قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آشنایی با زمینه های مختلف برنامه نویسی
  • انتخاب بهترین زبان و زمینه بر اساس نیاز خودتان
  • دلیل استفاده از زبان های برنامه نویسی
  • سیستم و سخت افزار مناسب برای برنامه نویسی

سرفصل های دوره

۴ فصل
۱۷ جلسه
۵ ساعت
۱

معرفی دوره شروع برنامه نویسی

۱ قسمت
۰۰:۱۱:۴۵
1

معرفی دوره شروع برنامه نویسی

رایگان
۱۱:۴۵
۲

بررسی زبان های برنامه نویسی

۶ قسمت
۰۱:۳۱:۴۲
۳

زمینه های مختلف برنامه نویسی

۷ قسمت
۰۲:۲۵:۵۰
۴

دانش های مرتبط با برنامه نویسی

۳ قسمت
۰۱:۰۴:۲۵

همواره مهمترین چالش ما برای وارد شدن به یک کار یا حرفه جدید مثل برنامه نویسی، چگونگی شروع آن کار میباشد. مثلا اینکه آموزش برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟ یا اینکه کدام یک از گزینه های موجود را انتخاب کرده و از کدام یک پرهیز کنیم؟ اصلا چگونه میتوانیم مطمئن باشیم که انتخاب ما درست ترین و بهترین انتخاب است؟ چه معیار هایی برای انتخاب های خودمان تعیین کرده ایم؟ قطعا این سوال که چه معیار هایی برای انتخاب های خود در نظر گرفته ایم، اساسی ترین سوال برای شروع آموزش برنامه نویسی خواهد بود.

سرفصل های دوره آموزش برنامه نویسی رایگان:

  • دلیل استفاده از زبان های برنامه نویسی
  • دلایل تنوع زیاد زبان های برنامه نویسی
  • زبان ماشین و اهمیت آن
  • طبقه بندی زبان های برنامه نویسی
  • تفاوت زبان های کامپایلری و مفسری
  • اهمیت استفاده از محیط های توسعه یکپارچه یا همان IDE
  • زمینه های مختلف برنامه نویسی
  • زبان های مورد استفاده در هر زمینه برنامه نویسی
  • کاربرد و عملکرد هر کدام از زمینه های برنامه نویسی
  • بازار کار زبان ها و زمینه های مختلف برنامه نویسی
  • سخت افزار مورد نیاز برای شروع برنامه نویسی در هر زمینه
  • بهترین زبان های برنامه نویسی در ایران
  • بهترین زمینه های برنامه نویسی برای مهاجرت به خارج از کشور
  • برنامه نویسی در سطوح بالاتر برای هوش مصنوعی و یا اینترنت اشیا

پیش نیاز های دوره برنامه نویسی :

این دوره از بهترین دوره های آموزشی برنامه نویسی رایگان است که خود به عنوان پیش نیازی برای تمامی زمینه های برنامه نویسی محسوب میشود. و نیازی به شرکت در دوره های برنامه نویسی و کلاس برنامه نویسی خاصی ندارید و میتوانید همین الان دوره را به صورت کاملا رایگان دریافت کرده و مسیر آینده خودتان را در دنیای برنامه نویسی مشخص کنید. دقت کنید که شما اکنون در یک قدمی شروع و ورود به دنیای برنامه نویسی میباشید. قدمی حیاتی و مهم که میتواند آینده شما را تغییر دهد.

هدف از برگزاری دوره آموزش برنامه نویسی از صفر :

هدف از برگزاری این دوره، آشنایی شما با حوزه های مختلف برنامه نویسی و اهمیت و کاربرد هرکدام میباشد. در این دوره سعی بر این است که شما با درک کاربرد هر کدام از زمینه های موجود، بهترین گزینه را با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، پیش نیاز های لازم برای ورود به دنیای برنامه نویسی هم برای شما عنوان و لیست خواهد شد. پس هدف ما، انتخاب درست و اصولی شما برای ورود به دنیای برنامه نویسی است. انتخابی که در آینده سبب پشیمانی و ندامت شما نشود.

دوره آموزش صفر تا صد برنامه نویسی برای چه کسانی مناسب است ؟

  • کسانی که به تازگی قصد یادگیری برنامه نویسی را دارند.
  • اشخاصی که به برنامه نویسی علاقه مند هستند.
  • کاربرانی که اطلاعات کمی در زمینه برنامه نویسی داشته و قصد افزایش دانش خود را دارند.
  • افرادی که در انتخاب زمینه مناسب برنامه نویسی دچار شک و تردید هستند.
  • کسانی که به دنبال زمینه های برنامه نویسی با درآمد بالا و بازار کار دائمی میباشند.
  • حتی اشخاصی که قصد مهاجرت داشته و بهترین زمینه برای مهاجرت را میخواهند.

مهمترین بخش یک کار، شروع کردن آن است ” افلاطون “

تمامی سوالات مطرح شده در بالا، هنگام شروع یک فعالیت جدید مثل آموزش برنامه نویسی و حتی برای انجام ساده ترین کارهای روزمره نیز مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال هنگام آشپزی کردن به این فکر میکنیم که برای شام، کدام غذا را بیشتر دوست داریم یا کدام غذا سریع تر آماده میشود؟ اولین نکته برای پاسخ دهی به تمامی این سوالات، انتخاب معیار درست است. مثلا معیار ما برای انتخاب شام، زمان است، طعم است یا رژیمی بودن غذا؟

شروع برنامه نویسی

معیار های ورود به دنیای برنامه نویسی :

ورود به دنیای برنامه نویسی پر از چالش های از پیش تعیین نشده و سردرگمی های بی حد و مرز است. چرا؟ چون دنیای برنامه نویسی یک زمینه کوچک با محتوای محدود نیست؛ بلکه یک دنیای عظیم با هزاران زمینه و حوضه فعالیت میباشد که محتوای آن محدودیتی را شامل نخواهد شد. پس تا شنا کردن یاد نگرفته اید، هرگز خودتان را به اقیانوس پر از کوسه های درنده نیندازید.

حال سوال این است که چگونه میتوان بهترین زمینه را برای شروع برنامه نویسی انتخاب کرد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. کافیست تا معیار های مهمی که برای ورود به دنیای برنامه نویسی وجود دارند را یاد گرفته و بر اساس این معیار ها، بهترین زمینه را با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. معیار هایی نظیر بازار کار، میزان تقاضا، سطح دشواری و مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری، جمعیت جامعه برنامه نویسی در حوزه مدنظر و حتی سخت افزار مورد نیاز برای کار کردن در آن حوزه.

یادگیری اصول اولیه برنامه نویسی و انتخاب درست زمینه فعالیت، از یادگیری خود زبان برنامه نویسی مهمتر و حیاتی تر خواهد بود. انتخاب حوزه نادرست سبب پایین آمدن بازخورد شما به دلیل عدم علاقه مندی و نیز موجب پشیمانی در آینده خواهد شد. پس اگر به دنبال آموزش برنامه نویسی از صفر هستید، قطعا این دوره آموزشی متناسب با نیاز و هدف شماست؛ چراکه قدم صفر برنامه نویسی، یادگیری مفاهیم همین دوره آموزشی برنامه نویسی و انتخاب زمینه مناسب خواهد بود.

انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی :

مشخص کردن یک زبان به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی، کاری غیر تخصصی و کاملا اشتباه است. زیرا هر کدام از زبان های برنامه نویسی برای استفاده در زمینه های مختص به خود طراحی و پیاده سازی شده اند. برای مثال میتوان به زبان های محاوره ای اشاره کرد. مثلا زبان آلمانی بهترین زبان دنیا نیست؛ اما زبان آلمانی برای مهاجرت کردن به آلمان و صحبت با مردم این کشور، بهترین زبان خواهد بود.

پس میتوان نتیجه گرفت که هر کدام از زبان های برنامه نویسی در مکان و زمان متناسب به خودشان، بهترین خواهند بود. البته دقت کنید که هرچند نمیتوان یک زبان را به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی دنیا معرفی کرد؛ اما شما با آموزش های این دوره ی برنامه نویسی میتوانید بهترین زبان و حوزه را مطابق با نیاز و هدف خودتان انتخاب کنید.

آموزش برنامه نویسی

آنچه در آموزش رایگان برنامه نویسی از صفر می آموزید :

در دوره شروع برنامه نویسی، تمامی مباحثی که پیش نیاز ورود به دنیای برنامه نویسی محسوب میشوند را مورد بررسی قرار میدهیم. مباحثی نظیر دلایل استفاده از زبان های برنامه نویسی، بهترین زبانهای برنامه نویسی موجود در بازار، تفاوت زبانهای کامپایلری و مفسری، زبان ماشین و اهمیت آن و نیز بازار کار زمینه های مختلف برنامه نویسی. قطعا برای انتخاب بهترین زمینه، دانستن تمامی موارد ذکر شده حیاتی خواهند بود.

در دوره آموزش برنامه نویسی پس از بررسی ساختار زبانها و عنوان کردن زبانهای برنامه نویسی مختلف، به سراغ بازار کار و کاربرد زمینه ها خواهیم رفت. شاید یکی از مهمترین معیار ها برای شما، بازار کار زمینه مدنظر و میزان درآمد حاصل از آن باشد. پس در این دوره آموزشی، بازار کار حوزه های مختلف برنامه نویسی را در ایران و کشور های مطرح خارجی مورد تحقیق و بررسی قرار خواهیم داد.

یکی دیگر از سوالات بسیار اساسی که برای شما به وجود می‌آید، پیش نیاز های آموزش برنامه نویسی هستند. یعنی اگر شخصی تصمیم به یادگیری حوزه برنامه نویسی اندروید یا وبسایت گرفت، چه ابزار و نیازمندی هایی باید برای شروع فراهم کند؟ یا اینکه سیستم کامپیوتری یک برنامه نویس موبایل یا یک طراح وبسایت باید دارای چه مشخصات سخت افزاری باشد؟

مدرس دوره : علیرضا احمدی

سوالات متداول

بعد از گذراندن این دوره چه دانشی نصیب ما میشه؟

شما با دیدن دوره شروع برنامه نویسی قادر به انتخاب بهترین زمینه برنامه نویسی متناسب با نیاز های خود خواهید بود. پس از گذراندن این دوره، با زمینه های موجود در برنامه نویسی آشنا شده و قدرت انتخاب یک زمینه بر اساس نیاز های خودتان را پیدا خواهید کرد.

آیا بهترین زبان برنامه نویسی در این دوره مشخص میشه؟

در همین ابتدا باید بدانید که یک زبان برنامه نویسی نمیتواند بهترین در جهان باشد. هر زبانی ویژگی ها و معایب خودش را داشته و در جای خود کاربرد دارد. اما با این حال، در این دوره آموزشی بهترین زبان های برنامه نویسی و کاربرد هر کدام را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار میدهیم. وقتی با کاربرد همه این زبانها آشنا شوید، انتخاب بهترین زبان آسان‌تر میشود. در واقع هر شخصی باید بر اساس نیاز خود، یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کند.

بعد از دیدن این دوره، میتونم زمینه برنامه نویسی خودم رو عوض کنم؟

اگر شما دچار یک انتخاب اشتباه شده اید و در یک چرخه یادگیری دانشگاهی یا خصوصی گیر افتاده‌اید، این دوره مناسب شما برای تغییر وضعیتتان خواهد بود. با دیدن دوره شروع برنامه نویسی و آشنایی با زمینه های مختلف، شما قادر به عوض کردن حیطه فعالیت خود خواهید بود. هرگز برای بازگشت به مسیر درست دیر نیست.

با برنامه نویسی چقدر می شه کسب درآمد کرد و پولدار شد؟

قطعا میتونید با برنامه نویسی به یکی از پردرآمد ترین افراد خانواده و اقوام تبدیل بشید. هرچند از نظر من، همه کسب و کارها درآمد خوبی دارن اگر توی اون کار وقت بزارید و درست کار کنید.

برای برنامه نویسی چقدر باید زبان انگلیسی بلد باشم؟

در حد فهمیدن کلمات و داشتن دانش اولیه کفایت میکند. اصلا نیازی به مکالمه انگلیسی یا داشتن مدرک تافل و آیلتس نیست. پس نگران نباشید

بهترین روش یادگیری برنامه نویسی چیست؟

تمرین تمرین تمرین. هیچ چیز مهمتر و با اهمیت تر از تمرین نیست.