قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • مقدمه ای درباره Big Data و خصوصیات آن
  • پایگاه داده های NoSQL و کاساندرا
  • تکنولوژی ها و مکانیزم های کاساندرا
  • معماری کاساندرا
  • دیتامدل کاساندرا
  • و ...

سرفصل های دوره

۵ فصل
۱۵ جلسه
۳ ساعت
۱

فصل اول – معرفی آپاچی کاساندارا (Apache Cassandra)

۳ قسمت
۰۰:۴۶:۲۱
1

بخش اول - معرفی کاساندرا و SQL/NoSQL

رایگان
۰۸:۳۹
2

بخش دوم - همه تفاوت‌های SQL و NoSQL و جزییات بیشتر کاساندرا و نحوه کارکردن آن

رایگان
۱۵:۴۲
3

بخش سوم - نحوه راه اندازی پایگاه داده کاساندرا

۲۲:۰۰
۲

فصل دوم – معرفی کلان داده (Big Data) و ارتباط آن با کاساندرا

۲ قسمت
۰۰:۱۷:۵۸
۳

فصل سوم – دیتامدل کاساندرا (Cassandra Data Model)

۳ قسمت
۰۰:۲۶:۰۶
۴

فصل چهارم – معماری کاساندرا (Cassandra Architecture)

۳ قسمت
۰۰:۳۱:۴۹
۵

فصل پنجم – عملیات کدنویسی (CQL) در پایگاه‌داده کاساندرا

۴ قسمت
۰۰:۴۷:۲۷

آموزش آپاچی کاساندرا

آموزش آپاچی کاساندرا از آنجایی که داده های بزرگ یا big data اهمیت پیدا کرده است، بسیار ضروری خواهد بود. در این دوره آموزشی دانشجویار در ابتدا، پایگاه داده کاساندرا را معرفی می‌کنیم و همینطور Big Data را مورد بحث قرار می‌دهیم. بعد از آن درخصوص پایگاه داده های NoSQL و ارتباط آن با کاساندرا و سایر ویژگی های آن ها را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. در ادامه معماری کاساندرا را بررسی می کنیم و به صورت عملی دیتامدل کاساندرا را پیاده سازی می کنیم. سپس روی پایگاه داده و کلاستر ها عملیات مختلف را پیاده سازی و اجرا می کنیم. در پایان مباحث امنیتی و پشتیبانی کاساندرا را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

Big Data چیست؟

Big Data اصطلاحی است که برای حجم زیادی از داده‌ها استفاده می‌شود که خیلی سریع و پیچیده هستند و پردازش آنها با استفاده از روش‌های سنتی، سخت و غیرممکن است. سرعت رشد و گسترش آن‌ بسیار بالا بوده و در صنایع و حوزه‌های مختلف علوم استفاده می شود. پایگاه داده آپاچی کاساندرا انتخاب درستی برای مدیریت Big Data است چرا که مقیاس پذیری و در دسترس بودن بالا بدون افت کارایی را دارد. پس آموزش آپاچی کاساندرا همواره یکی از بهترین انتخاب هاست.

در معماری بیگ دیتا، پایگاه داده رابطه ای کاربردی ندارد و از آنجایی که داده های مورد استفاده در کلان داده، الزاما ساخت یافته نیستند. لذا به نوع دیگری از دیتابیس ها نیاز داریم که اصطلاحا NoSQL نامیده می شوند و آپاچی کاساندرا (Apache Cassandra) یکی از بهترین ابزارها برای استفاده در معماری Big Data است. پشتیبانی داده در کاساندرا با تکرار داده در سراسر مراکز داده های متعدد با بهترین کلاس جهانی صورت می گیرد. سرعت بالا برای کاربران و عدم قطعی منطقه ای از دیگر مشخصات این راه کار است.

آنچه در دوره آموزش آپاچی کاساندرا می آموزیم؟

در این دوره آموزشی دانشجویار ابتدا، مقدمه ای درباره Big Data و خصوصیات آن گفته می شود و در ادامه پایگاه داده های NoSQL و کاساندرا و ویژگی های آن ها بحث و بررسی می شود. در ادامه درباره تکنولوژی ها و مکانیزم های کاساندرا که برای مدیریت داده ها هستند به صورت عملی و تا حد ممکن به زبان ساده ارائه می شود و مهم‌ترین ویژگی این دوره، جامعیت آن است که کاربر را از مراجعه به منابع دیگر تا حدود بسیاری بی نیاز خواهد کرد.

این دوره به زبان ساده پیاده سازی شده است و سعی بر آن است که مطالب از پایه و کامل بیان شده و کاربر از منابع دیگر بی نیاز شود. همچنین کاربران دوره می توانند سوالات و ابهامات خود را با مدرس دوره در میان بگذارند تا در مدت زمان کمتر از 48 ساعت به پاسخ سوالا خود برسند.

فرصت های شغلی دوره پیش رو

آموزش یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزار ها برای مهاجرت در اختیار شما قرار گرفته است. با توجه به رشد سریع و روزافزون داده های کلان (Big Data) و نیاز مبرم به مدیریت و کنترل صحیح آن ها در سراسر جهان و کمبود بسیار زیاد متخصص در این حوزه فرصتی طلایی برای شما وجود دارد تا با یادگیری این دوره بتوانید خود را در بین متخصصین قرار داده و از بین هزاران فرصت شغلی در شرکت های بزرگ و کوچک، مسیر زندگی خود را انتخاب کنید. در این حوزه روز به روز فرصت های شغلی افزایش می یابد و در کشور نیز همه جانبه نیاز به متخصص مدیریت Big Data رو به افزایش می باشد.

سرفصل های دوره آموزش آپاچی کاساندرا

  • معرفی آپاچی کاساندار
  • کلان داده ها و Cassandra
  • معماری کاساندرا
  • دیتامدل کاساندرا
  • عملیات روی پایگاه داده کاساندرا
  • عملیات روی کلاسترها
  • کلیات امنیتی و پشتیبانی کاساندرا

پیش نیاز های دوره آموزش Apache Cassandra

کاربران، بهتر است قبل از شروع یادگیری کاساندرا با مباحث کلی پایگاه داده آشنا باشد. هر چند در این دوره آموزشی سعی بر ارائه مطالب به زبان ساده و جامع می‌باشد. اینگونه دیگر کاربر تا حد ممکن به منبع دیگری نیاز نخواهد داشت. اما داشتن اطلاعات در زمینه پایگاه داده های رابطه ای هم میتواند بسیار کمک کننده و مفید باشد. چون اطلاعات و مفاهیم اولیه همواره برای درک مباحث پیشرفته تر، ضروری و الزامی هستند. پس تیم دانشجویار دیدن آموزش زیر را به عنوان پیش نیاز این دوره در نظر گرفته اند:

نرم افزارهای استفاده شده در آموزش