سرفصل های دوره

۱ فصل
۴ جلسه
۲ ساعت
۱

لیست ویدئوهای دوره

۴ قسمت
۰۱:۳۸:۲۴
1

قسمت اول-پیش نمایش

۰۴:۵۸
2

قسمت دوم-ایجاد فرم و UI بازی

۱۷:۲۱
3

قسمت سوم-ساخت label مربوط به حروف کلمات به صورت Dynamic

۳۴:۵۳
4

قسمت چهارم-نوشتن تابع ریست بازی و...

۴۱:۱۲
5

فایل های جانبی

با عرض سلام  به کاربران عزیز سایت دانشجویار

در این بخش آموزش ساخت بازی Hangman در سی شارپ را ارائه خواهیم کرد.

Hangman نوعی بازی حدس زدنی و قلم‌ و کاغذی است که دو نفر یا بیشتر بازی می‌کنند و به عنوان بازی آموزشی برای زبان آموزان نیز کاربرد دارد. در این بازی، یکی از بازیکن‌ها (یا گروه‌ها) کلمه‌ای انتخاب می‌کند. طرف دیگر باید با حدس زدن حروف، به آن کلمه دست پیدا کند. با هر حدس نادرست، یکی از اعضای بدن آدمک آویزان که نماد بازیکن حدس زننده است رسم می‌شود و او یک گام به دار زدن نزدیک می‌گردد.

آنچه در آموزش ساخت بازی Hangman در سی شارپ خواهید آموخت:

  • ساختن و گروه بندی تصویر مربوط به بازی با استفاده از متغیر Enum
  • مدیریت خطاهای بازی با استفاده از TryCatch
  • اعلام برنده شدن ، باختن بازیکن
  • ساخت label مربوط به حروف کلمات به صورت Dynamic
  • نوشتن تابع ریست بازی
  • خواندن متن به صورت خط به خط از فایل متنی
  • قالیت انتخاب متن همزمان (فارسی-انگلیسی)