قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • نصب PyQt و اجرای اولین window
  • Qpush Button EventClick
  • ساعت دیجیتالی QTimer ,QLCDNumber
  • نمایش تقویم- کار با QCalenderWidget
  • QThread QRunnable QThreadPool
  • و...

سرفصل های دوره

۵ فصل
۳۹ جلسه
۱۵ ساعت
۱

فصل 1

۵ قسمت
۰۱:۴۶:۵۵
1

نصب PyQt و اجرای اولین window

رایگان
۲۳:۰۶
2

مقدماتی از انواع window ها و تفاوت بین آنها

رایگان
۱۷:۴۰
3

آموزش نصب و کار با PyQtDesignerو نمایش فایل عکس گیف و ...

رایگان
۲۷:۵۲
۲

فصل 2

۹ قسمت
۰۴:۰۲:۵۵
۳

فصل 3

۸ قسمت
۰۲:۵۶:۳۶
۴

فصل 4

۶ قسمت
۰۲:۳۶:۲۱
۵

فصل 5

۱۱ قسمت
۰۳:۵۶:۳۷

یکی از دوره‌های آموزشی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند دوره آموزش Pyqt است. این دوره آموزشی به ساخت برنامه‌های گرافیکی می‌پردازد و همان‌طور که همه ما می‌دانیم استفاده از یک رابط گرافیکی خوب بسیار در کاربر پسندانه بودن برنامه ما مؤثر بوده و می‌تواند برنامه ما را به‌سادگی به یک برنامه بسیار محبوب و پرطرف‌دار تبدیل کند. از طرفی وجود زبان برنامه‌نویسی پایتون برای ساخت این برنامه‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به ساده‌ترین شکل ممکن ساخت این نرم‌افزارهای گرافیکی در محیط گرافیکی پایتون را آموزش ببینیم.

پیش‌نیازهای دوره آموزش Pyqt

ازآنجایی‌که پای کیوت یک محیط گرافیکی پایتون است و این دوره نیز دوره آموزش Pyqt است، پس نیاز است که شما با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنایی داشته باشید تا بتوانید نحوه کار این GUI را به طور کامل آموزش ببینید. اگر شما آشنایی ابتدایی با پایتون داشته باشید مطمئناً یادگیری شما در این دوره بسیار بهتر خواهد بود و نتیجه بسیار بهتری را در پایان این دوره خواهید گرفت.

نکته: در این آموزش از ویندوز ۱۰ استفاده شده است اما کدها روی لینوکس، مک و بسیاری از سیستم عامل های دیگر قابلیت اجرا شدن دارند.

چرا باید در دوره آموزش PyQT شرکت کرد؟

بسیاری از افراد برای شروع دوره آموزشی خود با تردیدهای فراوانی مواجه می‌شوند. این افراد به خود می‌گویند که آیا واقعاً دوره آموزش Pyqt برای من مناسب است و یا آیا این دوره به‌صورت جامع است و نیازهای من را برطرف می‌کند؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که در این دوره هرآنچه که درباره آموزش این کتابخانه از شروع به نصب Pyqt گرفته تا یادگیری آن نیاز است به شما گفته می‌شود. پس نگرانی از بابت مطالب دوره نخواهید داشت. از طرفی این دوره یکی از دوره‌هایی است که با استفاده از آن در ساخت برنامه‌ها نتیجه‌ای بسیار عالی خواهید گرفت. پس این دوره برای یادگیری پای کیوت، می‌تواند شما را از هر منبع دیگری بی‌نیاز کند.

مزایای آموزش Pyqt

PyQt در حقیقت پایتون را به Qt متصل می‌کند. این اتصال باعث می‌شود که تعدادی کتابخانه C++ که مناسب طراحی Graphical User Interfaces (GUI) است را در اختیار داشته باشیم. حال باید ببینیم که این قابلیت در عمل چه کمکی به ما می‌کند. طراحی گرافیکی بهتر نرم‌افزار ما می‌تواند برروی تعداد مشترکان و استفاده کنندگان از نرم افزار ما تاثیر بسزایی داشته باشد. از طرفی چون شرکت ها به دنیال افرادی هستند که بتوانند زیبا ترین UI هارا برای آن ها بسازند، PyQt از نظر شغلی نیز دارای آینده ای بسیار درخشان است.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش Pyqt مناسب تمام کسانی است که به برنامه‌نویسی Python و ساخت برنامه‌های گرافیکی با این زبان برنامه‌نویسی علاقه دارند. همچنین کسانی که آشنایی مختصری به پایتون دارند و افرادی که علاقه‌مند هستند با نحوه ساخت یک نرم‌افزار گرافیکی نیز آشنا شوند جزو مخاطبان این دوره هستند.

  • اگر می‌خواهید با زبان برنامه نویسی پایتون، برنامه‌های قدرتمند با رابط گرافیکی زیبا و چشم نواز طراحی کنید این دوره مناسب شماست.
  • اگر می‌خواهید قادر به برنامه نویسی با پایتون در هر حوزه ای باشید این دوره مناسب شماست.
  • اگر می‌خواهید در زمان کمتر بهینه‌تر برنامه نویسی کنید و نتیجه بهتری بگیرید این دوره مناسب شماست.
  • اگر می‌خواهید از سایر برنامه نویسان متمایز باشید این دوره مناسب شماست.

معرفی دوره آموزش PyQt – ساخت برنامه‌های گرافیکی

در این دوره ساخت برنامه‌های دسکتاپ به صورت پروژه محور آموزش داده می شود؛ البته Qt مولتی پلتفرم است. مولتی پلتفرم یعنی بدون در نظر گرفتن سیستم عامل و محیط اجرا و روش کار با فایل، API ها و توابع یکسان است و برنامه های نوشته شده با Qt در همه پلتفرم‌ها مشابه هستند و برنامه نوشته شده در بقیه پلتفرم‌ها بدون تغییر قابل اجرا است. تنها کاری که در پلتفرم جدید باید انجام شود این است که برنامه کامپایل شود. در این صورت در این پلتفرم هم مانند یک برنامه native و بدون هیچ تغییری برنامه قابل استفاده خواهد بود.

اگر هسته اصلی برنامه با پایتون نوشته شود و از فریمورک PyQt استفاده شود حتی نیاز به کامپایل هم نخواهد بود. همان طور که می‌دانید در این آموزش قرار است از پایتون و PyQt استفاده شود. همین موضوع شما را از سایر برنامه نویسان متمایز می‌کند چون برنامه شما روی همه پلتفرم‌ها قابل اجرا است و بازار کار گسترده‌تری خواهید داشت. نکته جالب دیگر این است که در PyQt می‌توان برای جذاب تر کردن برنامه‌ها از CSS استفاده کرد. در این آموزش ضمن آموزش CSS نحوه استفاده آن در این فریمورک آموزش داده می‌شود.

  • با آموزش PyQt قادر خواهید بود نرم افزارهای دسکتاپ، موبایل ( iPhone و Android )، وب و … را برنامه نویسی کنید.
  • Qt در بیشتر سیستم عامل‌ها ( ویندوز، مک، لینوکس و … ) قابلیت اجرا دارد.

لحظه‌ای را تصور کنید که کارفرما می‌خواهد یک برنامه برای چندین سیستم عامل نوشته شود. در این موقعیت سایر برنامه نویسان قادر به انجام این پروژه نخواهند بود اما شما با یادگیری PyQt از سایر برنامه نویسان متمایز می‌شوید و قادر به انجام این نوع پروژه‌ها خواهید بود. درواقع با یادگیری PyQt که یادگیری آن به نسبت سایر فریمورک‌ها آسان‌تر است با یک تیر چند نشان را خواهید زد و تبدیل به برنامه نویسی همه فن حریف خواهید شد!

بازار کار Pyqt

شما پس از گذراندن دوره آموزش Pyqt می‌توانید به‌سادگی و با کمی تمرین و تلاش در حوزه ساخت نرم‌افزارهای گرافیکی حرفه‌ای شوید و ازآنجاکه امروزه زبان برنامه‌نویسی پایتون جزو زبان‌های پرطرف‌دار است، به‌سادگی استخدام شوید. همچنین باید گفت که با یادگیری Pyqt فرصت کار برای شما نه فقط در ایران بلکه در خارج از ایران نیز وجود دارد.

سرفصل های دوره آموزش PyQt

فصل 1:
1.نصب PyQt و اجرای اولین window
2.مقدماتی از انواع window ها و تفاوت بین آنها
3.آموزش نصب و کار با PyQtDesignerو نمایش فایل عکس گیف و …
4.Qpush Button EventClick
5.کار با QLineEdit

فصل2:
1.کار با لایه ها QHBoxLayout,QVboxLayout,QGridLayout
2.اولین پرو ژه ماشین حساب با QtDesigner
3.کار با QradioButton
4.روش ساخت QradioButton با QtDesigner
5.روش ساخت QCheckBox
6.روش ساخت QSpinBox
7.ساعت دیجیتالی QTimer ,QLCDNumber
8.QComboBox به همراه QtDesigner
9.QSlider به همراه QtDesigner

فصل3:
1.کار با QListWidget
2.کار با QMessageBox
3.کار با QFontComboBox
4.نمایش اطلاعات در جدول – کار با QTabelWidget
5نمایش تقویم- کار با QCalenderWidget
6.دریافت ورودی از کاربر-کار با QInputDialog
7.دریافت ورودی از کاربر-کار با QInputDialog
8.دریافت فونت از کاربر – کار با QFontDialog

فصل4:
1.قسمت اول پروژه Notepad
2.قسمت دوم پروژه Notepad
3.قسمت سوم پروژه Notepad
4.قسمت چهارم پروژه Notepad
5.قسمت پنجم پروژه Notepad
6.قسمت آخر پروژه Notepad

فصل5:
1.QThread QRunnable QThreadPool
2.DrawRect,DrawEllips,Drawtext,Qpainter
3.Gradient
4.MouseEvents,MouseMove,MousePress
5.QGraphicView,QGraphicScene
6.QGraphicRectangleItem,HandleKeyPress
7.QML
8.QML:Button &Handling Event-Label-Row-Column
9.QML:swichButton,CheckBox,ComboBox
10.QML:MenuBar-SpinBox-Slider-ScrollView
11.پروژه با QListWidget,QMessageBox