سرفصل های دوره

۱ فصل
۱۴ جلسه
۲ ساعت
۱

لیست ویدئوهای دوره

۱۴ قسمت
۰۲:۰۸:۵۵
1

قسمت اول

رایگان
۰۶:۰۴
2

قسمت دوم

رایگان
۰۷:۳۸
3

قسمت سوم

رایگان
۰۴:۴۵
4

قسمت چهارم

۰۶:۳۷
5

قسمت پنجم

۰۷:۴۵
6

قسمت ششم

۰۷:۴۵
7

قسمت هفتم

۱۸:۴۴
8

قسمت هشتم

۰۹:۳۵
9

قسمت نهم

۰۹:۵۲
10

قسمت دهم

۰۸:۵۷
11

قسمت یازدهم

۰۷:۴۷
12

قسمت دوازدهم

۰۵:۱۲
13

قسمت سیزدهم

۱۲:۴۱
14

قسمت چهاردهم

۱۵:۳۳

 جوملا یا Joomla یک نرم‌افزار مدیریت محتوای متن‌باز و رایگان است. جوملا به زبان PHP نوشته‌شده و از یک فریمورک مبتنی بر MVC بهره می‌گیرد و برای ذخیره‌سازی داده‌ها از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند.قابلیت‌های جوملا شامل امکان بارگذاری موقت در حافظه برای بهبود کارایی (caching)، ایجاد فهرست خودکار، ارسال خبر از طریق قالب RSS، ارائه نسخه قابل چاپ، بخش‌های کوتاه خبری، تالار گفتگو، نظرسنجی، تقویم، جستجوی اینترنت و پشتیبانی از زبان‌های متعدد (ازجمله فارسی) است.

جوملا از امکانات کافی برای راه‌اندازی یک سایت برخوردار است. علاوه بر امکانات پایه، افزونه‌هایی (شامل کامپوننت، ماژول، پلاگین، قالب، بسته‌زبان) هستند که به امکانات جوملا می‌افزایند. بیش از ۱۰٬۲۰۰ افزونه رایگان و تجاری در شاخه رسمی افزونه‌های جوملا وجود دارد.

آنچه در این دوره می‌آموزید:

در دوره آموزش طراحی سایت رزرو بلیت، در مورد رزرو بلیت هواپیما، بلیت کنسرت و بلیت تور در سه کامپوننت جداگانه صحبت خواهد شد.

در این دوره ابتدا به آموزش کامپوننت Joombooking Flight  در بخش مدیریت پرداخته می‌شود. مفاهیم مسافر، پروازها و…. مورد بررسی قرار می‌گیرد . بعدازآن به بخش کاربری رفته و به‌صورت یک کاربر کامپوننت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای مشاهده نمونه پروژه نهایی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://flight.joombooking.com/

سپس با بررسی کامپوننت Tcket Master Pro،  به چگونگی ایجاد یک سایت برای رزرو بلیت کنسرت می‌پردازیم. از تنظیمات اولیه شروع کرده و سپس به بررسی مشتری‌ها، رویدادها، مکان برگزاری مراسم، تخفیف‌ها و …. می‌پردازیم. پس از پایان کار در بخش مدیریت به‌صورت یک کاربر معمولی وارد بخش کاربری سایت شده و فرآیند خرید را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

برای مشاهده نمونه پروژه نهایی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://ticketmaster.rd-media.org/

آخرین مورد کامپوننت Tour Booking  هست که جهت معرفی و فروش تورهای گردشگری استفاده می‌شود. ابتدا در بخش مدیریت به بررسی تنظیمات پرداخته خواهد شد و پس‌ازآن به بخش‌هایی نظیر دسته‌بندی‌ها، نوع اتاق‌ها، نوع تورها، مقصدها، کپن های تخفیف، فیلدهای سفارشی، کشورها و.. می‌پردازیم. درنهایت در بخش کاربری وب‌سایت در قالب یک کاربر فرآیند انتخاب تور مورد بررسی قرار می‌دهیم و توضیحات تکمیلی ارائه خواهد شد.

برای مشاهده نمونه پروژه نهایی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://tour.joombooking.com/