قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آموزش مفاهیم ابتدایی برنامه نویسی
  • آشنایی با مفهوم متغیر ها و عملگر ها
  • بررسی کاربرد الگوریتم نویسی
  • دستیابی به ذهنیت برنامه نویسی
  • آموزش ساختار های شرطی
  • آموزش کاربردی حلقه های تکرار

سرفصل های دوره

۷ فصل
۱۹ جلسه
۴ ساعت
۱

معرفی دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت

۱ قسمت
۰۰:۱۳:۴۸
1

معرفی دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت

رایگان
۱۳:۴۸
۲

مفاهیم و مبانی الگوریتم نویسی

۶ قسمت
۰۱:۱۸:۱۴
۳

ساختار های شرطی

۵ قسمت
۰۰:۵۲:۳۶
۴

حلقه های تکرار

۳ قسمت
۰۰:۳۴:۲۱
۵

الگوریتم های پیچیده تر و استفاده از توابع

۳ قسمت
۰۰:۳۲:۱۱
۶

مفهوم و کاربرد فلوچارت

۱ قسمت
۰۰:۲۰:۳۴
۷

دانلود فایل های مربوطه

-

آموزش الگوریتم و فلوچارت یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین نیاز های ورود به دنیای برنامه نویسی میباشد. شاید یادگیری یکی از زبان های برنامه نویسی نهایتا یک ماه از زمان شما را به خود اختصاص دهد؛ اما برنامه نویس شدن بیشتر از این‌ها زمان‌بر خواهد بود. همیشه باید توجه داشته باشید که برنامه نویسی و کد نویسی دو مفهوم کاملا مجزا هستند.

سرفصل های دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت:

  • کاربرد متغیر ها در نوشتن الگوریتم
  • عملگر ها در الگوریتم نویسی
  • آموزش نوشتن الگوریتم مجموع و میانگین
  • ساختار های شرطی و کاربرد آنها
  • نوشتن الگوریتم محاسبه زوج و فرد بودن عدد ورودی
  • پیاده سازی الگوریتم محاسبه عدد بزرگتر بین سه عدد
  • حلقه های تکرار و عملکرد آنها
  • نوشتن الگوریتم محاسبه مجموع و میانگین 100 عدد
  • پیاده سازی الگوریتم محاسبه مجموع اعداد تا وارد کردن عدد صفر
  • مفهوم فلوچارت و دلیل نیازمندی به آن
  • اشکال و معنای آنها در فلوچارت
  • طراحی فلوچارت محاسبه زوج و فرد
  • و…

آنچه در این دوره می آموزید :

در دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت، با مباحث اولیه برنامه نویسی نظیر متغیر ها، عملگر ها، ساختار های شرطی، حلقه های تکرار و غیره آشنا میشوید. سپس به سراغ پیاده سازی الگوریتم های متنوع نظیر الگوریتم زوج و فرد، الگوریتم فاکتوریل و الگوریتم محاسبه مجموع و میانگین چند عدد خواهیم رفت. پیاده سازی این الگوریتم ها صرفا برای آشنایی با ساختار حل مسئله به صورت گام به گام میباشد.

پس از یادگیری الگوریتم نویسی، به سراغ فلوچارت خواهیم رفت. فلوچارت ها روند اجرایی الگوریتم ها را به تصویر میکشند. تجربه ثابت کرده است که به خاطر سپردن تصویر بسیار ساده تر از نوشته است. پس فلوچارت میتواند روند به خاطر سپردن مسیر اجرایی را ساده تر کند. در طراحی فلوچارت از اشکال مختلفی برای نمایش مسیر اجرا استفاده میشود؛ که البته در این دوره با مفهوم تمامی اشکال آشنا خواهید شد.

تفاوت برنامه نویسی و کد نویسی چیست ؟

کد نویسی یعنی توانایی نوشتن کد با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مختلف. اما برنامه نویسی یعنی کسب دانش کد نویسی به علاوه ذهنیت برنامه نویسی که توانایی پیاده سازی نرم افزار های مختلف را به شخص میدهد. پس کد نویسی تنها بخش کوچکی از برنامه نویسی محسوب شده و فقط Base یا پایه برنامه نویسی میباشد. بگذارید با ذکر مثالی قضیه را روشن‌تر کنیم.

فرض کنید که شما به تازگی حروف الفبای فارسی و معنی لغات آنرا آموخته اید. آیا اکنون توانایی شعر نوشتن، غزل‌سرایی و حماسه نویسی را خواهید داشت؟ قطعا خیر. یادگرفتن حروف الفبا به تنهایی سبب شاعر شدن شما نخواهد شد. شما باید علاوه بر یادگیری زبان فارسی، آرایه های ادبی و طبع شاعرانه را نیز در خود تقویت کنید.

با توجه به مثال بالا میتوانیم بگوییم کد نویس کسی است که صرفا حروف الفبای فارسی را آموخته و توانایی شعر سرایی ندارد. اما در مقابل برنامه نویس آن شاعر بلند آوازه ایست که علاوه بر دانستن زبان فارسی، طبع شاعرانه نیز دارد. برنامه نویسان با داشتن ذهنیت برنامه نویسی قادر به نوشتن هر نوع نرم افزاری برای سیستم های کامپیوتری خواهند بود.

آموزش الگوریتم و فلوچارت

دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت :

دوره رایگان آموزش الگوریتم و فلوچارت برای ایجاد ذهنیت و پیش زمینه برنامه نویسی در ذهن شما تدوین شده است. اگر شما قصد ورود به دنیای برنامه نویسی را دارید، بایستی ابتدا به ذهنیت آن دست پیدا کنید. شما باید رویکرد های حل مسئله به صورت گام به گام را بیاموزید. چراکه برای نوشتن یک برنامه کامپیوتری نیازمند کدنویسی به صورت قدم به قدم و الگوریتمی خواهید بود.

الگوریتم خود به معنای مراحل گام به گام حل مسئله میباشد. پس آموزش الگوریتم سبب توانایی برنامه نویس در تولید نقشه قدم به قدم یک نرم افزار خواهد شد. زمانی که شما یک نقشه گام به گام و کامل از روند اجرای نرم افزار را بتوانید برای خود ترسیم کنید؛ نوشتن نرم افزار کاملا ساده و راحت خواهد بود.

هدف از برگزاری دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت :

تنها هدف از برگزاری دوره آموزش الگوریتم، آماده سازی شما برای ورود به دنیای برنامه نویسی است. ورود پر قدرت سبب موفقیت در مسیر خواهد شد. شاید شنیده باشید که میگویند مهمترین قدم انجام یک کار، شروع آن است. این جمله کاملا درست و منطقی به نظر میرسد. شروعی که قوی نباشد، سبب شکست و پشیمانی خواهد شد.

پس از گذراندن این دوره شما توانایی وارد شدن به دنیای برنامه نویسی و یادگیری هر یک از حوزه های آن‌را خواهید داشت. برنامه نویسی با داشتن ذهنیت درست، کاملا ساده و دوست داشتنی خواهد شد. هدف ما ساده تر کردن برنامه نویسی برای شماست. پس در این مسیر، قدم به قدم همراه شما هستیم.

هدف از برگزاری دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت

آموزش الگوریتم و فلوچارت برای چه کسانی مناسب است ؟

  • علاقه مندان به شروع برنامه نویسی
  • افراد تازه کار که قصد فراگرفتن ذهینت برنامه نویسی را دارند
  • کسانی که به دنبال یادگیری پیش نیاز های برنامه نویسی هستند
  • افرادی که در رشته هایی جز نرم افزار فعالیت داشته و با برنامه نویسی آشنا نیستند
  • کسانی که قصد آموزش اصولی برنامه نویسی را دارند
  • افراد علاقه‌مند به آموزش الگوریتم و فلوچارت

پیش نیاز های دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت :

الگوریتم نویسی و طراحی فلوچارت خود به عنوان پیش نیاز ورود به دنیای برنامه نویسی محسوب میشوند. پس برای یادگیری و گذراندن دوره آموزش الگوریتم نیازمند هیچ گونه پیش‌زمینه‌ای نخواهید بود. همین الان میتوانید به صورت رایگان در دوره ثبت نام کرده و شروع به یادگیری کنید. فاصله شما تا تبدیل شدن به یک برنامه نویس فقط و فقط یک قدم است. تاخیر نکنید!

مزیت این دوره نسبت به دوره های مشابه :

الگوریتم نویسی یکی از شاخه های سخت و پیچیده علوم مهندسی کامپیوتر و نرم افزار محسوب میشود. در دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و آموزشی معمولا به آموزش مباحث پیچیده الگوریتم میپردازند. یادگیری این الگوریتم های پیچیده و سخت نه تنها کمکی به برنامه نویس تازه‌کار نمیکند، بلکه سبب سرخوردگی و وحشت علاقه مندان هم میشود.

معمولا در دوره هایی که برای آموزش الگوریتم و فلوچارت منتشر شده اند، مباحث پیچیده و الگوریتم های سخت دانشگاهی تدریس میشود. شاید برای گذراندن کنکور مهندسی نرم افزار نیازمند چنین آموزش هایی نیز باشید؛ اما برای شروع و ورود به دنیای برنامه نویسی، هیچ نیازی به این مباحث پیچیده ندارید.

در نهایت تمام سعی ما در دوره پیش‌رو آموزش الگوریتم و فلوچارت با رویکرد ورود به دنیای برنامه نویسی بوده است. تمرکز این دوره بر روی آموزش های آکادمیک و دانشگاهی نیست و هدف ما دستیابی به ذهنیت برنامه نویسی خواهد بود. در این دوره آموزشی، شما به صورت مختصر و مفید با مباحثی آشنا خواهید شد که به شکل مستقیم در برنامه نویسی استفاده میشوند. پس این یک پل ورود به دنیای برنامه نویسی است.

مدرس دوره : علیرضا احمدی

سوالات متداول

در این دوره الگوریتم های دانشگاهی و سخت آموزش داده میشه؟

خیر. این دوره با رویکرد ورود به دنیای برنامه نویسی طراحی و تدوین شده. پس در این دوره آموزشی هیچ الگوریتم آنچنان پیچیده و دانشگاهی حل و فصل نخواهد شد و تمرکز ما درک مفاهیم اولیه مورد نیاز برنامه نویسی و دستیابی به ذهنیت برنامه نویسی خواهد بود.

بعد از دیدن دوره میتونم برنامه نویس بشم؟

بله. شما با دیدن دوره الگوریتم و فلوچارت به ذهنیت برنامه نویسی دست پیدا خواهید کرد. دستیابی به ذهنیت برنامه نویسی سبب سهولت کار شما برای وارد شدن به زمینه های مختلف برنامه نویسی میشود. پس این دوره پل ورود شما به دنیای برنامه نویسی است.

چطور بفهمم کدوم زمینه برنامه نویسی بهتره؟

در دوره پیش رو هدف ما آموزش الگوریتم و دستیابی به ذهنیت برنامه نویسی است؛ برای کسب اطلاعات درباره زمینه های مختلف برنامه نویسی و انتخاب بهترین زمینه، بایستی به دوره ( شروع برنامه نویسی ) مراجعه کرده و دوره مذکور را مشاهده کنید.