سرفصل های دوره

۱

لیست ویدئوهای دوره

۲۲ قسمت
-
1

قسمت 1

رایگان
3

قسمت 3

4

قسمت 4

5

قسمت 5

6

قسمت 6

7

قسمت 7

8

قسمت 8

9

قسمت 9

10

قسمت 10

11

قسمت 11

12

قسمت 12

13

قسمت 13

14

قسمت 14

15

قسمت 15

16

قسمت 16

17

قسمت 17

18

قسمت 18

19

قسمت 19

20

قسمت 20

21

قسمت 21

22

قسمت 22

با سلام خدمت دوستان عزیز

با یکی دیگر از آموزش های حرفه ای و کاملا پروژه محور وب سایت بزرگ دانشجویار در خدمت شما دوستان هستیم.

 در این مجموعه آموزشی، به آموزش مبانی میکروکنترلر های AVR و برنامه نویسی آنها در محیط بسکام پرداخته شده است.

این مجموعه برای تمامی علاقه مندان به الکترونیک و به خصوص میکروکنترلر پیشنهاد می گردد.

در این بخش، از پایه به بررسی میکروکنترلر و برنامه نویسی آنها در محیط کد ویژن پرداخته شده است .

آموزش طراحی و پیاده سازی آسانسور درسه بخش (مقدماتی متوسط و حرفه ای ) تهیه شده است، ابتدا به توضیح آسانسور3 طبقه، ویژگی های منحصر به فرد آن پرداخته شده و بعد از آشنایی کامل با برد،…

با كمي تامل به تاريخ صنعت و تغيير و تحولات به وجود آمده در علم بشري در طي اين سالها و پس از انقلاب صنعتي مي بينيم كه بشر همواره از علم به عنوان يك فاكتور بسيار مهم در جهت پاسخگويي به بسياري از مجهولات دنياي اطراف خود بكار مي برد . و همچنين از علم خود در جهت ايجاد راحتي و انجام سريع‌تر امور و در نهايت سرعت بخشيدن به زندگي انسان بهره برده و مي برد و در اين ميان يكي از آن ابزاري كه در سايه تلاش علمي بشر در خدمت انسان به كمك تعلق بشر در آمده صنعت ساخت و طراحي و نصب آسانسور است كه نقش بسزائي در بسياري از امور زندگي و كمك به انسان دارد . مانند حمل بارهاي سنگين و حمل بارهاي بيمارستاني و حمل مسافرين در ساختمان بالاي 5 طبقه به ويژه آسمان خراش و برج ها و حمل مصالح و بسياري از كارهايي كه در صورت نبودن آن انسان مي بايستي رنج و مشقت بسيار متحمل مي شد براي انجام آن .

در پايان سعي  شده با جمع آوري برخي از اطلاعات مفيد در رابطه با اجزاء و ساختمان آسانسور و مراحل نصب و مراكز فروض قطعات و قيمتهاي آنها و بررسي خصوصيات مكاني كارگاه آسانسور بتوان قدمي در جهت آموزش به افراد مشتاق اين صنعت پويا به ويژه قشر دانشجو برداشته شود

 


elevator-hall

al4

 

 

آسانسور (Elevator)

آسانسور وسيله‌اي دائمي است كه در ساختمانها براي جابجايي عمودي افراد، بار و يا هر دو كه در ترازهاي معين توقف مي‌كند و داراي يك اتاقك (كابين) است. اين اتاقك بين حداقل دو ريل راهنما از جنس سخت (صلب) كه عمودي (يا با حداكثر انحراف 15 درجه از خط قائم) هستند حركت مي‌كند.

آسانسورها در يك تقسيم‌بندي كلي به دو گروه اصلي تقسيم مي‌شوند:

 الف- آسانسورهايي كه اشخاص مجاز به سوارشدن در آن هستند. (مسافربر، مسافربر- باربر، تخت‌بر) ساختار و ابعاد اتاقك اين آسانسورها طوري است كه به آساني براي مسافران و بارهاي مورد نظر قابل دسترسي و استفاده است.

ب– آسانسورهايي كه اشخاص مجاز به سوارشدن در آن نيستند (خدماتي يا Service Lift غذابر ، كتاب بر) ابعاد و ساختار اتاقك اين آسانسورها طوري است كه براي انسانها قابل دسترسي و استفاده نمي‌باشد براي تحقق اين امر سطح كف آن از يك متر مربع ، عمق آن از يك متر و ارتفاع آن از 2/1 متر نبايد بيشتر باشد.