکمیل شده ی آموزش Survival Shooter

بازی که در این مجموعه قصد ساختش رو داریم یکی از جدیدترین مجموعه آموزش های سایت یونیتی (سایت سازنده موتور بازی سازی یونیتی)  است که در مراسم Unite 2014 ارائه شده است.

برای یادگیری این مطالب در این مجموعه با ما همراه باشید:

قسمت اول :

آماده سازی محیط بازی

آشنایی مقدماتی با مبحث Ray Casting

آشنایی با بخش Animator یونیتی

آشنایی با State Machine و کاربرد های آن در Game Development

استفاده از State Machine در محیط Animator

ساخت و استفاده از پارامترها در مبحث انیمیشن

انواع پارامترهای انیماتور یونیتی و تفاوت آنها

کار با State ها و Transition ها

Any State

قسمت دوم :

آشنایی با تابع Awake و تفاوت آن با Start

کار با تابع FixedUpdate

Normalization

استفاده از RayCast برای چرخش کاراکتر از طریق ماوس

قسمت سوم:

دنبال کردن کاراکتر توسط دوربین

آشنایی با Vector3.Lerp و کاربرد آن

قسمت چهارم:

آشنایی با پارتیکل سیستم

NanMesh Agent & Bake

استفاده از NavMesh Agent در اسکریپتینگ برای مسیریابی

کار کردن با Animator Controller

قسمت پنجم:

آشنایی با UI جدید یونیتی

آشنایی با Canvas  و کاربرد آن

Anchor Presets &  Rect Transform

Image &  Slider

قسمت ششم:

پیاده سازی سلامتی پلیر

استفاده از Image و Slider  در اسکریپت نویسی

کار با Color.Lerp

نمایش flash screen زمان برخورد دشمن با پلیر

پیاده سازی حمله دشمن ها

بررسی جوانب و پارامتر های مورد نیاز برای پیاده سازی حمله دشمن ها

قسمت هفتم:

پیاده سازی سلامتی دشمن

بررسی و پیاده سازی Sinking برای دشمن ها بعد از مرگشان

پیاده سازی مرگ و آشیب دیدن دشمن ها

پیاده سازی افکت های تیراندازی

Line Renderer & Particle System & Light & Audio Source

استفاده از مبحث RayCasting برای پیاده سازی تیراندازی و Line Rendering

آشنایی با Fire1

قسمت هشتم:

کار با Text

پیاده سازی Scoring Points

استفاده از فونت و شیدر برای متن ها

کار با تنظیمات Text

قسمت نهم:

پیاده سازی انواع دشمن ها

Animator Override Controller

نحوه استفاده از یک Animator Controller  برای یک آبجکت مشابه دیگر

استفاده از InvokeRepeating برای Enemy Spawn

کار با Instantiate

استفاده از Random.Range برای به دست آوردن یک عدد تصادفی بین یک بازه ی عدد

آشنایی با آرایه ها و استفاده از آنها

آشنایی بیشتر با یکسری از امکانات Editor

قسمت دهم:

ساخت صفحه باخت به همراه انیمیشن آن

استفاده از انیماتور برای انیمیت UI

آشنایی با ابزار Animation و ساخت انیمیشن UI با استفاده از آن

انیمیت رنگ و مقیاس و …!

آشنایی با اولویت UI Render یونیتی و تفاوت آن با نرم افزارهایی مثل فوتو شاپ

Application.LoadLevel & Application.loadedLevel

ریستارت (Restart) کردن بازی